Kana kävelee takaperin?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Kana kävelee takaperin?
Meidän kana-nuorikollamme, ikä 6vko, on ilmaantunut outo tapa: se laskee päätänsä alaspäin ja kävelee takaperin jonkun matkaa... Mikäköhän mahtaa olla "hänessä" vika? Muutoin ihan pirteä ja terveen oloinen. Onkohan hänellä loisia vai sitten vain jotain muuta häikkää? Ja jos on jokin sairaus, niin hoitokeinoja, kiitos.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Kana kävelee takaperin?
Jaa-a...teepä loissyyni, jos niitä epäilet. Ulkoloisista yleisimmät eli täit ja väiveet löytyvät iholta eli jakauksia höyhenpeitteeseen. Kanapunkkia voi metsästää punkkipyydysten avulla. Sisäloisia voi etsiä ihan kirjaimellisesti kakkaa tonkimalla. Tosin osa niistä on niin pieniä, etteivät näy paljaalla silmällä.
Kuitenkaan en uskoisi loisten aiheuttavan tuommoisia oireita...enempi joltain hermostolliselta vaikuttaisi ja taas kerran hermosto-oireista tulee ekana mieleen marek
Kuitenkaan en uskoisi loisten aiheuttavan tuommoisia oireita...enempi joltain hermostolliselta vaikuttaisi ja taas kerran hermosto-oireista tulee ekana mieleen marek

Tällaisessa asennossako kana kävelee? Meidän silkkikukot teki tuota nuoresta asti; uhittelua ja perääntymistä.

Nyt kun toinen kukko on yksinään kahden kanansa kanssa, se usein kumartelee ja nyökyttelee ja kävelee takaperin yrittäessään mielistellä naisiaan. Olen pitänyt sitä mielistelyn ja hyvittelyn merkkinä en minään sairautena.
Kukkopojat tosiaan tekee tota uhittelua.. ookko varma että ne 6viikkoset on kanoja?
Minulla on 2 eri kantaa kääpiö Plymouth Rock-kanoja ja siinä toisessa kanassa moni kana peruuttelee aika usein.Syytä olen minäkin ihmetellyt moneen kertaan.Ilman että kukaan uhkaa tai patistaa tms niin välillä peruuttelevat pitkäkin matkoja,joskus jopa törmäävät aitaan pyrstöllään ennen kuin lopettavat.Vähän omituisia,mutta hauskoja! 

Juuri näin siis meidänkin nuorikkomme tekee ja on siis varmuudella kana (syntyi 7.9.09 eli n.6vko). Ihan on pirteä ja muutenkin terve, syö hyvin jne. Ainoa omituisuus on siis että lähtee kävelemään pää alhaalla takaperin lyhyen matkaa, välillä törmäten siis seinään tms. Tämän jälkeen taas sitten käyttäytyy normaalisti, ellei sitten taas vähän ajan päästä lähde kävelemään takaperin. Pääsääntöisesti siis kävelee ja juoksee eteenpäin ja käyttäytyy normaalisti. Muissa kanoissamme en ole vastaavaa käytöstä havainnut. Tuskin siis mitään tarttuvaa tautia.Alice kirjoitti:Minulla on 2 eri kantaa kääpiö Plymouth Rock-kanoja ja siinä toisessa kanassa moni kana peruuttelee aika usein.Syytä olen minäkin ihmetellyt moneen kertaan.Ilman että kukaan uhkaa tai patistaa tms niin välillä peruuttelevat pitkäkin matkoja,joskus jopa törmäävät aitaan pyrstöllään ennen kuin lopettavat.Vähän omituisia,mutta hauskoja!
No jos kerran varmuudella on kana, ja käyttäytyy tollain.. niin olis ollu parempi olla vaan se kukko, luulen 

Jos siinä kanassa on joku häiriö, niin se vois olla sama kun meijän yhellä tipulla oli. Se ei kävelly takaperin, vaan pyöri ympyrää. Siis kun muut tiput lähti juoksemaan karkuun, niin kyllä lähti tämäkin kovaa juoksemaan, mutta vain paikallaan ympyrää. Muissa tilanteissa käveli kyllä normaalisti, suoraan ja etiäpäin. En tiedä mikä vika siinä tipussa oli, mutta se kuoli hyvin nuorena, vaikka söi ja joi normaalisti ja tuli toimeen muitten tipujen kanssa. Mikskähän tällasia häiriöitä kutsutaan? 

M.A.R.E.K = Mua Ainakin Rassaa Erityisestit Kohalleosuessa..eli penteleen paskamainen tauti, joka iskee sillon kun lystää..nyt en tiiä kun tossa on yks tukkusilmänen kukko että mitä on..
nostanpa tätä. Meillä kana tänään tehnyt just tuota, että pikkusen matkaa peruuttaa pää matalalla ja muuten on normaali. Tänään kova tuuli, ja ajattelin että ehkä tuntee itsensä uhatuksi... Voihan kana tehä tuollaista ilman marekia, voihan??? 

olen havainnut tuonlaista käyttäytymistä kanoissa, joita kukot ovat polkeneet väkipakolla. se on ilmeisesti joku ele tai sitten hermostollinen juttu kun on kiskottu niskasta väkisin niin päässä viiraa hetken. mennyt ohi samantien.
Mulla orppikana menee takaperin aina kun on ahdistuntut, hätääntynyt tms. Laittaa pään vielä ihan jalkojen väliin. Tätä olen pitkään katsellut ja pohtinut onko kipeä mutta munii hyvin, sulkapeite kunnossa, ei ole laiha ja nyt on tiput alla eikä yksiössä elellessä peruutellut yhtään, taitaa olla erakko tämä kana, yksikseen on aina kyllä viihtynyt. Nyt muutti tipuineen takaisin orppilaan ja on taas peruutellut jos kukko kovistelee tai , joinain päivinä, edes lähestyy.
Marekiin sairastuneet kanat ovat laihoja vaikka syövät hyvin, kupu tuntuu usein geelipussilta.
Marekiin sairastuneet kanat ovat laihoja vaikka syövät hyvin, kupu tuntuu usein geelipussilta.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Kiitos
Mä luulen että Kyllikki oli eilen ahdistunut, säikkyivät vähän kovaa tuulta. On muutenkin vähän vetäytyväistä sorttia. Hyväkuntoinen on tosiaan muuten

Ängen tähän samaan topiikkiin, kun mun kanoista 2 rupesi tänään kävelemään takaperin. Ovat munintansa aloittaneita maatiaisia.
Menevät myöskin niin pitkään, että törmäävät johonkin. Lisäksi raapivat päätänsä todella voimakkaasti, toisella pari höyhentä lähtenyt irti ja nahka paksuuntunut siltä kohtaan.
Eilen annoin strongholdia jalkapunkkivaivaan, voisiko tuo olla syynä takaperin kävelyyn?
Pirteitä, syövät ja juovat hyvin, vähän hoikkia, munii todella upeasti, kukko on kiltti kanoja kohtaan eikä mitenkään himopolje. Sateista ja sumuista ollut. Ei tuule
Laitoin kaikki kanalaan takaisin, etteivät satuta itseään. Kanoja siis yhteensä 7, eli 5 ei oireile mitenkään, eikä myöskään maatiais kukko. Millet ovat normaaleja.
Vinkkejä?
Menevät myöskin niin pitkään, että törmäävät johonkin. Lisäksi raapivat päätänsä todella voimakkaasti, toisella pari höyhentä lähtenyt irti ja nahka paksuuntunut siltä kohtaan.
Eilen annoin strongholdia jalkapunkkivaivaan, voisiko tuo olla syynä takaperin kävelyyn?
Pirteitä, syövät ja juovat hyvin, vähän hoikkia, munii todella upeasti, kukko on kiltti kanoja kohtaan eikä mitenkään himopolje. Sateista ja sumuista ollut. Ei tuule
Laitoin kaikki kanalaan takaisin, etteivät satuta itseään. Kanoja siis yhteensä 7, eli 5 ei oireile mitenkään, eikä myöskään maatiais kukko. Millet ovat normaaleja.
Vinkkejä?
Tuo peruuttelu on opittu tapa joillakin kanoilla. Kuulostaa tutulta, meilläkin on yksi sellainen kana joka välillä peruuttelee ja pitää klok klok- ääntä. Sitten myös juoksee eteenpäin ja pitää tuota samaa ääntä. Joillekin kanoille tapahtuu joskus vastaavaa kun kukko on polkenut niitä, mutta tämä on vielä siitä asia erikseen..
Kyseinen kana on muuten normaali ja hyväkuntoinen, tapa ilmaantui tai huomattiin ostamisen jälkeen ja tosiaan ikääkin kanalla on sen verran, että voin sanoa ettei tämä ole mikään sellainen juttu mikä etenee ja johon se tulee kuolemaan.
Kyseinen kana on muuten normaali ja hyväkuntoinen, tapa ilmaantui tai huomattiin ostamisen jälkeen ja tosiaan ikääkin kanalla on sen verran, että voin sanoa ettei tämä ole mikään sellainen juttu mikä etenee ja johon se tulee kuolemaan.