Patit koivessa ja aristaa

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
aatukukko

Patit koivessa ja aristaa

Viesti Kirjoittaja aatukukko »

Olen uutena kananomistajana näillä sivustoilla. En nyt alkanut enempiä etsiskelemään olisiko tästä vaivasta jo jossain muualla... Mutta, kana alkoi aristelemaan toista koipeaan. Otti sillä kuitenkin tarvittaessa tukea. Sitten "nilkan" ympärille tuli pari punertavaa pattia ja muutenkin "nilkka" on turvonneen näköinen. Ollut nyt n pari viikkoa. Sinänsä pirteä ja syö. Eilen huomasin, että ottaa kävellessä jo paremmin tukeakin pattikoivellaan.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Patit koivessa ja aristaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hei aatukukko! Saisitkos laitettua kuvaa kanan jalasta? Joku tulehdus/revähdys tulisi mieleen, mutta ilmeisesti on jo paranemaan päin, kun varaa jalalle paremmin. Oletko katsonut myös jalkapohjan, ettei siellä ole mitään ylimääräistä?
aatukukko

Kuvia kyllä nyt on, mutta tieto-taito ei riitä ymmärtämään kuinka laittaa ne näille sivuille :smt009 . Kyllä jo tosiaan varaa jo koivellaan paremmin ja muhkurat ovat hieman vaalentuneet. Jalkapohjassa ei mielstäni ole mitään ylimääräistä, muutakuin on turvonnut. Itse mietiskelin tosiaan jotain revähdyksen tyyppistä. Saattoi saada siinä yhteydessä, kun siirsimme häkkiin päästessään näytille erääseen tapahtumaan. Kenties?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Voit lähettää kuvan/kuvia vaikka Hiltalle tai mulle s-postilla (ja muistuta, mihin viestiketjuun oli tulossa..) niin lisäämme tänne.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ja tässäpä kuva:

Kuva
aatukukko

Olipas ilmestyneet tutun näköiset koivet sivuille. Kiitos Mimmille avusta! Pattikoipi voi kyllä jo ihan hyvin ja tepsuttelee jo koivellaan...mikä sitten lie ollut syy?
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onpas melkoiset patit! Onko ne yhtään pienentyneet? Voisi olla reuma/kihti/anturapahka/ajos/paise. Jos olisi mun kotko, niin veisin lekurille pattien tyhjennykseen ja antibiootit pyytäisin lisäksi.
aatukukko

Kyllä vaan, patit ovat hieman pienentyneet ja kuten jo aiemmin mainitsin, niin käyttää koipeaan jo kävellessään. Soitin joku aika sitten elukkatohtorille, mutta liekö kesäaika yhdistettynä taantuma-ajan säästösyihin, niin ell ehdotti... :smt117 ja nirri pois. Myös iäkäs, maalla lapsuutensa viettänyt äitini ihmetteli kanan-säilyttämis-viettiäni....Sikäli olen ollut helpottunut, että kotko on koko ajan ollut pirteä, syönyt ja touhunnut muiden mukana eikä muut kotkot tai kukko ole millään tavoin sitä hätyytelleet.
maatiaiskukko
sussex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Onko pattikoipi parantunut?
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
aatukukko

Pitkästä aikaa täällä, kun tuli aihetta. Ensinnäänkin tämä pattikoipi on parantunut täysin. Mutta mikä on nyt Oskari-kukolla, koska on tiputtanut kaikki perssulkansa. Nyt aloin huolestumaan, että yrittävätköhän kanat nokkia persusta. Ainakin nyt yhden yrityksen satuin huomaamaan. Eräs tuttava epäili, että eihän kukolla vaan ole jokin puutostauti? Perssulat ovat jo jonkin aikaa olleet pois eikä uusia ole tullut....sinänsä Oskari on ihan pirteä.
Vastaa Viestiin