Hautomisen estäminen

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Suvianne

Re: Hautomisen estäminen

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Seksiloma on hyvä keino!!!

Minä siirsin tipulaan Ainokaisen ja hälle nuoren herrasmieskukon.
Eka päivän jatkoi hautomista ja nyt paistattelee siivet levällään lämpölampun edessä!!!!!!!
Kukko hoitaa ja näyttävät ihan rakastuneilta ihan kuin sukisivatkin toisiaan..
Ihan selkeesti mamma otti biitsiloman ja nuoren komeen miehen ennemmin kuin 10 piipittävää tipua!!!!!
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

:smt036 :smt037 Näin se vaan menee, kuka nyt nuorta komeeta herrasmiestä vois vastustaa.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

:smt005 , niimpä!!
maatiaiskukko
sussex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

flai kirjoitti:Kääk, apua! Meillä on ollut tuo maatiaiskukon laatikkokeino käytössä hautovalle kanalle (ihan teiniäitikin vielä, kesäkuussa kuoriutunut itse ja muninut nyt hätäseen kennollisen ennenkuin läsähti pesään...) nyt toista viikkoa, ja nyt se höhlä kuvittelee pahvilaatikon pesäkseen ja hautoo siellä tyytyväisenä! Vaikka vaihtelen lootan paikkaakin jatkuvasti. Lasken sen päivittäin tarpeilleen ja syömään/juomaan ja sinne sen saa takaisin laittaa laatikon alle ihan sovulla, ja siellähän olla kököttää tyytyväisenä seuraavaan taukoon asti. :smt005 :smt018 Mitä ihmettä tuon kanssa keksii? Ihan vielä en olis valmis periksi antamaan, keväämmällä sitten, mutta nyt on tipua jo joka lähtöön aivan riittämiin. Väkisin tulee mieleen, kumpihan tässäkin on tyhmempi, kana vai emäntä...!? :smt044
Onpas sitkeä. Millainen laatikko on? Mahdollisimman pieni ja ei mitään heiniä tai muita pesätarpeita. Mulla on kyllä tuo Alhoille toiminut, mutta osa niistäkin on sitkeämpiä.
Toinen tärkeä juttu on käydä illalla pimeässä nostamassa mahdolliset pesiin yöksi menneet kanat nostamassa orrelle.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

maatiaiskukko kirjoitti:Onpas sitkeä. Millainen laatikko on? Mahdollisimman pieni ja ei mitään heiniä tai muita pesätarpeita. Mulla on kyllä tuo Alhoille toiminut, mutta osa niistäkin on sitkeämpiä.
Toinen tärkeä juttu on käydä illalla pimeässä nostamassa mahdolliset pesiin yöksi menneet kanat nostamassa orrelle.
Ihan on pieni pahvilaatikko muutamalla ilmareiällä, mitään ei ole sisustuksena muuta kuin ehkä sentti turvetta betonilattian päällä jossa laatikko on. Tätä kanaa aluksi nostelinkin pesästä orrelle valojen sammutuksen yhteydessä, tuntuu kyllä olevan harvinaisen sitkeä tapaus! :smt003 Vielä koitan ihan tuota tipulakoppiin häkitystä nuoren kukon seurana vaikka pari päivää, sitten annan periksi jos ei vieläkään usko... :smt002
Ehtoo-onni

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Kuten edellisistä teksteistä ilmenee, niin välillä täytyy vain luovuttaa sinnikkään hautojan kohdalla. Minulla alkoi vuorostaan Aurinkotuuli hautoa ja viikon "laatikkohoito" ei vaikuttanut mitään. Nyt sillä on ollut runsaan viikon 7 munaa haudottavanaan.
Kuunkehrä, jonka sain aikaisemmin lopettamaan hautomisen, on kateellisena alkanut nyt kököttää pesässä. Kai sillekin täytyy munia laittaa alle.
Kohta on kevät. Eiköhän ne tiput jonnekin mahdu. :smt001
rituritu

Viesti Kirjoittaja rituritu »

ihastuttavat nimet sun kanoilla :).
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Mulle tuli mieleen ihan sama, että " Oih, miten kauniit ja hieman erikoiset nimet". :smt007
Vastaa Viestiin