Turhan kiihkeä viirukukko?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
flai

Turhan kiihkeä viirukukko?

Viesti Kirjoittaja flai »

Minulle tuli vanhaan viiriäisporukkaan tänään muutamia juuri munintansa aloittaneita nuorikoita. Tyhjensin vanhan häkin virikkeistä, siivosin ja peitin osittain viltillä että on hämärää, ja siellä ovat nyt saaneet tutustua.

Kanoja on parvessa nyt 15 ja kukkoja vain yksi, mutta se on jo tässä parin tunnin aikana ehtinyt kiskoa muutamalta uudelta morsiameltaan tupeet mennessään, ihme seksihullu? :smt017 Muuten niillä on mennyt tosi hyvin eikä uusia yhtään lennätetä, mutta mites noi kaljut kaverit nyt, täytyykö eristää vai annanko olla siellä seassa? Ei tunnu kukko huomaavan niitä uusia kanojaan jotka ovat samanvärisiä kuin osa vanhoista, mutta uudenvärisille jaetaan rakkautta olan takaa... :smt016 Jos ne nyt ottaa erilleen niin onko se sama homma sitten kuitenkin edessä jossain vaiheessa? Muuten niillä ei ole naarmuakaan missään eikä paljaat kohdat edes punoita, kunhan vaan ovat aika kummallisen näköisiä! :oops:
siimis

Re: Turhan kiihkeä viirukukko?

Viesti Kirjoittaja siimis »

Tuo on minusta ihan normaalia viirukukon käytöstä. Justiinsa noin kaikki kukot on mulla tehneet - uudet kanat poljetaan ihan lyttänään :smt002 Niin kauan kuin ei naarmuja näy, niin kannattaa vaan seurata tilannetta. Ainakin mulla kukot on kyllä parissa päivässä rauhoittuneet. Ei ne iänkaikkea jaksa sellaista tahtia nekään. Voi tietty yrittää laittaa vaikka pieniä väliseiniä esim. kulmaksi taitettua aaltopahvia tms, jonka taakse pääsee kanat välillä näkösuojaan. Poissa silmistä, poissa mielestä -ajatuksella :smt002 Jos otat kanat kokonaan erilleen, niin sama meno alkaa taas kun yrität niitä uudelleen yhteen.
Vastaa Viestiin