HELP! Urgent!! Mitä ankkuleille?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kanatar

HELP! Urgent!! Mitä ankkuleille?

Viesti Kirjoittaja kanatar »

Ei ole todellista. Ankanmuna POMPPII hautomakoneessa! Toisestakin kuuluu rapinaa. Olin ihan satavarma, ettei sieltä mitään tule, enkä edes selvittänyt, mitä niille syötetään. Nyt on siis hyvät neuvot kalliit, eli kananmunaa, rehua (samaako mitä kananpoikasille?), mitä muuta?

Olen pessimisti ja pelkään, että aamulla rapina on vaijennut. :smt009 Toivotaan kuitenkin parasta. JOS JOTAIN pitäisi tietää ankkojen kriittisessä kuoriutumisvaiheessa, niin kuulen mieluusti NYT. :smt001

Kiitti!
Rusina

Re: HELP! Urgent!! Mitä ankkuleille?

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Puhalla paperipussiin, nou hätä! :smt003 Ankka on hyvä kuoriutuja, vaikkakin hidas. Se vain tarvii mahdollisimman PALJON KOSTEUTTA kuoriutumisvaiheessa. Itse upotuskastelin ankanmunia haudonnan loppuvaiheessa ja sen jälkeen jäähdytin hetken. Mutta kun muna jo rapisee, niin kaikki märät rätit peliin!

Pikkuankka on uskomattoman sotkuinen epeli lotratessaan kaiken ruokansa veden kanssa. Muuten alkuvaihe ei juurikaan eroa kananpojasta.
kanatar

Kyllä olis paperipussilla tosiaa töitä. :smt004
Kolmessa munassa on pieni reikä alapuolella ja kuuluu puuhakasta rapinaa ja piipitystä. :smt020 Yöllä kävin pariin otteeseen tarkistamassa, mutta ei vieläkään yhtään ulkoutunutta. Nostin kosteuksia, laitoin täyteen vesikourut ja märkää paperia sisälle koneeseen. Joudun lähtemään töihin päiväksi :smt009 (hemmetti!!, haittaa elämää!) joten toivotaan, että pärjäävät... Terra on jo valmiina.
kanatar

Vuorokausi kuoriutumista takana, tuloksena vain pienen pienet reiät. Kaikki KOLME munaa piippaavat ja rapiseevat touhukkaina. Yksi pomppii. elinvoimaisia ovat siis vielä. Minkä aikaa arvioitte, että ankkojen kuoriutuminen kestää? Siis monta päivääkö? (nimimerkillä ei-yhtään-kärsimätön) :smt004
Vastaa Viestiin