Kannanko sisälle?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Heidigee

Kannanko sisälle?

Viesti Kirjoittaja Heidigee »

Olen antanut siipiveikkojeni ulkoilla vapaasti, kun ne sitä niin arvostavat. 4 hybridiä+kukko ja butit painelevat suosiolla päivän hämärtyessä navetan "lämpöön" ( = selvästi plussan puolella). Vaan kesänsä kesäkanalassa viettäneet horniolaiset (2 kanaa ja kukko) muistavat mennä talvikodin suojiin vain silloin tällöin. Muutamina iltoina olen haavinut/napannut parkuvan porukan kiinni hyisen kesälatonsa orrelta ja kantanut navettaan. TAAS tänään päättivät valita kesäladon yöpymispaikakseen. Kävin kurkkaamassa ja toinen kana näyttää yöpyvän pesässä, kaksi muuta kaveria orrella.

Kysymys kuuluu: annanko sissi-kolmikon viettää yönsä, niin kuin haluavat, vai kannanko ne jälleen navetan puolelle. Nyt jo pakkasta -6,5 astetta... pärjäävätkö?
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Kannanko sisälle?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Minä sanoisin, että kanna sisälle.
Heidigee

Re: Kannanko sisälle?

Viesti Kirjoittaja Heidigee »

No nyt on sisällä koko konkkaronkka (kiitokset Hiltalle vaa'an kallistamisesta). Harjoitus tekee mestarin niin kanoista kuin minustakin - nyt selvittiin siirrosta suht vähällä porulla.

Jotenkin sitä haluaisin uskoa, että mitä alkukantaisempi eläin on, niin sitä paremmin se tietää itse, mikä sille ja sen huollettaville on parasta. Mutta voihan olla, että Mustalla Rudolfilla on joku force major, joka pakottaa sen piilottamaan omat rouvansa kesähuvilalle talviasunnon sijaan... esimerkiksi naapurihuoneiston Aapiskukko-Aapeli... ken tietää.
Vastaa Viestiin