Miksi ankat on keltaisia?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Miksi ankat on keltaisia?
Syksyllä mun valkoiset ankat muuttui keltaisiksi ja nyt se väri on vieläkin keltaistunut. Hanhet ei ole muuttaneet väriä vaan ovat yhtä valkoisia kuin ennenkin, joten en usko että värinmuutos johtuisi siitä että ne uivat isossa ojassa joka menee meidän tontin läpi. Mutta mistä tuo keltaisuus voi johtua? 

Re: Miksi ankat on keltaisia?
Mullahan ei ankkoja ole, mutta villi arvaus - olisko keltainen rasvaa? Jos ne talven varalle keräävät rasvaa ihon alle ja sitä riittää sitten sulkapeitteeseenkin?
kuluuko niiden sulat nopeammin, onko se rasva huonompaa?
Olin itse ihan äimistynyt kun näin sisällä olleita hanihia. Ne olivat VITIvalkoisia!!??
Ja meidänkin ankat kellastui nopeasti.
Olin itse ihan äimistynyt kun näin sisällä olleita hanihia. Ne olivat VITIvalkoisia!!??
Ja meidänkin ankat kellastui nopeasti.
Rasvaahan se keltainen on. Lämpimässä sisällä olevilla ankoilla sulat on huomattavasti valkeammat kuin niillä valkoisilla ankoilla jotka pääsee talvella ulos ja vieläpä kylpemään. Ankalla se lisääntynyt rasva sulissa eristää lämpöä vähän niinkuin goretex
Samoin sen rasvan lisääntyminen tehostaa titenkin kylmässä veden hylkimistä.
Näin minun kokemuksen mukaa. Meillä ankkoja ollut nyt 4 vuotta.

Näin minun kokemuksen mukaa. Meillä ankkoja ollut nyt 4 vuotta.
meillä se keltasuus näkyy jo aika varhain syksyllä .. aika tavalla ruokinnastakin kiinni, mut eniten siitä lämmöstä, vesilinnullahan on tosi tärkeetä tuottaa traaniksi nimitettyy rasvaa, ettei niitten keho kastu.. nää koreteks( oli aika osuva nimi) päälysteet estää vettymistä, vettyneet höyhenet ei eristä,sikshän niitä konehaudottuja pitää vahtia emon alla untuviin tarttuu rasvaa ja sillon ne ei ihan niin helposti huku tai kylmety
.onhan noita ollu ankkojakin.. jo aika monta vuotta

.onhan noita ollu ankkojakin.. jo aika monta vuotta

Meillä on kaksi hyvässä sulassa olevaa ankkaa kellertäviä ja kaksi muuta on pysyneet valkoisina. Nämä valkoiset ovat syksyn mittaan sairastelleet, joten sulat ja höyhenet ovat huonossa kunnossa ja ilmeisesti pysyttelevät sen takia enemmän sisällä lämpimässä, eli siksi kai sitä rasvaa ei kerry. Sen sijaan toisella näistä "rääpäleistä" on sulat alkaneet nyt punertamaan...mikähän siihen voisi olla syy? On se kuitenkin pessyt jo itseään...
Minkä ikäisiä ankat ovat?Ihan vain villi arvaus - olisiko niillä jossain taaempana suvussa keltaisia ankkoja?(aprokoosi,sini-keltainen tai muu vastaava väri?)
Öö.. mä olen koko ajan kuvitellut,e ttä keltaisuus johtuu sulkasadosta -uudet sulatkun ovat aluksi keltaisia.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.