JEEEEEE kanat karvalakkina!!!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Mulla viimekeväänä ekat tiput kuoriutuivat niin, että 3 kanaa niitä munia hautoi. Jokainen viikon ja viimeinen sai tiput :smt003 En tiedä kyllästyivätkö 2 ensimmäistä kanaa hautomiseen, vai ryöstikö toinen aina valmiin pesän :smt017
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Gizzmo sillo viime kesänä ku oli sitä hämminkiä eli ku Kaisa lopetti hautomisen ja minä laitoin munat koneeseen loppupäiviksi, niin tungin yhdelle emolle koneesta tulevia tipejä sitä mukaan ku ne kuivu. Kaikki se otti ihan lungisti vastaan, viimeiset oli vähän sillee, et no mistä näitä tipuja oikein tulee.
Sitä vaan, että jos sulla on siellä valmis lättänä pesässä, ni mä kyllä tunkisin ne konetiput alle.
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Joo on pantu alle nyt sitä mukaa kun munat piippaa.Aion kyllä saada kaikille konetipuille adoptioemot.Siellä on varaa valita.kolmelta kanalta on tulossa parin päivän sisällä tipuja.Jos tälle kotsille ei kaikki mahdu alle.
harrastaja

Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Täs mullekin kävi :smt008 näin yks on karvalakkina perjantaista lähtien. :smt009 ja toinen on epävarma ennen kun meen kattoo. Aattelin jo tältäkesältä niitten karvalakkien hoitamisen lopettaa mut ei kun sattui kohdalle muuta kuin 8 munaa alle ja oottelee josko loppupuolella kuuta ois niit piipertäjiä lisää
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mua taas alkaa jo vähitellen ärsyttämään tämä jatkuva hautominen. Tilanne on se, että neljällä on poikaset, yhdellä pitäis kuoriutua torstaina, sitten toisella parin viikon kuluttua ja tänään alkoi yksi hautomaan. Eli yhteensä seitsemän kanaa höösää tipiensä/muniensa kanssa. Arggh!
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Tässä kopitin kaks kanaa eilisiltana kun aattelin lykätä konemunat kanan alle. Toinen kana ryntäs kopin aukasun jälkeen tuulispäänä karmeesti kiroten ympäri kanalaa mut toinen kökötti houkutusmunien päällä tyytyväisenä :smt041
Vielä kun päivän kaks katteleis miten käy nin saan laittaa oikeet munat kanan alle, hautomakoneen huoltoon ja talviteloille.
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Meillä on nyt Huldaa lukuunottamatta kaikki muut kakuttaneet vähintään kerran. Celine kököttää juur munakasan päällä ja Ujopiimä on vallannu yhen rivaripesän.. Sen hautomisia koitan lingata eteenpäin niin että saisin päästää Tummasilmän tipuineen muitten joukkoon, siivottua niitten karsinan kunnolla ja sitte vois laittaa sinne Ujopiimälle mammalan. Saavat sitten Celinen kanssa hautoa vierekkäin ... tai siis vierekkäisissä mammaloissa.
harrastaja

JEEEEEEEEEE taas pikkutipuja on vähän hätästä sorttia kun tänään on vasta 18 vrk kun laitoin 8 munaa alle ja nyt on eka kuoriintunu saa nähdä montako vauvaa saan lisää hoidettavia
kanamummo

Klara, ookko aatellu: jos koppaat Huldan henkiltä sullois 100% hautova maatiaiskanta jalosteilla :smt002 :smt005
vetehinen

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

Höh, tässä ihan tipukuume nousee kun näitä juttuja lukee! Eikä vielä ensimmäisestä munasta tietoakaan :smt005 Eilen muuten saivat ilmajokiset maattarit monta uutta pientä ystävää, kun oli neidin 8-vee kaverisynttärit ja käytiin porukalla kanoja syöttämässä. Ehdottomasti porukan pienimmät olivat eniten lasten mieleen...
harrastaja

Hyvä prosentti mun kanalla 8:ta munasta jo 6 kuoriintunutta.jeeeeeeeeee :smt041 Mutta onneksi aukain loput 2 toinen oli tyhjä ja toinen muuten valmis ja elossa mut oli kehitysvammanen sen pää oli kummallisen pitkä ja kaula ei ollut kuin parsinneulan kokoinen ja pitkä sekä kierryksissä melkein 2 kertaa :smt017 .kuoli mut hyvä tais olla ei siit ois tipua tullu :smt017
Viimeksi muokannut harrastaja, 25 Heinä 2009, 17:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kanamummo

Onnea paljon! :smt038
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut harrastajalle kuusikosta! Olipa outo tapaus se vammainen tipu :shock:
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

onnea vaan tipusista. :smt038
Kristiina

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Mä saan kans ny ihailla tätä ihmettä. :smt060

Mulla alko pari kanaa hautoon ja toinen niistä oli niin määrätietonen, että lykkäsin sille 8 munaa alle. Se jökötti tomerana pesässä ja laskeskelin, että munien pitäisi kuoriutua tänään (21 vrk)
Perjantaiaamuna kun menin kanalaan oli munat kylminä ja hautoja nökötti toisessa pesässä yhden juurimunitun munan päällä. Melkein itku pääs ku ajattelin, että sinne meni viimemetreillä mun tipuset. No, nostin hautojan takasin kylmien munien päälle ja ajattelin että katsotaan. EIlen la aamuna oli pesässä yksi tipu

Kuva

illalla sille oli kuoriutunu kaveri

Kuva

ja tänä aamuna siellä oli 3½ tipua, kun yksi juuri pyristeli kuoresta ulos

Kuva

Jännityksellä odotan, tuleeko muista mitään.
Vastaa Viestiin