Kirppuja vai mitä lie
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Kirppuja vai mitä lie
.
Viimeksi muokannut Minnimanni, 12 Maalis 2010, 02:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mun käsittääkseni se ivermectiini pitää laimentaa, jos sitä laitetaan suuhun 

.
Viimeksi muokannut Minnimanni, 12 Maalis 2010, 02:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meillä näkyi olevan pieniä littanoita ihon värisiä vipeltäjiä kanoilla. ilmeisesti on kirppuja??
Milläs niitä nyt hoidettiinkaan? tämä täti kun on itse ihan untuvikko uusien kanojensa kanssa.. 

.
Viimeksi muokannut Minnimanni, 12 Maalis 2010, 02:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yritin laittaa Tiuku sulle viestiä tuolla naamakirjassakin, vaan en tiedä onnistuiko kun tökkii koko ajan mulla se.
Tutkin nuo omat kanat ja löysin noilta saman ikäisiltä tipuilta mitä teille lähti jokusen ötykän ja Ainossa (toinen niistä emokanoista) oli enemmältikin niitä. Eli luulenpa että ne oli jo niissä teidän tipuissa täältä lähtiessä ja olen pahoillani kun on jäänyt multa huomaamatta. Ei tullut noita tipuja selvästikään tarpeeksi hyvin tutkittua ja olen kai liikaa tuudittunut siihen ettei niillä mitään ole kun ei ollut aiemminkaan.
Saat kyllä tuota Moilasen nettikaupasta ostettua suihketta multa ja kannattaa tosiaan tuota tuhkaakin kokeilla. Meillä kanat ainakin tykkää kylpeä siinä.

Tutkin nuo omat kanat ja löysin noilta saman ikäisiltä tipuilta mitä teille lähti jokusen ötykän ja Ainossa (toinen niistä emokanoista) oli enemmältikin niitä. Eli luulenpa että ne oli jo niissä teidän tipuissa täältä lähtiessä ja olen pahoillani kun on jäänyt multa huomaamatta. Ei tullut noita tipuja selvästikään tarpeeksi hyvin tutkittua ja olen kai liikaa tuudittunut siihen ettei niillä mitään ole kun ei ollut aiemminkaan.

Saat kyllä tuota Moilasen nettikaupasta ostettua suihketta multa ja kannattaa tosiaan tuota tuhkaakin kokeilla. Meillä kanat ainakin tykkää kylpeä siinä.
Ei hätiä mitiä, eiköhän me saada kanat kohta hoidettua, nyt kun sain tilauksen tehtyä!
Kiitosta Ushvalle linkistä! Tuhkaa laitettiinkin kanalan yhteen nurkkaan ihan iso läjä, vaan eivät vielä ole innostuneet. Pitää varmaan niiden pesupaikkaan laittaa tarjolle, jos sitten enemmän tykästyisivät ajatukseen! Pitääkö muuten näiden öttiäisten takia alkaa muuten puunaamaan paikkoja, eli elävätkö esim pesissä? Nuo pikkukanat kun tykkäävät meidän pesissä päivät pyöriä (tuleekohan niistä superhyviä hautojia??).. 

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Täit ja väiveet pyrkivät olemaan koko ajan isäntäeläimensä iholla, joten eipä välttämättä tarvitse puunata ympäristöä. Helpommalla pääsee, kun tarkistaa esim. viikon välein ensimmäisestä lääkityksestä lähtien, että onko varmasti kaikki kuolleet tai onko loisten munista päässyt kehittymään uusia öttiäisiä. Tarvittaessa sitten uusi myrkytys, mutta yleensä Antiwermin tepsii kerralla.
Onko kellään kokemusta tällaisesta ihmisille tarkoitetusta täi / väive suihkeesta, mahtaisiko tehota kanojen öttiäisiin?
NYDA PÄÄTÄINHÄÄTÖLIUOS 50 ML PUMPPUSUIHKE
* 100 % tehokas täiden ja saivareiden hoidosssa
* Helppokäyttöinen pumppusuihke
* Turvallinen ja myrkytön vaihtoehto
* Ainutlaatuinen dimetikonikoostumus
* Fysikaalinen vaikutustapa: dimetikoni tunkeutuu syvälle täiden ja nymfien hengityselimiin, kuten myös saivareiden sisään (jopa kaikkein pienimpiinkin aukkoihin) ja syrjäyttää ilman
* Tukehduttaa kaikki 3 kehitysvaihetta
Vaikuttavat aineet
* 92 % dimetikoni

NYDA PÄÄTÄINHÄÄTÖLIUOS 50 ML PUMPPUSUIHKE
* 100 % tehokas täiden ja saivareiden hoidosssa
* Helppokäyttöinen pumppusuihke
* Turvallinen ja myrkytön vaihtoehto
* Ainutlaatuinen dimetikonikoostumus
* Fysikaalinen vaikutustapa: dimetikoni tunkeutuu syvälle täiden ja nymfien hengityselimiin, kuten myös saivareiden sisään (jopa kaikkein pienimpiinkin aukkoihin) ja syrjäyttää ilman
* Tukehduttaa kaikki 3 kehitysvaihetta
Vaikuttavat aineet
* 92 % dimetikoni
.
Viimeksi muokannut Minnimanni, 12 Maalis 2010, 02:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miks mä en löydä tuota antiwerminiä tuolta moilasen nettikaupasta?
Kaks loishäätömyrkkyä löydän - Ectospray Oropharma A ja Colombine Spray - onko se siis jompaa kumpaa näistä? Miten riittoisia noi on, kun ovat noin pieniä puteleita? Meillä kuitenkin kymmeniä ja kymmeniä lintuja, ja kaikki myrkytän, jotta päästään kerralla väiveistä eroon... Osaisko joku auttaa? 

Huh, kylläpä onkin hurjia Minnimannin kuvat! En ookaan tiennyt että ne on noin näkyviä, taas oppii uutta.
Mikä aine olis parasta varmuudenvuoksi käytettäväksi ja kuinka pienille tinneille sitä vois käyttää? Valmiiksi jo mietin, kun noi tiput sit Minnimannille lähtee, niin olis varmaan hyvä "myrkyttää" kaikki ennen sitä...? 

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
etna: se Antiwermin on eri aine. Olen kuullut, että se on tällä hetkellä loppu, mutta pitäisi tulla taas Moilasen valikoimaan. Nyt näyttäisi myös Columbine Sprayn varastotilanne nollaa.
Kannattaa varmaan kysäistä suoraan Moilaselta.
harrastaja: http://www.kennel-callex.fi/?cat=29
max3: kuinka nuorina ne tiput ovat muuttamassa? Heti kohtako vaiko vasta sitten, kun emo ne vierottaa? Mä olen laittanut Antiwerminiä muutaman viikon ikäisille kalkkutipuille siten, että suikutin tal.papruun ja sillä voitelin kainaloihin. En uskaltanut suoraan pullosta suihkia, ettei vaan mene silmiin.
Kannattaa varmaan kysäistä suoraan Moilaselta.
harrastaja: http://www.kennel-callex.fi/?cat=29
max3: kuinka nuorina ne tiput ovat muuttamassa? Heti kohtako vaiko vasta sitten, kun emo ne vierottaa? Mä olen laittanut Antiwerminiä muutaman viikon ikäisille kalkkutipuille siten, että suikutin tal.papruun ja sillä voitelin kainaloihin. En uskaltanut suoraan pullosta suihkia, ettei vaan mene silmiin.