Voikos kanat ja fasaanit laittaa samaan tilaan?
Suunitelmissa olisi hankkia fasaani pariskunta ja nyt mietin vain että ennen kuin uusi lintula on valmis, täytyisi fasut sijoittaa kanalaan.. Onnistuuko se? Ulkotarha on jo valmiina ja suurempi tulee heti kun uusi lintula on valmis.
Ja mitäs pöperöä fasut mielii? Mistään en löytänyt fasujen ruokinnasta juttuja.
Aikuisille fasuille olen syöttänyt viljaa(kaura/ohra), munintarehua ja kesällä vihreetä. Pieni rotuisten kanojen kanssa saattavat tulla toimeen samassa tarhassa, mutta isompien kanssa en yhdistäisi. Yhteisessä tilassa tulevat toimeen, kunhan on aitaverkko välissä.
Tää ei nyt oikein liity aiheeseen, mutta meillä oli tässä pari vuotta fasaaniukko, joka muutti kesällä kanojen ja kukon sekaan ihan tuolta luonnosta. Lensi siis kanatarhaan aina päiviksi, yöt oli muualla Ja hyvin sujui yhteiselo
Mä en kyllä mistään hinnasta yrittäisi sovitella omia kanojani ja fassuja samaan. Fassu kukko tuossa viimeviikolla intoutui siivouksessa ja tempaisi ovesta pihalle ja suoraan kanalaan sisään. Hetki meni hämmästellessä. Ja seuraavassa jo kukko kummasti pomputteli kohti ja fasaani sihisi kummassa kyyryssä. molemmat koitti vuorollaan nokalla kalauttaa toisiaan. Pistin pelin poikki haavittamalla fassun.
Mutta sitten se kolikon toinen puoli.. Talvella mulla kuoriutui yksi ainoa fassu. Ja se on siitä saakka asunut kanaporukassa.
Toivotaan ettei kukaan kerro sille sen olevan erilainen. ( se pääsee kohta tyttöfassun kanssa vapaana kirmaamaan)
Eli jos linnut on pienestä saakka samassa, uskoisin niiden pystyvän asumaan samassa tarhassa ,ilman sitä väliverkkoakin.
Pystyi, mulla tuossa yhdessä haudonta oppaassa oli. Mutkun ei nää paperit pysy järkässä millään.
Sillä oli naamassa posken seutuvilla erot...
Oliko joku viiru, tai viiksitupsunolinen juttu erona. Pidän mielessä kun löydän sen kirjan täält kaaoksesta.
Aikapian näillä alkaa erot näkymään, kun sulkia kehittyy.
Kiitos paljon kuvista. Noista poikasista kaksi on mustia ja niistä ei kyllä saa selvää kumpia ovat. Noista vaaleista näyttäs vain yksi olevan kana ja 4 kukkoa.
Niinpä se menee noilla muillakin kanalinnuilla. Pitää vissiin muutama kukko päästää tuohon talon ympäristöön vapaaksi ja kattoa miten pärjäävät. Muutama kukko tulee varmaan uhrattua koiran koulutukseen.