Hanhi ja ankat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

ankkailija

Ankat ja kissat

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Lyhyt kysymys: Voiko kissa vahingoittaa/tappaa aikuisen ankan?
Ushva

Re: Ankat ja kissat

Viesti Kirjoittaja Ushva »

No vaikea kuvitella, pitäis olla melko iso kissa ja älyttömän nälkäinen. Mutta kaikkihan on mahdollista, omista kissoista kyllä uskallan väittää että eivät saisi ankkaa hengiltä vaikka yrittäisivätkin. Ennemminkin vähän pelkäävät niitä.
ankkanen

Viesti Kirjoittaja ankkanen »

No en kyllä usko minäkään että ankkaa saavat hengiltä tai edes vahingoitettua. Tosin ankan poikasit voivat kyllä kissan saaliiksi joutua mutta jos talossa on kissoja niin ei päästä pieniä poikasia kissojen ulottuville. Meiltä vei joku kissa perkules toisen silkkikanan muutama päivä sitten :smt013
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Eikös ankat ole niin isoja ettei kissan luulis sellaista vievän? Meidän kissat ei oo koskaan tehny edes kanoille mitään..
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mitä minä olen ankkakirjallisuutta lukenut, niin siellä sanotaan ettei normikissa vahingoita aikuista ankkaa. Mutta poikaset onkin sitten toinen juttu..
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Meillä kissa väistää ankkoja ja kanoja. Vaikka kanat on kääpiörotusia niin luulen että kisulle on käynyt ohrasesti kukkojen kanssa :smt005 Sillon kun kanat tuli niin Nörtti kissa niitä katseli vähän sillä silmällä mutta se loppu yht äkkiä, joten luulen että se on jotain koittanu ja kukot on antanu sille kyytiä. Ankat on kyllä niin suuria että tosi vaikee kuvitella että kissa niitä yrittäis hengiltä
Vastaa Viestiin