Vieläkö pääsee säilyttäjäksi?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Vieläkö pääsee säilyttäjäksi?
Tässä säilyttäjäksi hakemuksessa kysytään tilan nimeä ja tilatunnusta. onko se sama kuin esim sikarekisterissä, eli pitääkö minun rekisteröityä kunnassa kanafarmariksi?
Vai onko se se minun tilan numero jonka sain kun tonttini lainhuudatettiin??
Vai voiko sen jättää auki??
Vai onko se se minun tilan numero jonka sain kun tonttini lainhuudatettiin??
Vai voiko sen jättää auki??
Itse samaa paperia pyörittelen ja meinasin tuon tilatunnus kohdan jättää tyhjäksi, uskoakseni noi kohdat on siinä kotitarvetta suurempia tuotantotiloja varten.
Mulla on lampaiden ja vuohien takia tilatunnus, joten laitoin sen siihen kohtaan. Olen kyllä ilmoittanut tilalle myös kanaeläimet, vaikka ovatkin vain kotitarpeiksi.
Minullakin on vuohitunnus, mutta se ei käynyt sikatunnukseen ja koska ne on ihan eri asia, niin luulis kanojenkin olevan??
Minäkin luulen ton olevan jollekkin maatilalle??
En osannut tätä asiaa googlellakaan löytää.
Tietääkö joku säilyttäjä joka tekee tätä harrastuksena eikä omista jotain maatilaa???
Minäkin luulen ton olevan jollekkin maatilalle??
En osannut tätä asiaa googlellakaan löytää.
Tietääkö joku säilyttäjä joka tekee tätä harrastuksena eikä omista jotain maatilaa???
No meillä ei ole mitään maatilatoimintaa eikä tilatunnusta niin en semmoista täyttänyt. Muistaakseni en täyttänyt tilan nimeäkään, tai sitten voi olla että laitin siihen tontin/tilan nimen.
Ja minusta tuo Suviannen ajatus siirtymäajasta on hyvä. Saahan eri kanakannat ja -rodut pysymään puhtaina rotuina kun vaan on huolellinen mutta varmuushan on aina parasta. Ja niinkuin esimerkiksihän säilyttäjäohjeissa esitetään että siitosryhmiä pitäisi pitää se neljä viikkoa erillään ennen siitosmunien keräämistä ja jos joku on saanut väärän kukon munia viidenkin viikon eristyksen jälkeen... En mä ylipäätään näe että säilytystyölle tai kananpidolle ylipäätään tuo mitään lisäarvoa se että kanoja on montaa eri rotua tai kanakantaa. Jos mulla olisi mahdollisuus pitää useita parvia niin pitäisin useampaa siitosryhmää näitä tyrnäväläisiä. Se olisikin tosi hieno juttu kasvatuksen kannalta jos niin pystyisi tekemään (no nyt mulla väliaikaisesti onkin toinenkin siitosryhmä ja iloitsen kyllä että olen saanut edes väliaikaisesti sen järjestymään). Ymmärrän kyllä niitäkin jotka tykkäävät keräillä erilaisia kanarotuja.
Ja minusta tuo Suviannen ajatus siirtymäajasta on hyvä. Saahan eri kanakannat ja -rodut pysymään puhtaina rotuina kun vaan on huolellinen mutta varmuushan on aina parasta. Ja niinkuin esimerkiksihän säilyttäjäohjeissa esitetään että siitosryhmiä pitäisi pitää se neljä viikkoa erillään ennen siitosmunien keräämistä ja jos joku on saanut väärän kukon munia viidenkin viikon eristyksen jälkeen... En mä ylipäätään näe että säilytystyölle tai kananpidolle ylipäätään tuo mitään lisäarvoa se että kanoja on montaa eri rotua tai kanakantaa. Jos mulla olisi mahdollisuus pitää useita parvia niin pitäisin useampaa siitosryhmää näitä tyrnäväläisiä. Se olisikin tosi hieno juttu kasvatuksen kannalta jos niin pystyisi tekemään (no nyt mulla väliaikaisesti onkin toinenkin siitosryhmä ja iloitsen kyllä että olen saanut edes väliaikaisesti sen järjestymään). Ymmärrän kyllä niitäkin jotka tykkäävät keräillä erilaisia kanarotuja.
Minä ajattelin laittaa hakemuksen, mutta en tiedä hyväksyvätkö.
Kerroin että on sekarotuisiakin, ainakin niin kauan kun ei ole Alhoja munimassa tarpeeksi.
Ilmoitin pitäväni 6 viikkoa erillään ennenkuin kerään siitosmunia.
(minulla on ollut nuita sekarotuisia lihankin takia ja olen suosinut isoja, mutta jos tulevaisuudessa saa lihan myskeistä ja kalkuista, niin kanat voisi olla vain munintaan ja siten pikkaisia alhoja
)
Sitten kysyttiin karsintaa. Ja vaikka suositus oli että ei. Niin en viittiny valehdella vaan kirjoitin, että jos säilyttäisin, niin karsisin jonkin verran. Eli vain terveet yksilöt saisi meillä elää ja niillä harmailla ja karvattomilla jaloilla.
En tiedä vaikuttaako tuo heidän päätökseen, mutta minulla on sekarotuisia ilmettyjä alhoja vaaleilla jaloilla.
Ja oikeesti se on minusta suuri värivirhe!!
Ne on rumat!!
Minusta se kovasimen harmaa jalka on säilyttämisen arvoinen ja en varmasti antas muun värisillä koivilla lisääntyä!!!
Huomenna lähtee lappu postiin. Jätän sen tilanumeron sitte auki.
Kerroin että on sekarotuisiakin, ainakin niin kauan kun ei ole Alhoja munimassa tarpeeksi.
Ilmoitin pitäväni 6 viikkoa erillään ennenkuin kerään siitosmunia.
(minulla on ollut nuita sekarotuisia lihankin takia ja olen suosinut isoja, mutta jos tulevaisuudessa saa lihan myskeistä ja kalkuista, niin kanat voisi olla vain munintaan ja siten pikkaisia alhoja

Sitten kysyttiin karsintaa. Ja vaikka suositus oli että ei. Niin en viittiny valehdella vaan kirjoitin, että jos säilyttäisin, niin karsisin jonkin verran. Eli vain terveet yksilöt saisi meillä elää ja niillä harmailla ja karvattomilla jaloilla.
En tiedä vaikuttaako tuo heidän päätökseen, mutta minulla on sekarotuisia ilmettyjä alhoja vaaleilla jaloilla.
Ja oikeesti se on minusta suuri värivirhe!!
Ne on rumat!!
Minusta se kovasimen harmaa jalka on säilyttämisen arvoinen ja en varmasti antas muun värisillä koivilla lisääntyä!!!
Huomenna lähtee lappu postiin. Jätän sen tilanumeron sitte auki.
Meillä ei maatilaa ja mä laitoin tontin rekisterinumeron, ei kukaan ainakaan valittanut.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Tässähän alkaa into nousta et rupeis itteki viralliseks säilyttäjäks ku noi piikköläiset on jo valmiiks erillään sekarotusista 

Siitä vaan!
Ja se säilyttäjäpaperi ei oo sitten mikään EU-kaavake, paljon vapaampaa sen täyttely on. Ja jonsette tiedä varmaa vastausta, jättäkää kohta tyhjäks tai kysykää Tuoviselta! Mutu-tuntuma on semmonen että siellä toivotaan enempi paljon uusia säilyttäjiä kun pilikun tarkasti tuhrattuja kaavakkeita 

Itse laitoin myös kiinteistön rekisterinumeron kaavakkeeseen. Eli rohkeasti vaan liittymään säilyttäjäksi, ei ole vaikeaa ja aina voi sähköpostitse kysyä Tiinalta neuvoja.
Mulle tuli laput ja nyt sitä ollaan sitten säilyttäjä 

Onnea!Suvianne kirjoitti:Mulle tuli laput ja nyt sitä ollaan sitten säilyttäjä

Mullekin tuli säilyttäjäpaperit postissa viime viikolla
Vielä en oo vain saanut täytettyä niitä
Mutta ehkä määkin pian oon säilyttäjä 

Minullakin meni viikko lukiessa lappuja ja sitten miettiessä ja sitten täyttäessä. Mutta mukavalta tuntuu nyt