Ruotsin siniset ja keltaiset ankat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
hellu

Ruotsin siniset ja keltaiset ankat

Viesti Kirjoittaja hellu »

Mistähän noita todella kauniinvärisiä ankkoja mahtaisi saada? onkohan kenelläkään tietoa?
Käsittääkseni nämä ankat ovat uhanalaisia ruotsissa.
Löysin noiden ankkojen kuvat tuolta käyttäjien linkki listalta ruotsalaisten maatiaiskanojen linkistä. Kannattaa käydä katsomassa :smt060
Ruotsissa on muuten upeita maattari kantoja kanoissa :smt038
tipsi
riikinkukko

Re: Ruotsin siniset ja keltaiset ankat

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mun mielestä se sininen rotu on maailmalla suhkot yleinen, mutta tuo keltainen taitaa rajoittua aika lailla ruotsiin. Mä olin joskus näkevinäni kuvan Jampan(?) ankoista, ja siellä oli ihan tuollaisen ruotsalaisen sinisen näköinen. Jaaaamppaa, onko sulla sellainen?
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Muniksen kuvissa on näkynyt sen sinisen ankan näköisiä, ovatko risteyksiä vai aitoja, ois kiva tietää? Keltainen ankka on tosi vähissä ruotsissakin, taitavat olla kaikki jotain geenipankkiankkoja. Mä oon katsellut sillä silmällä niitä keltaisia, että sellaisia koittaisin hommata, jos saisin niille järkättyä sopivat tilat. Myisivätköhän siitosmunia ulkomaille? Ehkä niitä voisi saada jos lupaisi pitää parven puhtaana...
hellu

Viesti Kirjoittaja hellu »

No mulla kun asuu puoli sukua Ruotsissa, niin olen ajatellut josko soittaisin serkuille että suomesta on ruokamunat loppu :smt003
Onnistuiskohan noita salaa kuskailla, meinaan niitä munia :smt017
No sen verran lainkuuliainen olen etten uskaltaisi.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Juu, onhan meillä tollasia harmaita, mutta eiköhän ne liene ihan vaan jotain sekotus vaakkuja...
Vastaa Viestiin