Kuvia räpsittiin vielä pesästä munansa kanssa ennen järjestettyä juhlakulkuetta jääkaapille..
Ensimmäinen omankananmuna! :D
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
tiuku
Ensimmäinen omankananmuna! :D
Tänään se sitten tapahtui!
Aamulla tallissa käydessäni Kilinä touhusi pesässä heinien kimpussa ja jostain syystä kuvittelin sen vain olevan syömäpuuhissa. Vasta päivällä huomasin pesässä pienen ruskean munan!
Pieni muna teki suuren vaikutuksen ja heti piti juosta sisälle kiljuen hakemaan tenavatkin ihmettelemään suurta tapahtumaa ja siinä sivussa soittaa miehelle töihin!
Kuvia räpsittiin vielä pesästä munansa kanssa ennen järjestettyä juhlakulkuetta jääkaapille..
-
mirri
Re: Ensimmäinen omankananmuna! :D
Yes! On se vaan hieno tunne sitä ei unohda ekaa oman kanan munaa!!
Onnea Onnea...
Onnea Onnea...
-
ann75
Hieno homma!
Mä tässä ahnaasti mietin, että josko kasvattelisi nuo tiput niin isoiksi että saisi myös omista tipuista kasvanneiden kanojen munia, olisi se eri juttu kuin ostokanan munat. Vaikka herkkuja nekin ovat
Mä tässä ahnaasti mietin, että josko kasvattelisi nuo tiput niin isoiksi että saisi myös omista tipuista kasvanneiden kanojen munia, olisi se eri juttu kuin ostokanan munat. Vaikka herkkuja nekin ovat
-
tiuku
Jotenkin olin ajatellut, että nämä munisivat valkoisia munia. Ainakin yksi tekee nyt sitten jokatapauksessa ruskeita! Milläs perusteella nuo munien värit oikeen tulevat? 
-
pipsa
Voi hitsi! Onneksi olkoon
meillä vielä odotellaan sitä ensimmäistä.Katteeks käypi
meillä vielä odotellaan sitä ensimmäistä.Katteeks käypi
-
harrastaja
Eiks vain olekkin kivaaaaaaaaaaaa mä ja noita pikkusia laitoin tytön kaakkupohjaan hups sai laittaa 7 neljän siasta mut pohja on keltanen
-
kite
Onnea!!
Niin kuin tuolla toisessa (varmaan ihan väärässä) topikissa toitotin, niin meillä eka muna pyörähti 13pv perjantaina
Ja löytyy sekä kuvia, että riemusaatto silloin :D
Niin kuin tuolla toisessa (varmaan ihan väärässä) topikissa toitotin, niin meillä eka muna pyörähti 13pv perjantaina
Ja löytyy sekä kuvia, että riemusaatto silloin :D
-
pipsa
No nyt meilläkin on ekat munat pyöräytetty
Maanantaina kun ekan löysin,niin nyt niitä on siunaantunut jo 6,joten taitaa olla 2 kanasta asialla...
Hassua kun molemmat aloitti samoina päivinä...
Mutamassa on pilkkuja mutta osa on pilkttomia. Voiko sama kananen munia erivärisiä munia???
Maanantaina kun ekan löysin,niin nyt niitä on siunaantunut jo 6,joten taitaa olla 2 kanasta asialla...
Hassua kun molemmat aloitti samoina päivinä...
Mutamassa on pilkkuja mutta osa on pilkttomia. Voiko sama kananen munia erivärisiä munia???
-
Mimmi
Munankuoren väri riippuu rodusta ja yksilöstä. Maattarit tekevät noita eri sävyisiä vaaleanruskeita: kerman värisestä selkeän beigeen. Mun mielestä sama kana tekee aina samanvärisiä munia, mutta mullakin on ilmestynyt välillä pari pilkullista, mutta sitten taas ei pitkään aikaan.. Eli pilkkuja voi ilmeisesti tulla jostain muusta syystä.. 
-
kanamummo
Meillä on välilla valkosta pilkkua, välillä tummaa. Oon yrittäny krapsia niitä kynnellä ja vedellä irti, aattelin että jos ne ois jotain muuta muttei ne irti lähe!
-
pipsa
Kuinka monta munaa yksi kana voi tehdä vuorokaudessa?
Olen miettinyt että voiko kaikki tytöt yhtäkkiä aloittaa peräkkäisinä päivinä muninnan? vai tekikö joku monta peräkkäin?
Mulla on neljä kanaa.Yksi erirotua...3 samaa poikuetta,samaa rotua...
Ma-4 munaa
Ti-1 muna
Ke-2 munaa
To-4 munaa
Pe-1 muna
...osasta näkee selvästi pilkkuja,eli veikkaisin samaa tylleröä...tämähän on mielenkiintoista
Olen miettinyt että voiko kaikki tytöt yhtäkkiä aloittaa peräkkäisinä päivinä muninnan? vai tekikö joku monta peräkkäin?
Mulla on neljä kanaa.Yksi erirotua...3 samaa poikuetta,samaa rotua...
Ma-4 munaa
Ti-1 muna
Ke-2 munaa
To-4 munaa
Pe-1 muna
...osasta näkee selvästi pilkkuja,eli veikkaisin samaa tylleröä...tämähän on mielenkiintoista