Joo elikkäs mä sain jostain ihmeestä päähäni että haluan koittaa koneella hautoa. Isännälle vihjasin asiasta ja se ihana ukko meni ja rakensi mulle "koneen". Vanha akvaario jonka vuorasi styroksilla, lamppu kansi osaan ja pari vesi kuppia pohjalle. Siihen päälle "ritilä". Oon nyt eilisestä asti sitä testaillut vanhalla lämpömittari, ilmapuntari, kosteusmittari systeemillä ja se taitaa jopa toimia
Vielä mä koitan kaupan munilla että mitä se tuumaa siittä mutta sit kyllä heitän oikeet munat vehkeeseen ja koitan mielenkiinnolla mitä tuleman
Peukut pystyssä myös täällä! Ennen kuin lykkäät oikeat munat koneeseen, niin kokeile kuoriutumista ajatellen, että miten saat kosteuden nostettua... ja mitä lämpötila tuumaa kosteuden nostosta.
Dodiin.....lämmöt heittelee joka mittarissa
Ainoa mittari joka on aamusta asti pysynyt samassa on muksujen kylpymittari. Se "köllii" testimunien vieressä ritilän päällä ja näyttää ihan hitusta vaille lasten kylpy kohtaa ( 37- 38 asteen välissä)
Digitaalisen mittarin anturi on teipattu pullonkorkin päälle ja näyttää joka kohdassa eri lämpötilaa. Kunnollinen kosteusmittari tarvii vielä hommata....
Eilen illalla oli hämmentävä kokemus kun läpivalasin elämäni ekan kerran koneessa olevat munat
Yks näytti ihan tyhjältä mutta muissa kasvoi "hämähäkki", eli siis jotain eloa ainakin tässä vaiheessa vissiin niissä olis
Oli kyllä ihmeellisen näkösiä kun niitä lampulla isännän kanssa pimeessä tiirailtiin
Huomenna tulee viikko siittä kun iskin munat koneeseen ja eilen illalla läpivalaisin ne uudelleen.
Yhden munan poistin koska oli tyhjä, veikkaan että on sen nuoren kanan jota en oo vielä kukkojen nähnyt polkevan.
Yhdessä on niin paksu/tumma kuori ettei siittä näkynyt mitään mutta jätin sen silti koneeseen. Kaikissa muissa sitten näkyikin pieni musta piste ja hienot verisuoni verkostot
N viikon päästä pitäis kanan alla olevista munista ruveta poksahtelemaan tipusia