Omat tyrnikset oon huomannut ihan yllättävänkin kylmänkestäviksi ja meillä nää on munineetkin ihan hulluna läpi talven vaikka keinovaloa ei juuri ole ollut. No munijat onkin kyllä pääsääntöisesti viime vuonna muninnan aloittaneita nuorikoita mutta syksyisetkin nuorikot alkoi meillä munimaan keskellä talvea, ja nyt yksi hullu tuolla hautookin (tyhjää pesää).
Ihan hrveästi kokemusta erirotuisista kanoista mulla ei ole joten luonnetta on vaikea vertailla mutta tosi monet meiltä tyrniksiä hakeneet ovat kehuneet että ovat kauhean kesyjä, että kai niitä hyväluonteisiksi voi sitten sanoa, ja silleen ihmistä kohtaan rauhallisesti käyttäytyviksi vaikka muuten ovatkin vilkkaita touhuajia.
Puutarhanhoitoon nää tyrnikset osallistuu meillä kyllä innokkaasti ja niillä tietysti on vähän eri käsitys siittä kuin mulla
Tyrniksistä saa myös hyvin munia, vaikka niillä onkin hautomisvaisto aika vahva niin ne ei ole ihan hautomahulluja, enemmän kyllä pyöräyttelevät munia kuin istuvat niitten päällä.
Muakin kyllä kiinnostais Minnimannin kokemukset tyrnisten huonoista ominaisuuksista.