kanan muna ilman keltuaista

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
emilia

kanan muna ilman keltuaista

Viesti Kirjoittaja emilia »

heips kaikki :smt006

onko kenelläkään kokemusta, tietoa miten kanan munista saa tulemaan sellaisia ettei niihin tule keltuaista. Katsoin tv:stä ohjelmaa jossa nainen osti torilta munia ilman keltuaista
Miten tämä on mahdollista ???? Ruokinnalla vaiko jollain muulla

Onko kenelläkään tietoa ???? :smt012
Suvianne

Re: kanan muna ilman keltuaista

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ompa mielenkiinoista!?
Meillä oli kerran ensi muna ilman keltuaista tai siinä oli ihan semmonen pikku läntti keltasta..
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mä sit taas tykkäisin kahden keltuaisen munista :smt002
Vaikea kai kumpiakaan on tekemällä tehdä, väärä määrä keltuaisia munassahan on häiriötila munantuotannossa :smt017 Jotkut kanat voipi tietty olla alttiimpiakin.
Eikö nuo laadunpoikkeamat tehotuotannossa seulota aika tarkkaan pois kauppaan menevistä, josko sinne ohjelman torille sitten kanalanpitäjä kärrää nuo sekundat?
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Mä luulen kanssa, että noi ilman keltuaista myytävät on suuresta munaerästä seulottuja poikkeamia. Keltuaisen puuttuminen johtuu varmaan siitä, että munasolu ei ole irronnut tai se on joutunut johonkin väärään paikkaan eli kanan sukupuolielimissä on jotain vikaa.
fasunen

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Keltuaisettomista munista en ole kuullutkaan :smt017 mutta kahden keltuaisen munista kyllä ja onpa meillä toki kuoriutunut kahdenkeltuaisen munasta kaksi tipuakin mutta eivät kasvaneet normaalisti ja lopulta kuolivat
Martta

Viesti Kirjoittaja Martta »

Lapsuudesta muistan, että juuri munintansa aloittaneilla nuorikoilla sattuu näitä "vahinkoja", vaihe kesti alle kuukauden. Muistaakseni :smt017
Vastaa Viestiin