PIAN APUA MYSKILLE!!

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

tipsi
riikinkukko

Re: PIAN APUA MYSKILLE!!

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Osanotto myös täältä!

Mitä olen vaakkukirjoja lueskellut, niin niissä puhutaan tuosta esiinluiskahtaneesta siittimestä. Yhden kirjan mukaan eläin on silloin paras lopettaa, mutta toisen mukaan siitin voidaan amputoida. Joissakin tapauksissa sen pää voi mennä kuolioon ja tippua pois, jolloin ankka menettää siitoskykynsä joksikin aikaa. Jos siitin amputoidaan, niin sitten jälkikasvua ei enää tule.

Hm.. jollakin sorsalajilla on tosiaan yli 40 cm vehje. En ole koskaan tarkemmin tsekannut mikä laji se on suomeksi, siis myskikö? Ja ainakin yhdellä pitkäsiittimisellä lajilla vielä naaraat suosivat sellaisia joilla on mahdollisimman pitkä :smt005 Ja koska toisella lajilla, joka on tulokaslaji, on vielä pidempi, niin sorsat ovat alkaneet risteytymään väärän lajin kanssa. Laji siis asustaa Pohjois-Amerikassa.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Tiedän siis yhden onnistuneen ampitointiankan, joka elää ihan normaalia elämää. Jos tuon Niitin olisi saanut pelastettua, ei mulle olisi lisääntymiskyvyllä ollut merkitystä, täysin lemmikiksi hankittu :smt001

Ja tosta pituudesta, niin vaikka se ei todellakaan ollut "pelikunnossa" oli se järkyttävän pitkä, en tosiaan ruvennut nyt hädän hetkellä senttejä mittaamaan, mutta veikkaan että jotain 30 cm oli pituutta...
ninnu

Tässä mietiskelen Niitin lesken, Nastan kohtaloa. Elelee nyt siis tavisankkojen kanssa ja tottunutkin niiden kanssa yhteiseloon, mutta mitä mieltä olette, kaipaisiko rinnalleen oman Myskimiehen? Meneekö taas liialliseksi inhimmillistämiseksi, mutta onko onnelisempi kuitenkin, kun olisi oma punkkaritukkainen puhisijamies? Ihan heti en kyllä pysty uutta miestä hommaamaan, vaan suren nyt tuota Niittiä aikani, ennen kuin on uuden ukkelin vuoro.

Toki on aina hirveää ,kun joku sairastuu/kuolee, mutta kuitenkin jotkut ovat vaan läheisempiä ja suurempia persoonia, kuin toiset. Niitti sattui olemaan yksi niistä, siksi niin karseaa....
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Mietin tuota puolisoa.
Minusta vähän tuntuu, että ehkä parina ei niin hyvä ajatus.
Meillä ainakin uros tahtoo ahdistella ja ei ne vietä aikaa yhdessä.
Tytöt otti meillä matsia, mutta ovat taas vierekkäin.
Joten jos ottaisit tytön kaveriksi, jos et halua poikasia?

Nämä on vain vähän arvailua, kun minun myskit on ollut niin vähän aikaa.
Ehkä ne oppivat parinakin tulemaan hyvin toimeen, mutta nyt meillä ainakin ei ole mitään rauhaisaa eloa.
Väistelevät urosta ja tytöt kulkee keskenään.
Välillä kyllä nikkailevat uroksen kanssa.

Eli minun mielestä uros ja useampi tyttö tai pari tyttöä.
ninnu

Meillä meni kyllä hyvin pariskuntana, viettivat aikaa yhdessä, eikä ukko ahsitellut morsiantaan...mutta mietitään
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Ei meilläkään ole myskeillä ollut mitään kahinoita, hyvin tulevat keskenään toimeen. On siis ukko ja akka (mahtaakohan keväällä tulla pikkuisia :smt049 )
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Voisko mulla sitten sekoittaa kun on kaksi??
Tytöt nimittäin otti yks päivä hirveen matsin!!
Ne oli kuin petolintuja kun käyttivät kynsiään!!!
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mulla tää on vain kirjatietoa kun mul ei ole myskejä itselläni ollut. Kuulemma myskeissä on paljon luonne-eroja. Toiset ovat ystävällisiä, ja toiset taas käyttäytyvät esim. ihmistä kohtaan huonommin.

Mut mitä tulee lajikumppanin seuraan, niin musta jotenkin tuntuis että toinen myski olisi hyvä. Vaikka ankat käy jonkinmosiesta seurasta, niin jotenkin tuntuisi sille, että lajikumppanin seura on kutieskin se paras. Oli se sitten naaras tai koiras. Tietty jos ostaa aikuisen linnun, niin sitähän voi sen luonnetta kysellä myyjältä ennen ostopäätöksen tekemistä.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
ninnu

Juu, kyllä mä Nastalle oman sulhon hommaan, mutta en nyt nyt ihan heti, varmasti hetken pärjää ankkojenkin kanssa. :smt001
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Mulla olis muuten ylimääräinen ukko, sit jos Nasta kaipailee sellaista rinnalleen :smt006
ninnu

Kuukernuppi: Onko minkä ikäinen, värinen, luonteinen?
Laittele vaikka yksäriä :smt006
Vastaa Viestiin