Kun emo ja poikaset ulkoilevat, koira vahtii poikasia silmä tarkkana.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Niin, mielestäni suurin osa koirien ja kissojen pitäjistä on vastuullista porukkaa. Mutta niitä ihan oikeasti on olemassa sellaisia vatipäitä joita ei paljon kiinnosta missä ne omat elukat huitelee! Meidänkin kylällä yksi ihminen päästää tosiaan koiransa useamman kerran viikossa tarhasta juoksentelemaan, koirat on usein vuorokauden reissussa. Onko tämä sinusta vastuullista eläimen pitoa? Kyllä minä ainakin olin tietoinen elukoita ottaessani että joskus joku saattaa kuolla syystä tai toisesta, mutta miksi sen pitäisi olla ok että esim. nämä koirat kävisivät listimässä minun kanoja/kaneja/vuohia/kissoja? Mielestäni minulla on täysi oikeus olla erittäinkin pottuuntunut koirien omistajalle.tursia kirjoitti:Ymmärrän oikein hyvin sen mielipahan minkä koiran tai jonkun muun pedon vierailu aiheuttaa, mutta mikä saa teidät luulemaan, että omistajat päästävät koiriaan tahallaan tekemään tuhojaan ? Kummallinen ajatus kissojen ja koirien omistajien vastuuttomuudesta heijastuu teidän kirjoituksistanne.
Tuo huomautus kissojen ja koirien tappamisesta on mielesstäni vielä raaempi, kuin kanalaan päässyt koira. Sen lisäksi on rikollista tapaa kissaa tai koiraa, vaikka se olisi irrallaan omalla pihallasi. Siitä ei siitä huolimatta tule sinun omaisuuttasi.
Ihmettelen, että ettekö te ole lemmikkejä tai eläimiä ottaessanne ottaneet huomioon, että tappioita tulee?
Kaikki ei toisaan ole aina hallittavissa. Edes omalla tontilla.