Tiput ja täysrehu?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Röhkö

Tiput ja täysrehu?

Viesti Kirjoittaja Röhkö »

Sattui pieni kömmähdys... kuvittelin tilanneeni tuleville (?) tipuille Rehuraision "Poikas-Herkku"-rehua. No kuinka ollakaan, kotona huomasin että saamani säkki olikin Kasvatus-Herkkua ja tarkoitettu yli 6 viikkoisille :smt021

Googletin tarkemmat tiedot mutta ei nuo numerot sano minulle oikein mitään...
http://www.rehuraisio.com/www/page/1472

Mitäs mieltä ootte, kelpaako/riittääkö kasvatusrehu suoraan tipuille...kun mistään tehotuotannosta ei ole kuitenkaan kyse? Jotenkin kuvittelisin että riittää? Ja jos tuota "rikastaa" vielä kananmunalla tai muulla tarjoilulla? Tietenkin syötän myös sekalaista sekalaista kotiraaka-ainesta etenkin kun tiput hieman kasvavat.
helmutti

Re: Tiput ja täysrehu?

Viesti Kirjoittaja helmutti »

jos asut lähitienoilla, mulla olis sitä poikasherkkua, jos tehtäis vaihtaria? :smt006
niin ei tartteis taas ostaa järkeetöntä säkkiä muutaman viikon takia...
Röhkö

Osittainen vaihto olis hyvä idea, mutta välimatka on liian pikä... kiitos kuitenkin hyvästä ideasta :smt001 .
reetta

Viesti Kirjoittaja reetta »

mulla tiput söi ihan pieninä sekä kotitekoista tipusapuskaa, että isojen täysrehua kun kasvavat parven seassa eikä niitä voi estää syömästä mitä isotkin syö. ihan hyvinvoivilta nuo näyttävät (ovat nyt 7- ja 6-viikkoisia mötkäleitä). jos tipuja ei ole paljon (mulla 7 kpl), niille jaksaa ihan hyvin kokata mm. suviannen tipuleipää (haulla löytyy resepti) tai ihan omasta päästä jos jonkinlaista pöperöä. mm. hernesoossi, viili, rahka johon on silputtu vihreää ja porkkanaraastetta, erilaiset pienet siemenet kuten pellava ja seesaminsiemen, kauraleseet, jauheliha, keitetyt kananmunat... pääasia on monipuolisuus ruokavaliossa kuten meillä immeesilläkin! vein kotisapuskat alussa 3 kertaa päivässä, parin viikon jälkeen 2 kertaa päivässä. nyt saavat enää kerran päivässä herkkuja kun näyttävät jo syövän kauraakin.
Röhkö

Ja vielä tähän aiheeseen... kun en ole vielä saanut pikkupoikasrehua niin tein kokeen: hienonsin aikuis-punahelttaa, laimensin hieman kaurahiutaleilla ja hyvin maistui tipuille. Taitaa jäädä varsinainen pikkupoikasrehu ostamatta. Terästän vaan hieman Kasvatus-herkkua suunnilleen vastaavaksi kuin mitä poikasherkku olisi. (edelleen siis tähän http://www.rehuraisio.com/www/page/1472 nojaten). ...ei kai kukaan keksi mitään huonoa menettelyssä.... :smt017

Illalla saivat ensimmäistä kertaa raejuustoa, voi sitä 11 tipun mylläkkää.... :smt003
Vastaa Viestiin