Kolmeviikoiset tiput kanalaan
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Kolmeviikoiset tiput kanalaan
Siirsimme kolmeviikkoiset kääpiökoch-sekoituksen kanalaan kanihäkkiin, jonka päällä on lämpölamppu. Aiemmin ne asuivat akvaariossa, jonka päällä oli vielä muovikannet, eli pysyi lämpöisenä. Tähän laitettiin kahdelle sivulle levyt, mutta kahdelta sivulta on "auki". Lämpimältä tuntuu kädellä lämpölampun alla, mutta muualla häkissä on vilakampaa. Tipuilla on jo höyhenet. Näinköhän ne tarkenee? Alkoi jo hiipimään epäilys, mutta kai ne tottuu kun on lämpölamppukin. Täytyy seurailla...
Re: Kolmeviikoiset tiput kanalaan
Jos vähänkin ovat vilusia niin pitää lisätä lämpöö. Mulla oli viirut sisällä ja nostin vaan lamppua ylemmäs, niin yksi tipuista paleli ja sai heti ripulin!
Joten seurailu kannattaa!
Joten seurailu kannattaa!
Voi reppana, selvisikö?
Mietin, että sen akvaarion voisi tietysti roudata tuonne... pakkokos niiden on tuossa häkissä olla. Katsotaan kuitenkin nyt yön yli, kun äsken vaikuttivat toimeliailta. Lämmitin on ollut siellä kuitenkin koko illan päällä. Kanat saattaa kyllä häiriintyä siitä lämpölampusta, tavis poltin. Täytyy huomenna käydä ostamassa se toisenlainen, joka saa olla yötkin päällä.
Mietin, että sen akvaarion voisi tietysti roudata tuonne... pakkokos niiden on tuossa häkissä olla. Katsotaan kuitenkin nyt yön yli, kun äsken vaikuttivat toimeliailta. Lämmitin on ollut siellä kuitenkin koko illan päällä. Kanat saattaa kyllä häiriintyä siitä lämpölampusta, tavis poltin. Täytyy huomenna käydä ostamassa se toisenlainen, joka saa olla yötkin päällä.
Joa tiput nukkuu ihan rauhassa samalla lailla kun akvaariossakin, ei hätiä. Mutta jos pakkaavat kasaan päällekkäin niin silloin palelee.
Minä olen vähän sellainen ylisuojeleva emo että oon vasta neliviikkoisia raahannut pois sisältä. Ja silloinkaan en vapaaehtoisena, kun tuppaa ukko kyselemään että ootakko noitten alkavan munimaan tuossa sisällä.
Minä olen vähän sellainen ylisuojeleva emo että oon vasta neliviikkoisia raahannut pois sisältä. Ja silloinkaan en vapaaehtoisena, kun tuppaa ukko kyselemään että ootakko noitten alkavan munimaan tuossa sisällä.
Ei, selvinny vaan kuoli. Vaikka oli jo ihan höyhenys ja sellasiakin oli joukossa jotka oli kooltaan paljon pienempiä ja kaljumpia..
Niitä ei palellu ja tuota paleli.
Vaikka nostin lämpimään ja turvaan, niin ripuli ei loppunu ja se kuoli.
Kerran ennenkin palellut sai ripulin, silloin selvisi.
Eli palelu on pahasta tulee ripuli ja sitten voi kuolla helposti. Olen nyt läksyni oppinut ja pidän tarkan huolta että ei käy noin.
Kesällä kävi nimittäin niin, että ulkona olleilla tipuilla oli lamppu palanu yöllä ja ne olivat niin pakkautuneet, että alin oli kuollut. Se oli järkyttävä löytö..
Joten jos laitan lampusta riippuvaisia ulos, on mulla nykyään kaksi lamppua. Varsinkin jatkoroikka hässäköissä olevat lamput palaa helposti.
Niitä ei palellu ja tuota paleli.
Vaikka nostin lämpimään ja turvaan, niin ripuli ei loppunu ja se kuoli.
Kerran ennenkin palellut sai ripulin, silloin selvisi.
Eli palelu on pahasta tulee ripuli ja sitten voi kuolla helposti. Olen nyt läksyni oppinut ja pidän tarkan huolta että ei käy noin.
Kesällä kävi nimittäin niin, että ulkona olleilla tipuilla oli lamppu palanu yöllä ja ne olivat niin pakkautuneet, että alin oli kuollut. Se oli järkyttävä löytö..
Joten jos laitan lampusta riippuvaisia ulos, on mulla nykyään kaksi lamppua. Varsinkin jatkoroikka hässäköissä olevat lamput palaa helposti.
Niin piti lisätä. Että kaiken tämän takia olen välillä miettinyt, että laitan viirut pois..
Kanat kun hautoo ITSE!!
Ei tapahdu tämmösiä.
Olen kaikkeni tehnyt, että viirut rupaisi hautomaan, mutta ei...
Kanat kun hautoo ITSE!!
Ei tapahdu tämmösiä.
Olen kaikkeni tehnyt, että viirut rupaisi hautomaan, mutta ei...
mirri kirjoitti:kun tuppaa ukko kyselemään että ootakko noitten alkavan munimaan tuossa sisällä.

Sama kävi itselläni mielessä, kun kiikutin "tipuhäkkiä" olohuoneesta isompien kotkojen seuraan.
Tuollaiset vajaa 5 viikkoiset tipuset alkavat olla melko hermojaraastavaa elätettävää olohuoneen nurkassa

Sera, meillä niiden sisarukset elelivät makuuhuoneessa! Eilen joutuivat kanalaan, kun alkoi isäntä näyttää siltä, että me kaikki ei mahduta samaan makuukammariin
. Nyt sinne jäi enää 15 kpl viikon vanhaa tipusta... Joten makkarissa on tarjolla romanttista sirkutusta yön hämärissä
.