Vieläkö pääsee säilyttäjäksi?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Tälli

Re: Vieläkö pääsee säilyttäjäksi?

Viesti Kirjoittaja Tälli »

nii lautapihti ekkös säki oo ilimajokkisen säilyttäjä..? sittehä niitä sälyttäjiä on tullu tänävuanna ainaki 6kpl. Jes :smt041 näyttää jo premmalta ilimajokisten kannalta.. :smt023
lautapihti
silkki

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

joo joo oon oon säilyttäjä,kanamummo mun sai innostumaan,minä pidänkin häntä oikein "PÄÄ"säilyttäjänä :smt042
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Een mää mittää... kun tuo Ruotsalon säilyttäjä mut tähän hujautti mukkaan! Vahinko vaan kiertää niinku kakka karusellissa. :smt003
kanamummo

Ja muuten yks ihan varma asia on että jollei Munista olis, nin koko levityshomma olis paaljon hankalampaa! Se on 10+ mun puolestani tälle foorumille! :smt040
Pääsyylliset tähän pelastakaa-ilmajokiset-operaatioon on Hilta ja Annemari, ne kysäs multa keväällä siitosmunia ja hokasin postin hoitavan homman hienosti. Tuli semmonen ahaa-elämys ja mopo karkas mummulta käsistä.
Tai no emmää tiiä, tuommonen puutarhajyrsin... :smt002
sera1

Viesti Kirjoittaja sera1 »

No emmä tiiä vähä tuommonen rimpula... :smt005
On taidettu opetella ulkoa samaa mainosta :smt003
Tuossa aiemmin kesällä säilyttäjälistalla oli muistaakseni 4 ilmajokisten säilöjää. Ihan kiva saldohan se on, jos on viisi uutta säilyttäjää vuodessa ilmaantunut.
Kanamummon postipaketeista minullakin tämä homma sai alkunsa.
Tähän liitettynä tehokas kukko ja tipukuskaus pitkin suomenmaata :smt023
Hyvin homma toimii :smt045
malla

Viesti Kirjoittaja malla »

kanamummo kirjoitti:Een mää mittää... kun tuo Ruotsalon säilyttäjä mut tähän hujautti mukkaan! Vahinko vaan kiertää niinku kakka karusellissa. :smt003
Tähän väliin on ihan pakko livauttaa lämpimäinen kiitos kanamummolle ilmajokisesta vihjeestään :smt006
kanamummo

Ei se mitn, paa vahinko kiertään :smt003
Hitsi mulle tulee tosta mainoksesta aina Lautapihti mieleen: pojalla on omatekemä könninkello olkkarissa, koristeveistot ja kultaukset ja kaikki, ammattilaisjälkeä, ja kun mää sitä monttu auki ihastelin ni hää vaan: no emmää tiärä... tuommonen rimpula... palijo virhettä... :smt043
Tapahtu enneku mainos alko pyöriä telkassa. :smt025
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

:smt042 Naulan kantaan "mummo", lautapihti se on selvästi :smt003 Ja joka viikko paikkaa virheitään, tekee uutta ja vielä upeampaa kelloa! :shock:
lautapihti
silkki

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

No niin olishan se nyt ollukki etten minä taas :smt044
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä lähetin Tuoviselle sähköpostia ja kyselin säilytyksestä.
Innostuin, kun sain uuden kukkoni ja sain sen vielä omaan tilaan Alho-rouviensa kanssa.
Ajattelin, että voisin lumien jälkeen aina eristää nuo ja antaa olla sen kuusi viikkoa. Ja antaa sitten hautoa jos haluavat.
Hyvin nuo näyttää talvellakin saavan hautomakuumetta.

Olen ihan rakastunut tuohon vaaleaan Alhokukkooni.
Ei malttas odottaa minkä värisiä ja näköisiä poikasia tulee pilkulliselta Ainokaiselta ja vaaleanruskeilta Billitä ja Bullalta.
viiriäiset

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Eli eiös voi säilyttää jos on maatiais kukko ja maatiaskanoja plus muita kanoja silloinhan maatiais rotu pysyy putaana, mutta jos toisten kanojen munista tulee kukkoja niin kukko omaanpoikamies poksiin ja sitten kohta nam :smt027
Siis minulla ei ole kanoja eikä mahdollisuutta pitää eli kiroan asemakaava alueen helv"##&&n :smt013 kuolkaa per/#%"en kaupunkilais valittajat :siis elukoita asemakaava alueelle meidän mersuhan voisi haista ja lapset vois kuolla hullun kukon nokkimiseen ja saada taudin likaisista ja haiseviasta kanoista ei helv#)&&i :smt013 :smt021 :smt068 :smt071 :smt013 (Sori tunteet kuohuaa noitten nkaupunkilais priima 0%rasvaa maito lärvien kans :smt013 ) Mä muutan maalle! Sais ampuakkin rauhassa mutta täällä kun kannat aseen autoon maasto puku päällä niin heti ollaan koulu/joukko/skitso/hulluja/huumehörhö/kannibaali/jääsydän murhaajia :smt013

sori meni vähän ot
Suvianne

Varmasti jos erottas ne muitten munat maatiaisista
Mulla on vain osa niin Alhon näköisiä sekarotuisia, että pidän visusti erillään. Olen nyt merkannut Alhot.
Niin ei tule myöhemmin vahingossakaan sekaannusta.
Yksi sekarotuinen on ilmetty Alho mutta vaaleat jalat!

Laita muutama kana eläkä kerro kellekkään ;)
kanamummo

Mie rotupuhtailija kolkkaisin kaikki sekarotuset .. varmahan ei voi muuten olla ;)
Suvianne

Odottavan aika on pitkä...
Lappuja ja infopakettia odottelen.
Vaikka eihän mulla kiire ole, kun nuo kanaset saa puskia munia paistinpannulle sen kuusi viikkoa...
Mutta silti...
Suvianne

Laput tuli ja siellä kyllä neuvotaan luopumaan epämääräisestä kana-aineksesta.
Olen jo kovasti harkinnut sekarotuisten pois laittoa...
Mutta en millään malttas niistä luopua, varsinkaan kun on niin vähän Alhoja munimassa.
Jos tekis sellasen siirtymä kauden ja luopus vähitellen sekarotuisista kukoista ja jättäs ne kanat munimaan.
Ja kyllähän se eristys onnistuu, kun osaan nyt varautua paljon pitempään eristykseen kuin se 2-3 viikkoa...
Nehän ovat jo nyt erikseen, joten kevään haudonnoista saisin ihan oikeita Alhoja. Saisivat sitten kesän kässehtiä sekaisin.
Päätöksiä päätöksiä.....
Vastaa Viestiin