Seran konehaudonnan kokeilu

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Seran konehaudonnan kokeilu

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

HyväHyvä! Sieltähän niitä rupesi tulemaan :smt041
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Montako tipusta oot saanu hoidettavaksi?
sera1

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Saldo on nuo kaksi tipua. Muut munat vaikuttavat ihan hiljaisilta.
Tipuset nukkuvat häkissään lampun alla samassa kasassa.
Hauska kontrasti, kun mustan päällä poikittain tuo vaalea tipu.
Huutokin vähäsen vaimeni, kun on tipukaveri vieressä, eikä tarvitse yksikseen piipittää.

Musta tipu ei ole vieläkään oikein löytänyt koipiaan. Nähtäväksi jää, osaako se edes nousta jaloilleen. :smt009
Sillä ikäänkuin koivet ottavat enemmän sivuille, kuin suoraan alle.
Vaalea pipu tepastelee ja tutkii ympäristöään. Silläkin on pari varvasta vähän vänkyrällä, mutta ei näytä menoa haittaavan.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

No tuli kaksi :smt038 . ONNEA!!!

Mulla on jännätys päällä kuinka käy, päivät on 20 ja 21 tänään.
Käykö niin ettei tu mittään niinku viimekskin vai...
sera1

Sentään nämä kaksi maailman suloisinta tipua :smt060
Toivotaan, että tuo toinen löytää koipensa. Välillä näyttää liikkuminen paremmalta ja välillä tipu taas sätkyttelee vaan mahallaan pääsemättä mihinkään. :smt009
Pitänee yrittää ottaa tipusista kuva illemmalla. Senverran hauskan näköinen pari tuolla makoilee ja möyrii pitkin häkkiä.
Tummalla tipusella ehkä aavistus valkoista siipien kärjissä ja vaalealla tipulla vastaavasti tummaa siipien kärjissä.
Käänteiset värit tällä pariskunnalla toisiinsa nähden :smt007
harrastaja

Mulla jännitys tiivistyy kans. lauantaina 21vrk 8 munaa Alisan alla ja saa nähdä jos mun testaukset pitää paikkansa et ois suurin osa kanoja..........ja oli pienessä häkissä ja sinne laitoin dynoon munat ettei levittele mä muutin tai eka siirsin niit paikasta toisee isompia ja sit pesin häkin ja laitoin mielestäni hyvän petin -------- NIIN Alisapa ei huolinutkaan sen piti saada se dyno mis oli siin pienes häkis ja munat siihen niin nyt kelpaa puhtaassa häkissä munien päällä kököttää
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Oletko sera jo "sitonut" jalkavaivaisen kintut lähemmäksi toisiaan?
sera1

Äsken tehtiin laastarista sellainen väköstys, joka vetää koipia lähemmäs toisiaan.
Muistelen jossain nähneeni kuvan samanlaisesta virityksestä tipusen koivissa :smt017
Katsotaan auttaako tuo viritelmä koipia oikenemaan. Ihan pirteä tipu tuo on kumminkin. Koipitukien kera se nyt yrittää tuolla lyllertää menemään.
Vaalealla tipusella on näemmä vain yksi varvas vähäsen vino. Se porhaltaa kovasti kärpästen perässä pitkin häkkiä ja nukahtelee outoihin asentoihin, jos on ollut liian tiukka meno päällä :smt003
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Onnea tipusista, kuvia.
harrastaja

sisu65 kirjoitti:Onnea tipusista, kuvia.
esittele meillekin sun väkerrykset
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

Onnea Seralle Tipuista!
sera1

Kuva

Kuva

Tässäpä pari äkkiä rääpäistyä kuvaa. Just uhkasi kamerasta loppua akut, mutta ehdittiin pari kuvaa räiskiä.
kanamummo

Hyvä juttu, sait blondin ja suklaanvärisen :smt038
Harvinaisen hienomuotonen peukalo muuten tipujen päällä! :smt023
sera1

Miettii kovin, mitä erikoista on mun luisessa peukalossa, josta on kynsikin lohjennut :smt017
Blondilla on näemmä vain yksi varvas kiero. Laitamme illalla siihen teipit.
Suklaisella on toisen koiven varpaat saatu oikenemaan ja nyt on tukitossu toisessa koivessa. Lisäksi sillä on se laastariviritys pitelemässä kinttuja lähempänä toisiaan. Toinen koipi meinaa edelleen karata sivulle.
Toista oiottua koipeaan käyttää normaalisti jo. Pomppii sit yhdellä jalalla. Jospa toistakin koipea oppii käyttämään, kunhan siitä saadaan varpaat järkevään asentoon.
kanamummo

Sori, mä katon asioita vähän omalla tavallani. Johtuu varmaan siitä että ihmisiä tullut joskus maalattua. Hieno luusto :smt004
Oisko sulla ollu sama onkelma haudonnassa kun mulla viime kerralla, lämmöt oli varsinkis loppupäässä liika korkeella.
Vastaa Viestiin