Hautomakone

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

``Tuomas``

Re: Tiput / Nyt tuli tipu!

Viesti Kirjoittaja ``Tuomas`` »

Onko aivan normaalia sekin että poikanen laittaa silmät kiinni ja maakaa maassa?? :smt017 Taidan itse olla vähän hermostunut, :smt003 :smt005 koska en halua menettää tuota pienokaista :smt054
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

no kato toi ja tuo on elossa: http://www.aijaa.com/v.php?i=5643924.jpg
maatiaiskukko
sussex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Lämpötilan vaikutus sukupuoleen taitaa olla taikauskoa siivekkäillä.

Miksi muuten vain keltuaista munasta? Itse olen hienontanut munia sellaisenaan, sekä valkuaisen että keltuaisen.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Toi keltuaisjuttu on mulla kans ollu takaraivossa. Siis ettei valkuaista. Nyt aloin ihmetellä, onko se ihan urbaanilegenda. Siis maalaislegenda :smt003
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Vaikuttaisiko tuohon sukupuolen määräytymisjuttuu se, että kukkoalkiot kestäisivät kylmää ja vaihtelevia oloja paremmin? Eli jos laitetaan kymmen munaa hautumaan kohtalaisen kylmiin oloihin ja munista vain osa kuoriutuu. Ovatkohan silloin kuoriutuneet tiput todennäköisemmin kukkoja? :smt017
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mä oon kanssa murskannut tipuille valkuaisen ja keltuaisen sekaisin ja hyvin on maittanut ja hyvin on tiput sillä lähtenyt kasvun alkuun. Itse asiassa sekaan saisi kai murskata ne munankuoretkin jos vaan viitsisi?

kaakatin sepä jää nähtäväksi, viime koneellisessa palellutin vajaa puolet alkioista kun haudonnan alkuvaiheessa iski päälle ne hirmu pakkaset ja meillä ei tuossa komerontapaisessa eli vanhassa wc:ssä, jossa hautomakonetta käytän, ole talvisin ihan asuinlämpötila muutenkaan. Eristämätön halpa muovipömpelikone (jota kutsun motorisoiduksi kakkukuvuksi) ilmeisesti päästi sitten seinämiensä läpi reunimmaisille munille kylmää. Raportoin sit parin viikon päästä onko noista kahdestatoista kuoriutuneesta kuinka moni kukkoja ja moniko kanoja! t. nimim. eläinkokeilija :oops:
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Niin kun esim 100tipusta kukkoja on 30 ja kylmällä kukkoja 30 ja kanoja 20 niin sukupuolen syntyneisyyshän on se joka heittää eikä se lintujen sukupuoli haudonnassa.
Eli kuka kasvattaa paisti kukkoja voisi kokeilla että lataa koneen täyteen ja hautoo 36,5c ja sitten satsi isommalla lämmöllä ja verrata kuoriutumis prosentteja(kanathan ei nyt teoriassa kuoriudu kylmässä) ja kukko - kanamäärää :smt001 saiko kukaan selvää :smt005
Vastaa Viestiin