Kananmunat "liian" isoja

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

maunu_muori

Re: Kananmunat "liian" isoja

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Pieleen meni sekin arvaus.. sitäkin tossa kaurassa näyttäis olevan enemmän :smt005 ihan rapiat puoltoistakertanen määrä enemmän kuin vehnässä....eli ei ollut sekään ...mulla on vieläkin nää vahvemmat rillit nenällä... kotona hämärässä en sitten nääkkään.... mut siellä on muutamia kirjoja..samoin tota linolihappoo joka oli siinä usalaisessa linkissä mainittu munakoon kasvattajana on näemmä kaurassa enemmän.

Mie kuitenkin veikkaan sitä lihan aminohappoo.. joka kasvattaa munakokoo... ihan vaan emppiiristen tutkailujen jälkeen.. tai mahdollisesti maitotuotteitten, jos niitä tarjoilee :smt045 ( oliskohan tirpat jo päättäneet munintatauon..). pitääpä käyä illalla kurkkimassa.. mulla on ollut vähän vapaavuoroo tosta ruuan ja veden jakelusta ny viime aikona.. keskittyny tohon rehuseosten tekoon.. kun toi jäärä mitään niistä :smt021 ..ymmärrä.. eikä muutoin nää ees, että elikko on viimeisillään tiine.. olin eilen heti kätilönä kääntämässä kilinsorkkia oikeeseen asentoon, kun ehin kotio töistä....ja kun mää kuvittelin että sain ne kutturat turvaan sinne navettaan, ettei ehtiny pukit saattaa siunatuksi, sillon kun särkivät pihaton seinän..pitääkin joutua kotio, laskeen päitä. :smt045 Oottelen tässä noutoo....
Viimeksi muokannut maunu_muori, 09 Tammi 2010, 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Mun Alhot tekee yh' 54 ja 55 grammasia. Sekarotuisilla isoimmat on 63grammaa.
Mutta ne on isompia kooltaankin kuin Alhot.
Ei ole munan koko viel' kasvanu.
Mutta meneek;h'n nyt sitten energiaa l'mmittelyyn, kun kanalassa on aika kylm'' *nakojaan ei aan pilkut nay hassua...
Vesi sulana, mutta taitaa olla just ja just...
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Ööö... tuota... kanan lihominen aiheuttaa muninnan yhteydessä suolen esiinluiskahdusta, olisko siinä joku yhteys sen agressiivisuuden lisääntymiseen?
Vastaa Viestiin