Useasti olen asiaa miettinyt ja nyt täytyy oikein kysyä
Miksi kaikki itsetehdyt hautomakoneet on styroksilla tms. vuorattuja laatikoita ja taas kaupan ovat vain muovisia koneita? Onkos se tehdasvalmisteisen koneen kirkasmuovi jotain erioislaatua? Itsekseni vaan pähkäilen, että eikös tollaisesta muovisesta säilytyslaatikosta sitten saisi tehtyä ihan toimivaa hautomakonetta ilman eristyksiä Tyhmälle täytyy vääntää oikein rautalangasta
Muuten ihan hyvä kysymys.
Mulla ainakin vaihtelee huoneenlämpö, missä haudontakone on. Että se vaikutti aikalailla tuohon aihion valintaan.
Ne koneen romiskot on siel naamakirjassa, kuvina.
Muistelisin et jotkut olis laittanu noita valmiskoneitakin eristettyyn laatikkoon, ja sitten olis lämmöt tasaantuneet.
En usko et ne on mitään sen kummempaa muovia.
Minulla vanhaan jääkaappiin (ekokeskukselta) tehty hautomakone, eetterirasia termostaattina, jossa säätöohjeetkin tuli mukana (Metsästäjä-lehden myyntisivuilta bongattu. Löytyy myös googlettamalla). Lämmönlähteenä kahvinkeittimen pohjalämpövastus. Olis iinä tuuletinkin, mutta en ekakokeilun jälkene ole käyttänyt. Vettä astioihin ja silleen... Sähkötöitä en tehnyt itse vaan tuttu ammattimies. On oikeat maadotukset ja liitosten suojaukset...