Pärjäävät ilman lämpölamppua sitten kun niillä on höyhenpeite, jos ovat sisätiloissa eli lämpimässä niin pärjäävät hyvin jo ennenkuin höyhenpuku on ihan täydellinen.
Ulkoruokintaan? Siis ulkoilemaan ja/tai kanalaan? Näin kesäkelillä olen siirtänyt kanalaan sitten kun on höyhenet (meillä 3-viikkoisina), lämpimillä ilmoilla olen ulkoiluttanut jo paljon pienempinäkin vahtien niitä, mutta itsekseen päästän ulkoilemaan vasta muutaman viikon ikäiset (vapaaksi pihalle). Talvisinkin olen siirtänyt 3-viikkoisia kanalaan mutta niille on silloin siellä tarjolla lämpölamppu. Samassa iässä olen liittänyt parveenkin, tipuille on tarjolla oma "turvatarha" eli kaltereista tehty nurkkaus, tiput pääsevät kulkemaan kaltereitten välistä mutta isot kanat eivät joten tipuilla on oma rauha turvatarhassaan (ja omat herkut ja se lämpölamppu) ja pääsevät sieltä omaan tahtiinsa tutustumaan isompiinsa.
Mun mielestä useimmat kukkotiput muuttuvat ongelmallisiksi jo siinä vaiheessa kuin havaitsen niitten olevan kukkoja

hankkiudun niistä eroon mahdollisimman nopeasti eli en ole ikinä jäänyt odottelemaan alkavia mahdollisia ongelmia... aika isoiksikin muttei sentään täysikasvuisen kokoisiksi on jotkut päässeet meillä kasvamaan ilman sen kummempia ongelmia.
Tähteitähän voi syöttää jo ihan pienille - riippuu ihan tähteistä. Pääasia että menee nokasta alas ja että koostumus on muutenkin tipuille sopivaa (esim. porkkanaraasteesta olen huomannut että jos sitä tarjoaa lautasella, tiput juoksevat muutaman kerran yli ja tuloksena on tiiviiksitallottu raastelätty jota ne eivät enää noki) ja että ruokinnan monipuolisuudesta pidetään huolta (proteiininsaannista pitää pitää huoli).
Soran suhteen olen ollut vähän hysteerikko, aloitan pikkutipujen kanssa 0,5-1,2mm puhallushiekaasta ja tipujen vähän kasvaessa seulon tavallisesta sorasta niille senkokoista kiviainesta minkä voin kuvitella menevän ongelmitta alas nokasta ja tipun ruuansulatuselimistön läpi. Parin kolmen viikon ikäisten tipujen kanssa olen sitten jo luottanut niiden omaan arvostelukykyyn soran koon ja muodon suhteen.