!!!Sotkamon munismiitissä kanoja vaihtaneet huomio !!!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
annemari
!!!Sotkamon munismiitissä kanoja vaihtaneet huomio !!!
On käynyt ilmi, että miitingissä on kanojen lisäksi vaihdettu väiveitä.
Tarkastakaa tuliaisenne huolellisesti, ja hävittäkää kuljetuslaatikot. Lisätietoja tarvittaessa yksärillä allekirjoittaneelta.
Tarkastakaa tuliaisenne huolellisesti, ja hävittäkää kuljetuslaatikot. Lisätietoja tarvittaessa yksärillä allekirjoittaneelta.
-
Paltsi
Re: !!!Sotkamon munismiitissä kanoja vaihtaneet huomio !!!
Meillä on ulkona hautovien kalkkuemojen jokakesäinen riesa väiveet mutta tarkistimme Mimmille menevät poikaset erityisen tarkkaan ja olimme varautuneet Cooper sectin kanssa myrkyttämään mutta meidän kalkuista emme niitä löytäneet.
MIMMI, katso vielä kerran, jooko. Yleensä oleilevat kloaakkiaukon ympäristössä ja siipien alla paljaan ihon kohdissa. Harmittaa tositosi paljon jos meiltä niitä tuli.
MIMMI, katso vielä kerran, jooko. Yleensä oleilevat kloaakkiaukon ympäristössä ja siipien alla paljaan ihon kohdissa. Harmittaa tositosi paljon jos meiltä niitä tuli.
-
Mimmi
Paltsi, nou hätä! Mä katsoin kerran tipuset läpi ja suihkutin Moilasen Antiwermillä ihan varuilta. Mitään liikehdintää ei kyllä näkynyt. Mulla on nuo tulokkaat (=kalkut + Manta-kukko) omassa tilassaan sellaiset pari viikkoa ja sitten, jos siirrän tms. niin tarkistan vielä. Kalkut on sen verran arkoja, etteivät anna vielä kiinni muuten kuin haavin kanssa, niin en viitsi kovin moneen kertaan heti alkuun pyydystellä. Kyllähän mä sen nyt tajusinkin, että metsissä pesityn kesän jäljiltä voi olla vieraita tipusissa, mutta ei tosiaan kyl näkynyt. Ja joka tapauksessa homma hoidossa. Kiitos vain tuhannesti ihunista kalkateista!!
Toivottavasti ei myöskään tuomani rokki kantanut mitään "vieraita" mukanaan!!
Toivottavasti ei myöskään tuomani rokki kantanut mitään "vieraita" mukanaan!!
-
etna
Juu, meille tuli kyllä taas.
Justiin ku päästiin entisistä eroon lähes joka parvessa. Hmph! Eiku myrkyttämään taas kaikki viiskyt lintuu ja sit ei kyllä tuu uusia lintuja pitkään aikaan (paitsi myskit
)!
Muoks - ja ei hätää Minnimanni, ne tuli kuljetuslootasta, ei Marmorista.
Muoks - ja ei hätää Minnimanni, ne tuli kuljetuslootasta, ei Marmorista.
-
Minnimanni
Joo meillekkin, toi oli niin peestä kun noi kuljetus lootat vaihto omistajaa ku mustalainen hevosta. No meiltä ainakaan pitäs tulla kellekkään niitä punkkeja kyllä mä koitin niin huolellinen olla noiden elikoideni ja myrkytysten kanssa. Ja väiveitä meillä ei edes ollu kellään.
-
etna
Joo, ja mie fiksuna laitoin Marmorin suoraan tuonne 25 nuorikon joukkoon tilapäisasuntoonsa...
Hyvä minä.. Mutta itehän sitten myrkyttelen niitä. 
-
Minnimanni
Löysitkö muuten oikeesti niitä Marmorista sen lootan jäljiltä? Mä en löytäny pikkukukkelista ja myrkytin koko tipulan sakin sen takia kun ei halua mitään epidemiaa nyt , ihan varoiksi vaan.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Onpa ikäviä uutisia
Ja esimerkki siitä, että ylimääräiset vipeltäjät tarttuvat todella helposti mm. kuljetuskaluston välityksellä. Itse tarkistin varmuuden vuoksi eilen melkein kaikki kotkoni, että josko ne olisivat saaneet tartuntoja minun kenkien/vaatteiden mukana, vaikken lintuja tapaamisessa vaihtanutkaan. Tänään pitää vielä tsekata ne loputkin.
No---mitäs tästä opimme? Myyjän pitäisi tarkistaa, että ei myy loisia sisältäviä lintuja! Kuljetuslaatikot pitäisi olla vain kertakäyttöisiä eikä kierrätettäviä. Ostajan pitäisi heti ostohetkellä tutkia lintunsa...<---tämä on tietysti aika mahdoton yhtälö tässä ko. tapauksessa, jossa linnut matkaavat jonkun muun kyydissä.
No---mitäs tästä opimme? Myyjän pitäisi tarkistaa, että ei myy loisia sisältäviä lintuja! Kuljetuslaatikot pitäisi olla vain kertakäyttöisiä eikä kierrätettäviä. Ostajan pitäisi heti ostohetkellä tutkia lintunsa...<---tämä on tietysti aika mahdoton yhtälö tässä ko. tapauksessa, jossa linnut matkaavat jonkun muun kyydissä.
-
annemari
Minä olen kieriskellyt täällä tunnontuskissani ja sadatellut huolimattomuuttani koko illan ja yön. Pesen yleensä kaikki uudet kissat, koirat ja hevosetkin hexocililla ennen kuin otan kotiini, nyt tein poikkeuksen ja maksan siitä karvaan hinnan. Mutta kanoille se on vielä rankempaa, kun joutuvat myrkkysuihkuun.
Tuossa kuljetuslaatikkoasiassa meidän olisi kaikkien pitänyt olla fiksumpia, eikä käyttää niitä jatkokuljetuksiin ollenkaan.
Mielestäni tämä on varoittava esimerkki siitä, kuinka helposti jokin tappavakin tauti saattaa levitä tälläisissä tapaamisissa. Loisista pääsee eroon varsinkin nyt talvisaikaan se on pikkujuttu, mutta entäs jokin epidemiana leviävä tarttuva tauti, joka pahimmassa mahdollisessa tapauksessa voi olla ihmisellekkin vaarallinen? Otetaan opiksi tästä ja ensi kerralla viisaampia, varsinkin minä
Tuossa kuljetuslaatikkoasiassa meidän olisi kaikkien pitänyt olla fiksumpia, eikä käyttää niitä jatkokuljetuksiin ollenkaan.
Mielestäni tämä on varoittava esimerkki siitä, kuinka helposti jokin tappavakin tauti saattaa levitä tälläisissä tapaamisissa. Loisista pääsee eroon varsinkin nyt talvisaikaan se on pikkujuttu, mutta entäs jokin epidemiana leviävä tarttuva tauti, joka pahimmassa mahdollisessa tapauksessa voi olla ihmisellekkin vaarallinen? Otetaan opiksi tästä ja ensi kerralla viisaampia, varsinkin minä
-
Ushva
Onneksi mun tuomat kukot siirtyi suoraan kukkokiekuun autoon. Ja kotona tarkistin ne hyvin tarkkaan ennen lähtöä ja vielä varmuudeksi suihkautin jokaiseen sitä Moilaselta ostettua suihketta vaikkei mitään öttiäisiä näkynytkään. Eli niissä ei pitäisi mitään olla.
Minä ajattelin ottaa nyt käyttöön tuon varalta myrkyttämisen aina kun myyn kanoja, vai onkohan se jo hätävarjelun liioittelua?
Jokin aika sitten myin yhden tipuporukan niin että en onneton tarkistanutkaan niitä vaikka yleensä aina tarkistan jokaisen ennen meiltä lähtöä, niin eiköhän niissä ollutkin sitten loisia just sillä kertaa.
Se oli silloin kun tuo mun polvi oli tosi huonona ja liikkuminen vaikeaa niin lipsuin tuosta tarkastuksesta ja hetihän se kostautui. Huoh!
Hups, nyt tuli mieleen että mullahan on tuo yks viiriäinen sieltä munistapaamisesta enkä ole sitä tajunnut tarkistaa.
Minä ajattelin ottaa nyt käyttöön tuon varalta myrkyttämisen aina kun myyn kanoja, vai onkohan se jo hätävarjelun liioittelua?
Jokin aika sitten myin yhden tipuporukan niin että en onneton tarkistanutkaan niitä vaikka yleensä aina tarkistan jokaisen ennen meiltä lähtöä, niin eiköhän niissä ollutkin sitten loisia just sillä kertaa.
Hups, nyt tuli mieleen että mullahan on tuo yks viiriäinen sieltä munistapaamisesta enkä ole sitä tajunnut tarkistaa.
-
Rusina
Meidän rescue-kukot näyttävät olevan puhtaita, mutta niitähän ei siirreltykään laatikosta toiseen.
Kuinka pieniä tipuja muuten uskaltaa myrkytellä sillä moilasen suihkeella??? Jos tulee joskus myytyä emohaudottuja untuvikoita tai hiukka isompia tipuja
.
Kuinka pieniä tipuja muuten uskaltaa myrkytellä sillä moilasen suihkeella??? Jos tulee joskus myytyä emohaudottuja untuvikoita tai hiukka isompia tipuja
-
Minnimanni
No tietty noi lootat ei olis vaihtunut jos mä en olis ideoinu sitä niiden jalottelujuttua, eli jos jokainen lintu olis pysynyt omassa laatikossaan miittin ajan ei ne väiveet olis levinny moneenpaikkaan. Joten kyll tää juttu on enemmän mun syytä, mun ja mun hienojen ideoideni 
-
Mimmi
Joo, mä kuulin siitä jaloittelusta vähän liian myöhään (eli kun oli jo toteutettu). Siinä kohti nimittäin nousi kyllä karvat pystyyn ja olisin varoittanut, jos ei olisi ollut liian myöhäistä..
Mä pidän muutenkin uudet tulokkaat erillään sen pari viikkoa, sehän on ihan yleinen ohje.
Mä pidän muutenkin uudet tulokkaat erillään sen pari viikkoa, sehän on ihan yleinen ohje.
-
siimis
Toivottavasti mun linnuissa ei ollut mitään, koska en muuten todellakaan älynnyt tarkastaa niitä sillä silmällä ennen lähtöä
Tosin ne nyt on olleet vaan tuossa tarhassa eivätkä rymynneet pitkin metsiä eikä mitään oireita tai kutinoita ole ollut muutenkaan. Että ei tullut mieleenkään
Ei ainakaan niissä viiriäisissä mitään vilissyt, mitkä päätyivät sinne teurastusharjoituksiin asti. Kynin kaksi ja olisin varmaan huomannut jos niissä jotain olis ollut, vaikka ilta jo tosin hämärsi.
Ei ainakaan niissä viiriäisissä mitään vilissyt, mitkä päätyivät sinne teurastusharjoituksiin asti. Kynin kaksi ja olisin varmaan huomannut jos niissä jotain olis ollut, vaikka ilta jo tosin hämärsi.
-
Ushva
Joo ei ollut viiriäisessä kyllä mitään ylimääräistä kun tarkistin.