kettu vai kanahaukka

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
emilia

kettu vai kanahaukka

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei kaikki :smt006

kamala huuto kuului ulkonta keskellä päivää. Menin ulos kiireen vilkaan ja kanat lenteli sinne ja tänne suin päin.

En vielä tiedä kuka kanoista taikka pikkuisista puuttuu kun ovat piilossa.

Löysin ison kasan sulkia, näyttää meidän tirriäisen sulilta :smt022

kumpi sen vei kettu vai kanahaukka. Koirat eivät reakoineet mitenkään, että olisivat haistaneet ketun ja lähteneet perään, joten itse epäilen kanahaukkaa. Olen ymmärtänyt, että kun kanahaukka vie niin ei jää mitään sulkia jälkeen. Olenko ymmärtänyt väärin. Viime kesänän näin kun kanahaukkan liiteli pihan yllä, mutta nyt ei ole näkynyt

Kertokaa te viisaat kuka sen tirriäisen vei
ankkanen

Re: kettu vai kanahaukka

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

Kyllä sen kanahaukka vei ,jää siitä sulkia kummaltakin ketun tai kanahaukan uhreilta. Todella ikävä tapaus :smt010
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mähän oon nyt joku aika sitten laittanut kanatarhaan radion mölisemään, Ylen Puhe-kanava päällä. Siinä se pulputtaa tiukkaa faktaa kanoille päivät ja sitten yöksi sammutan sen. Kertaakaan sen jälkeen, kun otin radion käyttöön, ei ole haukkaa meidän nurkissa näkynyt.
emilia

JIPPII EI SAANUT SAALISTA :smt041

Kanahaukka jäi ilman saalista. Illalla kun laskin kaikki tiput ja kanat + kukot niin kaikki olivat tallella. Joltakin ??? oli vain sulkia lähtenyt siinä rytäkässä.

Onko tietoa tulee uudelleen yrittämään ?????
-Kyyhky-

Viesti Kirjoittaja -Kyyhky- »

Varmasti tulee uudestaan kun nyt tietää missä on hyvät apajat.
Meillä ketuista ei ole mitään huolta (koputtaa puuta) vaikka pihassa niitä pyörii muutama. Mutta haukat on viime kesästä asti olleet väijymässä ja eilen tappoi kyyhkyn. Kanoihin ei ole vielä iskenyt, kun olen aina sopivasti ollut ulkosalla niiden tullessa.

Mutta to radiojuttu oli hyvä idea! Taidankin heti mennä laittaa vanhan kelloradion rallattamaan. :smt003
emilia

heips taas :smt006
Joo nyt täytyy minunkin laittaa tohon terassille radio pauhaamaan.

Kuinka kauan menee ennenkuin kanat ja tiput uskaltavat tulla taas kunnolla pihalle. Aina kun leikkaan nurmikkoa niin kanat + kumppanit seuraa onnellisina :smt048 minua, ja kuopivat maata, mutta nyt ei voi voi :smt017
Tirppa

Viesti Kirjoittaja Tirppa »

Meillä oli tänään kolmatta päivää tirpat vapaana pihalla. En ole uskaltanut niitä aiemmin päästää häkin ulkopuolelle, ennenkuin tällä viikolla, juurikin tuon haukka pelon vuoksi. Rokki raikaa kanojen iloksi koko päivän, mutta tänään sitten haukka tuli ja suoritti ylilennon radiosta sen enempää piittaamatta. :smt012
Alhaalta lensi,mutta mitään syöksyä ei uskaltanut tehdä kun olin passissa harava kourassa... :smt047
Enpä uskalla kanoja päästää häkin ulkopuolelle ilman valvontaa jatkossakaan.
Mar-jatta

Viesti Kirjoittaja Mar-jatta »

Meillä meni reilu viikko, ennen kuin kanat uskalsivat tulla ulos kun joku kävi tappamassa yhden kanan. Tapahtuneen jälkeen yks kana seisoi koko päivän vesikupin äärellä, seinää tuijottaen :smt009.
Hyvä, että oli vain höyhensaalis, mitä kanojesi kimppuunkäynyt hyökkääjä sai. Ja kyllä ne kanaset siitä reipastuvat pikkuhiljaa, ja tulevat taas ulos. :smt023
Meillä ei ole tullut uusintahyökkäystä. Kanakin oli syöty vain puoleksi, pää jätetty. On oikein usko, että oli mikään villieläin, kun tuohon yhteen jäi. Muutama ilta tapahtuneen jälkeen meidän koira ajoi vieraan kissan pois tontilta, norkoili siinä kanalan nurkilla.
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Mä olen nähnyt unta jo monena yönä, että miten mikäkin "peto" saattaa päästä niiden kanasten kimppuun sitten aikanaan.. :smt017

No. Tää "keino" nyt vaan sopii mulle. Mä kun nimittäin jotenkin vissiin yritän alitajunnassa käydä läpi mahdolliset keinot millä ne pääsis ja sit jo etukäteen ratkaista miten sen estää.. :smt021 :smt027
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Tuli vielä mieleen, että ei taida haukka pelätä edes semmoista vappuviiperrettä, mitä räkätit väistää?
Onkos kukaan kokeillut? Vai pelkääkö sitä sitten kanatkin.. :smt012
emilia

hei vaan

meilläkin kulkee naapurin kissa nurkissa joskus :smt018 . Näin yksi päivä naapuria ja se kysyi on heidän kissaa näkynyt meillä
päin, kun se yksi päivä tuli etumus veressä kotiin. Silloin ei tullut meiltä vaan varmaankin metsästi niiden omia fasaaneja mene ja tiedä.

Naapuri kyllä sanoi, että aja se heti pois jos vain näkyy, ja niin meidän koirat tekeekin, joten uskon jonkun harjoittelija haukan käyneen kanan kimppuun ONNEKSI :smt038

Nyt meillä huutaa radio päivät pitkät keskellä pihaa. Kiitos hyvästä neuvosta voivottavasi auttaa. Kyllä kanat varovat vielä, ovat ulkona kun minä ja koirat ovat siellä
Vastaa Viestiin