Rikki poljettu...

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
max3

Rikki poljettu...

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mulla on selvästi liian pieni lauma, varsinkin, kun yks kana viihtyy paremmin hautomassa. :smt012
Armi (Kultsin lempikana) näyttää aika kamalalle...
Kuva
Niin ja tää on se parempi puoli. Pitääkö mun oikeasti hankkia noille kanoille takit suojaksi Kultsin kannuksilta? Nyt olen vain hoitanut noita kaljuja kohtia antiseptisella voiteella, koska iho on hiukan rikki paikoitellen. Mitä muuta voin tehdä? (lisäkanojen hankinta ei tule kysymykseen) :smt003
Jopa Lyllerö on selvästi joutunut Kultsin rakkauden kohteeksi. :smt002
Kuva
flai

Re: Rikki poljettu...

Viesti Kirjoittaja flai »

Meillä on kanoja taatusti tarpeeksi kukkoa kohti, ja silti on tuota samaa joillain lempikanasilla havaittavissa... Yhdeltä kanalta kukko on kahteen otteeseen vienyt tupeenkin mennessään, kana on kalju selästä ja päästä, raukka... :smt053

Siihen takkiin olen näiden kanssa päätynyt. Aika kauan kyllä saa sitäkin pitää että sulat kasvaa takaisin suojaamaan selkää, mutta ainakin saa haavat parantua rauhassa. Ei muuta kun mittanauhaa käteen ja kanoja mittaamaan! :smt003 Siipien rei'istä saa tehdä aika pienet, niin että siipi menee siitä vain tosi suppuasennossa sisään, niin ei sitten valahtele päältä itsestään. :smt045
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mullakin on taatusti joka kukolle kanoja, mistä valita, mutta niillä on ne lempparit, jotka ovat paaaaljon pahemman näköiset, kuin kuvan kana, selät siis ihan paljaat ja niskakin osittain nypitty :smt012

Onko kuvaa laittaa takista? Onko turvallinen, ei jää helposti mihinkään kiinni, saatikka kiristy niin, että kanaparka kuristuu takkiinsa?
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Tuli muuten tosta niskan nyppimisestä mieleen että voisko olla että meillä noi fasaanit oliskin kukko ja kana. Kun siltä toiselta on niska nypitty ihan paljaaksi?? Tällä nypityllä on pienempi pyrtö ym ym niin tuli mieleen että jos se onkin kana ja joutunu kukon rajumman rakkauden kohteeksi. Kun niitä tossa muuten seurailee niin ei niillä tunnu mitään kärhämää olevan, sopivat samaan aikaan ruokakipolle ym ym
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Minulla ei ole kuin tällainen surkea kuva valmiista takista kanan päällä:

Kuva

Kelläs näitä muilla oli, olikos Muusalla? Olisko sinulla parempaa kuvaa? :smt048
max3

Armilla on ne kaljut kohdat enemmän siivissä kuin selässä... Taitaa olla aika mahdottomat suojata, kun kuitenkin tarvitsee niitä siipiäkin. :smt017 Ja tosiaan on sillä niskassakin kalju kohta. Välillä tekee ihan pahaa katsoa, kun Kultsi polkasun jälkeen sylkee höyheniä nokastaan...
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Lisää kuvia :smt041

Toi on siis vain kiinni niin, että jotkin narut on siipien ympärillä?
max3

Armi sai nyt tällaisen huippumuodikkaan syystakin... :smt005
Kuva

Jos ei aikaisemmin, niin nyt ainakin naapurit pitää täysin kajahtaneena! :smt003
Kuva
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kertokaas nyt minkä kokoiset ne siipien reiät pitää olla? Montako senttiä halkaisija on?
max3

Tuo kangas on joustavaa froteeta, johon leikkasin puoliympyrät (jotta siiven päälle jää "läppä"), joiden halkaisia on n.2cm.. Saattaa jopa käytössä venyä liian isoksi, mut teen sit uuden. :smt003
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Voisko mahan altaa vetää vaik kuminauhat tms? :smt017 Ääh, taitas vaan haitata..
Vastaa Viestiin