kun ei tiiä viälä näin vasta-alkajana
Sulkasato joko se alkaa??
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Suppis
Sulkasato joko se alkaa??
niin ulkotarhassa alkaa olla paljon höyhentä joko se sulkasato alkaa elokuun alussa??
-
Tälli
Re: Sulkasato joko se alkaa??
Meillä ainakin kukkoo alootti sulukasaron kuukausisitten ja kanakki 2vk sitten.. kukoolta puutuu melekee pualet höyhenistä.. että kyllä se vaan jo alakaa 
-
Mimmi
Jep, isolla osalla alkaa jo. Se käynnistyy, kun päivä (valoisa aika) lyhenee.
-
kaakatin
Meilläkin on ulkotarha täynnä höyheniä. Tuleeko sulkasato näille tän kevään poikasillekin?
Luulin että vasta toisella vuodella tulis.
Luulin että vasta toisella vuodella tulis.
-
Mimmi
Se näkyy vaihtelevan. Samoin kuin ajankohtakin sikäli, että mulla ainakin monesti kana pitää sulkasadon haudonnan jälkeen, kun on muutenkin munimaton.
-
kaakatin
No joo, tietenkin mun kanat alkaa munintansa munintatauolla
Ehkä ekat munat tulee sitten joskus ens keväänä
Ehkä ekat munat tulee sitten joskus ens keväänä
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Voi se nuorikoilla olla vain sitä, että vaihtavat lopullista aikuispukua.
-
Rusina
Nuorikot vaihtavat useammankin kerran höyhenpukunsa tipusta munintaikään mennessä, tai siis sehän uusiutuu koko kasvuvaiheen ajan. Eka aikuinen kana meillä on jo ennättänyt lopettaa sulkasadon ja aloitti muninnan ja aikuinen kukkokin vaihtaa hyvää vauhtia siipisulkiaan.HiltaHelikopteri kirjoitti:Voi se nuorikoilla olla vain sitä, että vaihtavat lopullista aikuispukua.
Luonnonlinnuillahan on kans jo ollut sulkasato tai parhaillaan menossa. Kanan ei tarvi uusia häyheniään muuttomatkaa varten mutta eiköhän sekin uusi pukunsa lämpöä eristävämmäksi hyvissä ajoin ennen kylmiä. Näin oon ainakin itse asian pähkäillyt