Mä olen lentäjän poika...

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

sera1

Re: Mä olen lentäjän poika...

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Kivaa, että tipusia on kuoriutumassa :smt041
Siitä tuleekin melko monipuolinen kuljetus erilaisia siivekkäitä.

Meidän kuljetuskalusto on tilava ja lämmin perheauto.
Kaunis valkoinen nappilamppu Lada 1200L http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/lada-1200-l :smt047
Hyvin sinne takapenkille mahtuu boksit kukolle, viiriäisille ja kanatipusille
(tai kukkotipusille, mistäs sitä vielä niin nuorista untuvapalloista osaa sanoa kumpia ovat) :smt003
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Hiii-i :smt005
Olisko jossain kuvaa tästä Harakasta?
Eläimiä kuljettaessa yleensä tuppaantuu sattumaan ja tapahtumaan.
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Nonih.. se tuli hesan reissu tehtyä ja ei vanaha enää jaksa samaan malliin kuin ennen – huh huh.. On se iso paikka. Liian iso :shock: Kyllä sielä käy, mutta asumaan en jäisi kuin viimesessä hengen hädässä. Mä tarvin ympärilleni pohjanmaan lakeuden laajoine peltomaisemineen ja synkkine korpimetsineen… :smt045

Kiitos lautapihdille että haki Harakan. Istuttiin juur äiteen kanssa juustoportissa kahveella taukoa pitämässä kun sain viestiä että ny sitä Harakkaa vietäis :smt001

Ja kiitosta muille sitten jatkokuljetuksista. On se ihanaa kuinka hienosti porukka puhaltaa yhteen hiileen. Ja Sera, elä sinä murehi maksusta Harakasta – hyvä vaan että koti löyty ja sai raggari pitää päänsä, komia jätkähän se on. Sen lentoseikkailuja vaan varmaan joudut vartoomaan siihen asti että ne parturoidut siipisulat ehtii vaihtua ja kasvaa takasin :smt002

Vai oli se Allu jaellu ”isällisiä” neuvojaan pojalleen lautapihdin luona :smt005 Mä voin kuvitella sen kun iskä ripittää raggaripoikaansa… :smt018 :smt021 ja poika oli :smt016 :smt020 :smt004 kuten nuoren hurjan vois olettaa olevan :smt005

Vaquera: Mun kuvaketjusta kuvagalleriasta varmaan löytyy kuvia Harakasta…
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Harakka sinkkupoksissa puolimatkankievarissa:
Kuva
sera1

Tuitui harakkapoikaa :smt048
Eihän nuo siipisulat ole edes karmean näköisiksi nyrhityt. Äkkiä niitä uusia kasvaa ja taas pääsee räpistelemään karkureissuille :smt003
Oikein komea poika on kyllä Harakka :smt047
sera1

Huomenna valmistuu Harakan oma lukaali.
Siis se väliaikainen majoitus. Kanala on vielä vaiheessa.
Onneksi saan huomenna apuvoimia, joten kaikki saadaan valmiiksi ajoissa.

Majoitus on suunniteltu siten, että kanatipu voi muuttaa kukon kaveriksi, kun tila jaetaan verkkoseinällä. Tarvittaessa levyllä.
Ei noin "pientä" kanatipua noin nuorena sovi päästää kukon armoille. Sehän on alaikäinen kana :smt005
Johan siihen joku lastensuojelu puuttuisi pian.
Untuvikoille ja muille siivekkäille onkin jo omat lukaalit valmiina :smt048
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Harakka on jo lehahtanut meille asti ja piti viime yön majaa poikien huoneessa. Tänä aamuna vieras uskollisesti kiekaisi aamuherätykset, ettei isäntäväki nuku liian pitkään. :smt005 Ja viirutytöt pulputtavat iloisesti vieressä :).

Huomenissa koko sakki pääseekin omaan kotiin kullankalliiseen :smt049.
sera1

Loppuu Harakalta viimein tuo maailmanmatkailu :smt003
Johan tuo on ehtinyt reissata enemmän, kuin monet ihmiset matkustavat kesälomillaan.
Seuraavat reissut ovatkin sitten lentäen. Kunhan siipisulat kasvavat ennalleen :smt005

Viirutytöt tulevat myös todella tarpeeseen.
Täällä isäntäväellä katkeilee verisuonet päästä kuunnellessa tuota yksinäisyyttään rääkyvää viirukukkoa :smt021
Se huutaa yöllä ja päivällä. Ja lujaa!
Luulin, ettei minua mikään meteli päivällä häiritse, mutta kun muutaman tunnin aamusta viirukukkoa kuuntelee, niin jo alkaa päässä napsua verisuonet ja mieleen kohoaa outoja kuvia viiriäisestä vartaassa :smt013
Yönsä viirukukko on saanut viettää kylppärissä, että ihmiset saavat nukkua. :smt012
Kohta se ei enään ehdi rääkymään, kun tarttee pitää neitokaisista huolta.

Tänään pitää rakentaa Harakan boksi loppuun, siirtää iso kanatipu omaan terraarioonsa ja siivota tuo lämpölampullinen häkki uusille untuvikoille.
Jokunen ruokakuppi ja vesiastia pitää kaivella esiin, kun ilmeisesti tilatut automaatit eivät ehtineet vielä saapua.
sera1

Harakka on laskeutunut kotiplaneetalle.
Että osaa olla mahdottoman kaunis (eikun komea) kukko :smt055
Ja vielä kiltti kuin mikä. Ihmeissään matkaboksistaan minua katseli pää kallellaan, sain sitä rapsutella ihan vapaasti.
Sitten nälkä ja jano voittikin ja Harakka keskittyi ruokapuoleen.

Ja viiriäiskanat.
Tiedättekös mitä? Vain kaksi viirukukon kiekaisua kahteen tuntiin.
Ihana hiljaisuus :smt003
Nämä kauniit viiruneitoset eivät vielä ole sulo-kukon lähentelyille kovin lämmenneet, mutta kukko on silti onnesta ovaalina :smt005
Nämäkin viirukanat oikein rauhallisia ja kesyjä tapauksia.

Kanatipuset kuorsasivat koko matkan boksissaan ihan hiljaa.
Vasta täällä uuteen häkkiin päästyä alkoi piipitys.
Nälkä, jano, RUOKAA!, kaikkee jännää, muutenvaan piipitystä ja kauheaa vipellystä pitkin häkkiä.
Ruskea tipunen piti hurjaa mekkalaa ihan aikansa kuluksi :smt004

Siinä väliaikatietoja. Runoilen lisää, kunhan käyn kaupassa ja ihailen otuksia vielä lisää.
Kauniit kiitokset kaikille Harakan kuskaukseen osallistuneille tahoille :smt041
sera1

Hieman venähti, ennenkuin Harakka pääsi omaan lukaaliinsa.
Piti siivota tila kaikesta remonttiromusta.
Harakka sai käyttöönsä miehen työhuoneen kokonaan.
Tuo ukkokultani ruuvasi harakalle orren juuri maalattuihin, uusiin, virheettömiin seiniin :smt103
Laittoi jopa telineet orren alle, että harakka pääsee orrelle kynittyine siipisulkineen :smt005
Meinasi huomenna hakea pari purupaalia, että on myös kuovittavaa, eikä kukon tarvi paljaalla lattialla tepastella. Eikä kuulemma haittaa vaikka on vähän kukonpaskaa pitkin tuliterää työhuonetta :smt040
Taisi ukkokulta tykätä tuosta kukosta.

On tuo kyllä syntisen kaunis kukko :smt060
Harakka meitä katseli hetken ja hyökkäsi ruokailemaan ja juomaan. Sitten vähän poseerasi kännykameroille ja pulputti tyytyväisenä.
Jätin sen nyt tutustumaan uusiin nurkkiin rauhassa.
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Kiva lukea Harakan seikkailuista. Harakalla kävi hyvä tuuri kun välttyi padalta... :smt003
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Joo ja sen on paljon maalimaa nähny ja viksu poika!
Meillä se oli mökin pihassa talutusnuorassa, lenkki jalkaan ja toinen auton vetokoukkuun. Rusinalla oli hauskaa kun tuli Harakkaa noutamaan :smt003
En tiä mitä eläinsuojeluvalvoja olis sanonu, mutta oli se kivempaa kukolle kun kököttää pahvilaatikossa mökin savustuksen ajan!
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Meillä se oli mökin pihassa talutusnuorassa, lenkki jalkaan ja toinen auton vetokoukkuun. Rusinalla oli hauskaa kun tuli Harakkaa noutamaan :smt003
Hauskaa näytti Harakallakin olevan, siinähän se huolehti yleisestä turvallisuudesta (haukkavaroitus joka varpusesta :smt003) ja kylpi tyytyväisenä liekanarussaan. Harakka on viisas lintu :smt007 ja kaunis!
sera1

Harakalta terkkuja kaikille :smt006

Kuva

Kuva
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Komea on ja olisi ollut sääli jos olisi henkensä menettänyt. Kiitos kuvista.
Vastaa Viestiin