Mikä ankka?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

kanatar

Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja kanatar »

Oukei... JOS ottaisin ankkoja ensi kesänä, niin mitä suosittelette. Pitäisi pysyä pihapiirissä, mieluusti viihtyä pariskuntana, sopuisa luonteeltaan ja tyttö toivoo, että ankka olisi "punainen" (meillä on ruskea kani ja se on tytöstä punainen) ja mieluusti sellaisia, jotka eivät talvella tarvitse hirveitä vesimääriä lotraamiseen. Minkalaisia tupsuankat on, onko ne hassuja? Myskeistä oli puhetta ja oli tulossakin, mutta se siirtyi ja nyt aloimme harkitsemaan tarkemmin, että onhan niitä muitakin vaihtoehtoja.

Jos teillä on suosikeista kuvia, niin olis kiva nähdä. :smt007
Suwitsu

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Ehdottomasti myski!! Eivät tarvii vettä lotraamiseen, pää niiden täytyy saada kastettua (tietysti kesällä uintimahdollisuus on helppo järjestää). Kesyyntyvät helposti, pysyvät pihalla, ovat sopivan uteliaita ja rauhallisia.. :smt049
Suwitsu

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Ja tässä vielä kuva meidän Hannusta ja Kertusta, ovat n. puolivuotiaita

Kuva
kanatar

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja kanatar »

Ne on kyllä nättejä! Onko niitä "punaisena"? :smt003
Suwitsu

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

No ulkomaisten sivujen perusteella värejä on tosi paljon, mä en kyllä yhtään osaa sanoa millaisia värejä täällä Suomessa on.. Taitaa olla tuollainen mustavalkokirjava yleisin.
Suvianne

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minulla on kokemusta myskeistä ja ankoista.
Kesällä menee kumpi vaan ihan oman mieltymyksen mukaan.
mutta ehdottomasti on myski talvella helpompi. Siis meidän myskit sottaa vähemmän kuin kanat jos katsotaan yleiskuvaa.
Kanat kuopii ja sotkee ruoka ja vesiastiat. Myskit ei tee sitä.
Mutta ne kuluttaa enemmän vettä.
Mutta kun ne levähtää ne istuu orrella, joten ne kakat on siellä lantapöydällä.
Ankathan kastelee ympäristön ja tallovat edestakaisin lattialla ja polkevat kakat ja pehkut märäksi kerrokseksi.
Myskit ruokailee pari kertaa päivässä ja nikkailevat orrella lopun aikaa.

Ulkona ne sitten rakastavat joka pikku lätäkköäkin :)

Myski on ihana, kesyyntyvä, mielenkiintoinen, erittäin kaunis ja mukava. Ja koska se lentää, niin irtokoirat eivät helposti saa tapettua!!!
Alice

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Alice »

Mitä ihmettä - onko Suviannella ankkoja jotka istuvat orrella??Ei meidän ankkojen räpylät ole ainakaan sellaiset että niillä voisi istua orrella.

Itsellä on kokemusta vain Mignon-ankoista ja ne ovat pieniä ja mukavia ankkoja.Tosin tykkään kyllä kaikista ankoista.Oen nähnyt näyttelyissa kaikenlaisia eri rotuj ja olen aika ihastunut ruotsalaiseen sinikeltaiseen ankaan.Mieleni tekisi aprikooson värisiä Mignon ankkoja ja Mandariini-ankkoja.Ehkä teille sopisi tuollaiset sinikeltaiset tai aprikoosin väriset ?
Suwitsu

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Kyllä, myskit istuvat orrella mielellään. :smt045
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Onko kellään laittaa kuvaa orrella istuvasta myskistä, tekisi niiiin mieli nähdä, en osaa kuvitella räpylöitä orrelle?
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Suvianne

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Niin ja tässä lempi paikallaan!!
Eli jos vain on pöytä, niin aina pöydälle ennemmin kuin maahan levähteleen!!

http://karppausjaperhe.blogspot.com/200 ... ylpee.html
Suvianne

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Hyvänen aika, kun katselin nuita vanhoja kuvia, niin ompa meidän myskipoika muuttunut!!
Sillä on nykyään valkoinen kihara tukka!!!
Pitääpä ottaa kanalaan kamera mukaan kun meen. En ole ollnkaan huomannu, että se on muuttunut täysin siitä kun tuli!!!
maunu_muori

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

pst suvianne... ootko huomannu että voit lisätä omaan linkkiisi. Aina ei oo pakko kirjottaa uutta viestia vaan voit muokata omaa tekstiäsi. Sillä tavalla ei tule niitä suvianne keskustelee suviannen kanssa .. joka vaan täyttää tuota tietokantaa ihan turhaan. Siinä omassa viestissä näkyy MUOKKAA paina siitä painikkeesta niin voit jatkaa kirjottelua, tässä just teen sillain. Tonne alas tulee sitten merkintä siitä että tekstiä on muokattu... ja jos joskus tulis kirjotettua sellaista mitä ei kuitenkaan siten halua enää pitää esillä niin muokkaa on siinäkin hyvä väline.. jos sattuu omatunto kolkuttaan....(aika useesti oon joutunu korjaan omiani :smt045 )

samaten kun lainaat tekstiä, niin poista niistä lainauksista nyt ainakin kuvat, turha tuota levytilaa on niillä kuvilla uudelleen kuormittatai hidastaa sivun lataantumista) ..eli kun otat lainaa painikkeella tavaraa, niin siitä voi poistella välistä asioita. Turhahan niitä kuvia on moneen kertaan, kun ovat tosi tilaavieviä, jos ne on siinä edellisessä alkuperäisessä.

Oon monasti meinannu kirjottaa, et näinkin voi tehä, ei vaan koko teksti aina uudelleen... jotkut osaa sillain kivasti poimiakkin niitä pätkiä :smt013 ...
:smt005
jaahas.. tällä alustalle se että perun puheitani ei näykään....eli olen nyt tätä kirjoitellut 4 eri vaiheessa. Lampolassa on oletuksena että näkyy viimeisin muokkausaika... saakos hilta tänne mitenkään.. jos sattuis tuleen ihmeellisiä keskusteluja joista on jotain fiksattu välissä, näkis kellonajasta että korjattu jälkikäteen, vai vaatiko se sen että joku käy välissä kirjottamassa jotain että kello näkyy.. hitsit kun en muista( kuudes kerta ainakin)
Viimeksi muokannut maunu_muori, 02 Helmi 2010, 19:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suvianne

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ahaa, en ole ajatellu tota. Itse siassa olen luullut tilaa loputtomaksi.
Korjaan tapani!
maunu_muori

Re: Mikä ankka?

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

no niin tulihan se kellonaikakin että korjasin tekstiä sen jälkeen kun olit laittanut uuden oman.. hyvinhän tää toimii :smt038 jatkan tähän taas: esim niitä esittelyjä kun on yhdistetty vuositasolla niin siitä tulee tietokantaan vain yksi tietue( luulen .. en tunne niin hyvin tota alustaa) ja sillä säästetään sitä ylimääräista kun ei kirjoteta hei .. ja seuraavaan toinen vasta terve ja toinen taas mukava kuulla ja sillain eteenpän.. nää säilötään eri tavalla kuin se että kirjotat sellaisen massiivisen tarinan jota jotkut harrastaa :smt002
Viimeksi muokannut maunu_muori, 02 Helmi 2010, 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin