Myskiherra uhittelee

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Suwitsu

Myskiherra uhittelee

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Tänään mennessäni kanalaan ruokkimaan eläimiä myskiherra ihan selvästi uhitteli mulle. Seisoi edessäni, sähisi ja samalla teki päällään isoa liikettä, nosteli "päätöyhtöään", tärisytti pyrstöään ja siipiään. Tällaista se ei ole koskaan ennen tehnyt. Minkäänlaisia pesimistouhuja myskeillä ei ole, akat eivät muni (neljä munaa näiltä tuli heti meille muuton jälkeen mutta muninta loppui pian, taisi muutto stressata). Onko myskiukko kuitenkin nyt pesimisvireessä näin keväällä? Myskit ovat sisällä kanalassa jonkin pedon käytyä ulkotarhassa vierailulla mutta niillä on kyllä reilusti tilaa käytössään joten tilan pienuudesta ei tämän pitäisi johtua. Herra on nyt vajaan vuoden ikäinen, aina ollut todella kiltti ja utelias, antanut koskea ja touhuta siinä ympärillä.
tipsi
riikinkukko

Re: Myskiherra uhittelee

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hm.. tulee mieleen että voisko munia olla piilossa jossakin? :smt003 Mulla ei kylläkään ole myskeistä kokemusta. Tai sitten sillä on vain kevättä rinnassa :smt001
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Suwitsu

Ei oo munia piilossa, tarkistettu on :smt045 .
Suwitsu

Nyt on Hannulla päivät vähissä, uhittelu on lisääntynyt vaan. Mulle se ei tee mitään jos mulla on tutut punaiset jalassa. Mutta annas olla jos on eri kengät jalassa tai joku vieras menee sinne niin uhittelee heti ja on muutaman kerran purrut jalkaan. On muuten sorsallakin vahvat leuat, saa oikein voimalla irrottaa :smt011 . Miehen käteen nappasi kiinni ja vaikka oli hanskat kädessä jäi silti punainen jälki ja oli jonkin aikaa kipeä. Harmittaa vaan kun on ollut ennen tosi kiva ja kesy sorsa :smt009
Vastaa Viestiin