Meillä syntyy ilmajokisia, viiriäisiä ja sitä sun tätä!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
vetehinen
Re: Meillä syntyy ilmajokisia!
Tottapuhuen mun tuntemat ilmajokiskanat eli meidän Nelli ja Nappi on luonteeltaan tosi mukavia ja kesyjä. Kun menee kattilan kanssa herkkuja jakelemaan, niin Nappi ei tietenkään malta odottaa, vaan hyppää sylissä olevan kattilan laidalle jo herkkuja maistelemaan ja juttelemaan. Älykkäitä ja söpösiä ovat
. Se harmaa väri tosin tästä kannasta toistaiseksi puuttuu, eikä meillä vielä munitakaan
...
-
mirri
Joo Kanasta puhuttiin, siis ilmajokisestakanasta.
Onkohan niillä kanoillakin yhtä kova hautomavimma?
Eikös niitä nyt vielä pitäis jokunen kuoriutua?
Onkohan niillä kanoillakin yhtä kova hautomavimma?
Eikös niitä nyt vielä pitäis jokunen kuoriutua?
-
lautapihti
- silkki
Joo ja rusina on niin kätevä että hautoo tipuja vaikka kenkälaatikolla jos niin päättää 
-
mirri
Eikun eikös se nyt ollu styroxlaatikolla
Vai leivinuunissako?
Niin mutta mä haudonkin jääkaapissa
Niin mutta mä haudonkin jääkaapissa
-
Rusina
Kätevyydestä ja näppäryydestä ei Rusinan kohdalla ole tietoakaan (nytkin on toisesta kädestä kaks sormea paketissa, toisen klipsaisin saksilla halki lammasta keritessä ja toinen jäi auton oven väliin kun nykäisin itse oven kiinni
). Mutta pohojalaasella periksiantamattomuurella (=typerällä jääräpäisyydellä) tumpelokin ähertää
.
Asiaan, faktatietoja: 19. haudontavuorokausi pyörähtää käyntiin, viimeinen kääntö, läpivalaisu ja vesikoe on tehty. Hyvältä näyttää! 90% alkuperäisestä munamäärästä on edelleen mukana pelissä ja kosteudet tuntuvat olevan ok. Ja mikä mukavinta, vesikokeessa munat potkiskelivat iloisesti
. Nyt
, ettei mikään mene viime metreillä pahasti pieleen!
Niin, kone on styroksisten kalalaatikoiden välissä, ei sentään vielä leivinuunissa
.
Asiaan, faktatietoja: 19. haudontavuorokausi pyörähtää käyntiin, viimeinen kääntö, läpivalaisu ja vesikoe on tehty. Hyvältä näyttää! 90% alkuperäisestä munamäärästä on edelleen mukana pelissä ja kosteudet tuntuvat olevan ok. Ja mikä mukavinta, vesikokeessa munat potkiskelivat iloisesti
Niin, kone on styroksisten kalalaatikoiden välissä, ei sentään vielä leivinuunissa
-
vetehinen
Niin, pelättävissä kyllä näyttää olevan, että ilmajokiset täyttävät maan
. On niin taitavia hautojia asialla. Ihan tässä alkaa seinäjokista kohta pelottaa
.
-
Rusina
Kääks, tulee suorituspaineita
. Kaikkia kaameita yksityiskohtia en ole paljastanut tästä "älä kokeile tätä kotona"-haudonnasta... täytyy eka nähdä lopputulos...
*Muoks* Piti vielä lisäämäni, että tuo hyvä haudontaprosentti tässä vaiheessa on ihan ilmajokisten ansiota. Kukkopojat ovat ottaneet hommansa vakavasti, ykskään muna ei ollut tyhjä!
*Muoks* Piti vielä lisäämäni, että tuo hyvä haudontaprosentti tässä vaiheessa on ihan ilmajokisten ansiota. Kukkopojat ovat ottaneet hommansa vakavasti, ykskään muna ei ollut tyhjä!
-
lautapihti
- silkki
Jooo ei ilmajokiset oo mitään tyhjämunia

-
Rusina
Kiitos
lautapihtin, meillä siirryttiin konehaudonnassa nykyaikaan. Lastasin jo eilen haetun uudenkarhean Rcom king suro 20 -täysautomaattihautomakoneen pullollen viiriäisenmunia. Kyllä kelpaa istuskella koneen vieressä ja ihastella kun munat keinuvat edestakaisin ja numerot hohtavat digitaalinäytöllä. Osaakohan sitä pitää näppinsä erossa, ettei joka välissä häslää kääntelemässä "varmuuden vuoksi" munia tai ravistele kuumemittaria
.
Covatutto -täysmanuaalikone on kyllä tosi opettavainen kapistus! Kahden haudonnan aikana sillä oon oppinut paljon enemmän kuin jääkaappikoneella ennen sitä. Ja varmasti huomattavasti enemmän mitä tämmöisellä automaatti-ihanuudella oppisi koskaan. On se kana vaan melko mestari kun osaa nuo kaikki luonnostaan eikä tunaroi niin paljon kuin me höyhenettömät kaksijalkaiset. Hatunnosto upeille kanoille, olen ihastuksesta mykkänä niiden äidinvaistoja seuratessani
.
Lähdenpäs tästä taas ravistelemaan Covatutton kuumemittaria ja kuuntelemaan joko munat piippais.
Laskettu aika alkaa hiljalleen tulla täyteen...
Covatutto -täysmanuaalikone on kyllä tosi opettavainen kapistus! Kahden haudonnan aikana sillä oon oppinut paljon enemmän kuin jääkaappikoneella ennen sitä. Ja varmasti huomattavasti enemmän mitä tämmöisellä automaatti-ihanuudella oppisi koskaan. On se kana vaan melko mestari kun osaa nuo kaikki luonnostaan eikä tunaroi niin paljon kuin me höyhenettömät kaksijalkaiset. Hatunnosto upeille kanoille, olen ihastuksesta mykkänä niiden äidinvaistoja seuratessani
Lähdenpäs tästä taas ravistelemaan Covatutton kuumemittaria ja kuuntelemaan joko munat piippais.
Laskettu aika alkaa hiljalleen tulla täyteen...

-
mirri
Onneks olkoon Uudelle koneelle!
Tuo muokin huolettaa, kuinka sulla nyt riittää hermoilemista
kun kone hoitaa kaiken. Eikö nyt ees yks kuumemittari?
On ne kanat tosi mestareita. Ja missä ne hautoo, vastaus on kyllä vaikka missä. Jopa siinä kenkälaatikossa.
Tuo muokin huolettaa, kuinka sulla nyt riittää hermoilemista
On ne kanat tosi mestareita. Ja missä ne hautoo, vastaus on kyllä vaikka missä. Jopa siinä kenkälaatikossa.
-
lautapihti
- silkki
Alkasin tuos pohtimaan että kuinkahan onnistuis jos laittais pahvilaatikon sisälle kuumemittarin ja lampun palamaan,seurais vain kuumemittaria ja sitten vain sammuttais lampun välillä ja sytyttäis taas kun lämpö laskee,kääntö hoituis siten että potkaisisi silloin tällöin kevyesti laatikkoa ohikulkiessaan ,niin että olikohan hyvä täysmanuaali hautomakone tälläinen

-
Rusina
22 vuorokautta tiivistä haudontaa takana. Popparikoneessa käy melkoinen rapina ja reikää syntyy munankuoriin. Tipuset juttelivat mulle jo kuorossa hyvät yöt. Jätän ne ahertamaan ja hipsin nukkumaan. Jos vaikka herätessä olis koneessa TIPU
.
-
Rusina
Jep, suunnitelma toimi
. Klo 5 kun kävin vilkaisemassa, niin koneessa killitti KAKSI tipua, ja kun äsken oikeesti heräsin, niin siellä oli vielä KOLMASkin uunituore tiitiäinen
. Ja lisää tulee, kuorenmurut vaan sinkoilee! Tää on kivaa!!!