Kädenvääntö KP:n kanalassa

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kotopullaki

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Tuo Annemarin sähkösaha kuulostaa tosi tehokkaalta ja monipuoliselta :smt023 vaikkakin kuvassa näytti vähän järeeltä vehkeeltä. Munkin pitäis pilkkoa polttopuita talon vanhoista laudoista jotka pihaamme tuossa rumistavat oikein kahdessa isossa pinossa. Moottisahakin meiltä löytyy mutta pikkasen hirvittää semmonen vempain meikäläisen käsissä... Isännälle ostin turvakengät joten voisin ne pölliä ja survoa täyteen paperia niin eivät vallan pyäris ympyrää mun jaloissa... Mutta Maximovesin mainitsemista turvahousuista en oo kyllä kuullukaan ikinä. Ehkä on parein että kuuntelen Muoriskan varoituksia ja jätän koskematta moottorisahaan...?

Mullakin on Annemari vähän huonot kädet; päivät kun paukutan tehä vähän raskaampaa hommaa niin illalla kädet on sumpussa samalla tavalla ku munaan kuolleen kananpojan jalat! :smt003 Niillä ei saa avattua ees sellasta kartonkimehupurkkia jossa on muovinen korkki! Viinipullon kyllä saan auki; jollei pysy avaaja kädessä niin sitten vaikka imen sen korkin sieltä ulos! Tuli mieleeni se vitsi kun blondi starttas auton imemällä pakoputkesta... Niin ni tota juu nääs mihis mie jäinkään?
Niin tuo Maximovesin manitsema akkuruuviväännin... Se on kans yks minun suosikeistani, mutta käytän aina vaan tota johdollista. Akut on aina tyhjinä tai rikki. Joten ei mua yhtään enää haittaa vaikka kytkenkin sen aina jatkojohtoon, joka on kytketty toiseen jatkojohtoon jne. Osta Maximoves johdollinen ja pari kelaa jatkojohtoa niin ei tartte enää akkuihin sijottaa rahaa.

Kävin kurkkaamassa Maximovesin mainitsemaa monitoimikonetta ja kyllä vaikutti ihan kivalta vempaimelta. Meillä on joku ton tapanen, siihen vai laittaa vaikka mitä niitä kiekkoja millä voi hioa ja leikata. Mutta mä en kuullemma saa siihen koskea. Tyly isäntä. :( Meillä on varmaan kaikki maailman koneet täällä mutta se on helmien heittelyä sioille kun en niitä osaa käyttää. Käyttäisin jos osaisin, vaikka isäntä kieltääkin. Voin mä niit sillon käyttää ku hän on töissä! :smt002

Siimis! Tuosta nususahasta tuli mieleeni että veljeni käytti tosta sahasta jotakin hävytöntä nimitystä, mutten ny muista mikä se oli. Tajusin kyllä että sen sahan ylös-alas-liikkeestähän se nimi juontanee. :smt040 Monta nimeä on tällä rakkaalla lapsella.
Maximoves kirjoitti: Ja PISTOsahalla siis varmaan pistetään sikoja ja kuviosahalla sahataan kaikkea kivaa ja söpöjä koukeroita ja hiukan vinoon ihan suoraakin koska nimikin jos kertoo, että kuvioita pitäis tulla :smt005
Kiitos! Tämä on aivan mahtava ja looginenkin selitys jos leikkuujälki muistuttaa enemmänkin aallokkoa. :smt005 Kuviosahalla tulee kuvioita :smt045
Vaquera kirjoitti:Nostan sulle KP hattua. Sä et oikeestikaan pelkää tarttu ns. härkää sarvista. :smt023 että tulee hyvää valua ym.
Kiitoksia Vaquera :smt006 Juu, tartun usein härkää sarvista vaikka vaistoni varoitteleekin. Ja juuripa siksi täällä sattuu aina kaikenlaista. Klinikalla työskentelevä ystäväni juuri tenttas multa onko jäykkäkouristusrokotteeni voimassa. Onkos häähumu muuten jo laskeutunut...? (Kyllä tähän topikkiin kaiketi voi vastata vaikka on OT, kun tuppaa muutenkin menee vähäsen OT...)

P.S. Juu, on täällä aurinkoa ja lumetonta, mutta työ saittekin hellettä ja yötöntä yötä koko kesän niin nyt se on loppu. Ei makiaa mahan täydeltä. :smt002
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Meillä ei isännyys oo heittänyt helmiä siolle... vaan ihan konkreettisesti viskas sinne lättiin kännykkänsä.. tosin edellisten naskien aikana... ei muuten pirissyt pätkääkään.. meni heti mykäksi, eikä löytynyt, mihin lie naskit sen survas.
Viimeksi muokannut maunu_muori, 09 Loka 2009, 09:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

ku teil on niit kaiken näkösiä vempaimia ,et porakoneeseen saa ruuvipään niiin ei tarvi naputella. Mä olen nimittäin mun rakennelmis keksiny et ruuvit vaan ni on sit helppo purkaakin jos tarve vaatii .E i tuu vasaran kans sormille hakattuu ja kädet turvoksis melkein aina siin vaihees ku jotain rakentaa et naulat ei pysy kädessä :smt021
Viimeksi muokannut harrastaja, 09 Loka 2009, 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Pakko kommentoida tähän teidän työkalukeskusteluun sen verran, että mulla alkaa kuulkaa olla mitta täynnä noiden työkalujen etsimistä. Meillä on aina kaikki hukassa, esim. viime kesänä etsin varmasti ajallisesti yhteenlaskettuna VIIKON vasaraa. Toinen mikä on aina hukassa on akkuporakone (tai sitten siinä on akut hukassa ja kun ne löytyy niin ne on tyhjiä). :smt013
Kun muistelenkin nyt itseäni kulkemassa ympäri pihaa ja ulkorakennuksia vasaraa epätoivoisesti ja raivon vimmalla etsien, niin verenpaine nousee välittömästi. Oon saanut kaksi kukkakuvioista ja vaaleanpunaista vasaraa lahjaksi, mutta niiden imelä ulkonäkö ei ole karkoittanut miestä niiden kimpusta, vaan välittömästi ne on väännetty poikki kun eihän ne sellaiset kestä mitään naulojen irroittelua miehen voimilla. :smt022
Meillä muuten pistosaha on ihan tavallinen käsikäyttöinen saha. :smt017
Mulla on sellainen pöydälle laitettava pikku sirkkeli ja sillä on kätevä tehdä kaikkea. Periaatteessa meidän koko navetta on remontoitu sen avulla ja kaikki kani-, kana- ym. häkit on tehty sitä käyttäen. Tykkään siitä eniten ja toiseksi ihanin on mun uusi oranssivartinen leka! :smt060
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

:smt006Juu, on häähumu laskeutunut. Hääyö vietettiin Keskisen Vesan hotellissa Tuurissa ja häämatkalla oltiin Kuusamossa 4 pv. Sen jälkeen sitten arki tulikin kuvioihin niin, että sattui jo semoistakin, että moni olisi sen tapahtuman jälkeen pistänyt eropaperit vetämään. Mutta meillä asiat puhuttiin :smt014 :smt010 rehellisesti halki ja yhteiselo jatkuu. :smt008 Ei pidä tehdä liian hätäisiä ratkaisuja.
Onhan sulla oikeesti jäykkäkouristusrokotus, onhan?
Mun kanala projekti on alkanut sillä, että ostin kaks teräsistä koiranruokakuppia kun oli alennuksessa. :smt003
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Katoavat työkalut, tuttu juttu, mä olen etsiny mun viikatetta jo pari kuukautta :smt017 enkä vieläkään muista mihin himputtiin mä sen olen tunkenut.

Jatkoroikkaa mulla on varmaan 50 metriä ja yks sellanen porakin, jolla sais ehkä jotain tehtyä, mutkun niissä ei oo sitä toimintoo, et se pyssäis heti kun napista lakkaa painamasta ja se ei ole hyvä, joten edelleen ne akkuruuvinvääntimet on pop. Oon kuullu tän akun kalleusongelman ja siks tässä pähkäänkin sijoitanko uuteen vekottimeen. Toisaalta kun akusta loppuu virta ni ei tuu puurrettua liikaa yhtäsoittoa :smt003 ja kerkee käyrä siel kaffeellakin välillä.

Ushva, mä olen ratkaissut tän vasaraongelman sillä, että mulla on kokonaista 3 vasaraa :smt023 Jos yhden on sattunut jättämään sinne missä edellinen projekti on kesken, ei tarvii käydä hakemassa kun voi ottaa seinältä seuraavan käyttöön. Tosin kyllä sitä joutuu väliin etsimään ja hakemaan yhtä sun toistakin. Tai sit on liian iso tila kun tavaroita voi levittää yltympäriinsä....

Tää lähtee kyl heti ostamaan seuraavaksi ton sähkösahan, jos se on niin kätevä ja sillä saa nää paksutkin pöllit poikki ja pinoon! Mut mulla on kyl hieno sellanen punanen pönikkä ihan moottorisahaa varten, jossa on oma puoli polttoaineella ja sitten oma sille teräketjuöljylle, mihinkäs mä sitä sitten käytän :smt017 Saiskohan sieltä kaupasta sellasen vehkeenkin, joka roudais ne puut sitten varastoonkin ja pinois valmiiksi :smt002

http://www.blaklader.com/fi/tuotteet/ra ... nssi-9953/ tässä ne viiltosuojahousut.
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Puuh...onneksi muillakin on tavarat hukassa [-o< Entisessä elämässä oli"helppo"syyttää miestä kadonneista työkaluista mutta nyt ei auta kuin myöntää että itse ne olen kadottanut. :-" Ja yleensä ne sieltä löytyvät missä viimeksi on jotain tullut väkerrettyä.
Exsä vei mukanaan kaikken tarpeellisen-ja-ehjän,hengenvaaralliset romut jätti jälkeensä. :angry1: Paikallisen ser-keskuksen väki oli linkkuveitsenä kun sinne roudasin peräkärryllisen sähkötarvikkeita.Sitä mukaan kun olen tarvinnut olen niitä kaupasta hakenut ja kiitettävä määrä niitä on kertynytkin. :smt003
Töissä pojat naureskelivat kun haeskelin tuuraa(tuurna)...sanoivat että se löytyy Uuno Turhapurolta,peräti vielä appiukkona. :smt005 Vaikea kait arvata että kuittailivat pitkään että"sieltä se johtaja tuurna" saapuu omassa vaatimattomassa persoonassaan.... :smt005 Ja kummasti sitä vaan osaa kun yrittää...no jälki ei ole varmaankaan sama kuin kirvesmiehellä mutta eipä tarvitse enää kuunnella siitä arvosteluakaan :smt023
Eipä ole kanat,eikä kanit motkottaneet vaikka on ruuveilla kiinnitetty listat ja verkot,helpompi tosiaan purkaan jos tulee tarvetta.Ja akkukoneella surauttaa äkkiä :smt041
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ushvalle tee niin ku mä ostin isännälle uuden akkuporakoneen ja vanha on mun niin ei tarvi ettii vaik tiedän paikan mut jos on kananpaskaa kahvassa ei hyvä (tiedättehän miehet ja kanat) ja vasara on mull oma timpuroida vaikkakin liitäriss
Viimeksi muokannut harrastaja, 09 Loka 2009, 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maunu_muori

Punasesta pönikästä.... pakko tunnustaa, tankkasin kerran raivaussahan... se sahahan tästä keskustelusta vielä puuttuikin... teräketjuöljyllä... ei lähtenyt käyntiin, ei vaikka kuinka nyin narusta :smt022 .. arvatkaas sainko pyyhkeitä... muutoinkin oli jo ISOILLA KIRJAIMILLA keskusteltu.. kun sen jäärän olis pitäny sitä sahaa silloin käyttää, mut sillä oli parempaa tekemistä....ja mie sitten kiukuspäissäni .... tälläsellä tankkaustuloksella, piti vähän tankata ton jälkeen muutakin :smt030
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Huippuu muori, siinä sen näkee, miksei miehet ite tee ja sit jos nainen tekee ni sit vain valitetaan, kummaa hommaa.....hei siis raivaussahahan on kans kätsy, tosin mulla on ollut vain sellainen sähkökäyttönen pikkutrimmeri, mut tottakai se laukes edelliskesänä ja nyt sit on saanut olla yksityiskohdat siistimättä :smt003
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Kotopullaki kirjoitti:Siimis! Tuosta nususahasta tuli mieleeni että veljeni käytti tosta sahasta jotakin hävytöntä nimitystä, mutten ny muista mikä se oli. Tajusin kyllä että sen sahan ylös-alas-liikkeestähän se nimi juontanee. :smt040 Monta nimeä on tällä rakkaalla lapsella.
No nusu nusu! :smt040 Sitä kai se meinaa, sellaista edestakaista työntöliikettä :smt005
maunu_muori

Päästä maximoves villamot irti.. ihan yhtä tehosta raivausta kuin sillä sahallakin tulis..etten sainois, että jopa tehokkaampaa :smt044 :smt044 (ne meidän entiset omppupuut...) Tosi siisti jälki, ei viherrä pätkääkään :smt013
Kotopullaki

Ushvan kuvaus hukkuneista työkaluista kuulosti ERITTÄIN tutulle! :smt005 Meillä on 2 varastoa täys työkaluja ja kaikkia tarvikkeita, siis tavaraa on niin paljo että voisin laittaa kadulle "K-Rauta" -kyltin! Mutta kaikki on hujan hajan... :smt009 Jos etin lyhkäsiä ruuveja enkä niitä löydä vartin etsiskelyn aikana, etin sitten lyhkäsiä nauloja ja vasaran. Mun luomukset siis syntyvät ihan sen mukaan mitä romuvarastostamme vain löydän. Ja hulluinta tässä on se että kun lopetan nikkarointini, isäntä valvoo että kannan kaikki tavarat just samoille paikoille mistä oon ne löytäny. Siis siihen hirveeseen kaaokseen ja taas voin niitä parin päivän päästä uudestaan alkaa ettimään. Toisen kaaos on toisen sekasorto... No, kun saan kanalat talvikuntoon niin järjestän kyllä noi meijän työkaluvarastot. Tavaroitten värien mukaan tietty :smt003
Vaquera kirjoitti:Onhan sulla oikeesti jäykkäkouristusrokotus, onhan?
Itse asiassa, tulin juuri nyt kaupungista kun kävin ottamassa sen jäykkiksen. Koska en muistanu viimestä rokotuskertaa niin arvelin sen olevan kauwan sitten. Joten nyt on taas rokotus voimassa seuraavat 10 vuotta. Jiihaa! Taas voin mielin määrin hakata päätäni kanalassa ja astua ruosteisiin nauloihin ihan niin paljo ku mieleni tekee! :smt005
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Näin mä vähän epäilinkin asia olevan. :smt005 Sussa on jotain niin samaa ku mussa :smt005 :smt005 siis luontellisesti. Pyydän ja pyydän ja sitten ku ei mitään tapahdu teen itse. Ja sitten saan moitteita jos asia ei menekkään ihan niin just kun miesväki on ajatellut. :smt021
Kotopullaki

Kotopullaki kirjoitti: Toisen kaaos on toisen sekasorto...
:smt005 :smt044 Siis mäkö ton kirjotin? :smt043 Tarkoitin tietenkin että toisen kaaos voi olla toisen järjestys. Tai siis... Miten se nyt sanottiinka? Apua! :smt005
Lopetan nyt tämän sekoiluni toiseen itse keksimääni sananlaskuun:
Hiljaisuus on vaikenemisen merkki! :smt040

Terv. Kotopullaki Nykänen
Vastaa Viestiin