Kyyhkyt pukkaavat kokoajan munia ja haudontaa vuorotellen. Munat on suutareita ja mielestäni on kyllä molempia laatuja. (kaksi pariskuntaa) Pesäkipot otin poiskin, mutta ei auttanut, sitten istutaan jyväkaukalossa tai mihin sattuu mahtumaan. Poikasia olisivat saaneet tehdä, mutta noista munista ei kyllä mitään tule.Ei auta munien kerääminen eikä jättäminen.
Jääkö näille joku vaihe päälle kun ei niitä poikasia tule, vai mistä johtuu moinen? Tätä rumbaa on nyt jatkunut vuoden ja varmasti rasittaa lintuja aikalailla. Onko mitään vinkkejä? Haenko hedelmöittyneitä munia jostain vai meneekö pahemmaksi?
kyyhkyjen "tehomuninta"
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Re: kyyhkyjen "tehomuninta"
Mää vastaan itseitselle ettei mene turhaan tuohon "vastaamattomiin".
Löysin täsmäratkaisun; Mä otan ne mahdolliset kirput Tuomakselta meille niin mun kyyhkyt lakkaa munimasta ja Tuomaksen kyyhkyt munimaan.
(en sitten ajatellut oikeesti että sun puluissa olis kirppuja
)
Löysin täsmäratkaisun; Mä otan ne mahdolliset kirput Tuomakselta meille niin mun kyyhkyt lakkaa munimasta ja Tuomaksen kyyhkyt munimaan.

(en sitten ajatellut oikeesti että sun puluissa olis kirppuja

Re: kyyhkyjen "tehomuninta"
Mä luulen ettei auta hedelmöittyneiden munien hankintakaan - ne hoitaa kyllä poikaset mutta alkaa samantien pukkaamaan uutta satsia. Tietenkin jos poikasia toivot, niin sitten