Ei ihan oikeesti!!!
Karmee paniikki kohtaus...Mullahan on aina ollu vähän sekaisin noi linnu, siis niinkun häkeissä. Joku porukkaan sopeutumaton fassukukko on pyörinyt kanasakissa.
Mä oon ollu aina ihan varma ettei noo risteydy... Miten sen erottaa jos mulla on porukassa joku Kafaani?
Mä vähän ihmettelinkin araucanan rotuesittelyä lukiessani, kun siinä oli että munien sininen väri periytyis fasaanilta??? Mutta nähtävästi nuo sitten risteytyy .
no nyt fasaanikukko sai äkkilähdön. Toinen koirista (en tiedä miksi) otti sen kiinni kanalasta, muutama höyhen irtosi. Ei tainnut käydä pahemmin koska, kun sain komennettua koiran päästämään irti niin Fasaanikukko lähti kiitämään kanalan avoinna olevaa ovea kohti ja sieltä lentoon.
Kävin katsomassa niin muutama sulka irtosi siltä. Sen jälkeen sitä ei ole näkynyt. Saman kun tekisi saa.... harakoille niin olisin iloinen
Varmaan on aika harvinainen toi fasaanin ja kanan risteymä, ja tarvii ehkä eristämisen samaan tilaan että yleensä alkaa toi toinen vieraan lajin sukupuoli kiinnostaan.. muutoinhan meillä noita tepastelis piha väärällään .. en oo kertaakaan näyny et ees ytittäisivät paritella.