Kanarouvat touhukkaina..vähän liikakin

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
mirri

Kanarouvat touhukkaina..vähän liikakin

Viesti Kirjoittaja mirri »

Onkos kellään kokemuksia kuinka menee, jos samassa pihassa monta Kanafrouvaa hoitaa pesuettaan yhtä aikaa.
Mulla nyt neljä fröökynää pitäis päästää jo kovin pihalle pyörimään tipuineen. Lisäksi pihalla on Kanamummo parvineen. Hänellä adoptiolapsia(konetipuja) on 12 helmoissaan.Tilaa piisaa...vallatkoon lisää pellolta :smt005 .
Mutta toimiiko homma noin yleisesti ottaen? Erottavatko ne toistensa tiput toisistaan? Vai tuleeko tipuista riitaa?
Hiukka hirvittää jos siinä sulkapöllyää, ja pienet jää jalkoihin. Kun eihän nuo osaa laskea :smt017 vai osaako? Kun oon ainakin onnistunut sujauttamaan aina muutamia itsehautomianikin sekaan niille. Mulla kun ei ole minkäänlaista mielitekoa häkissä alkaa noita pitämään yhtään kauenpaa kun on ihan pakko.
kanamummo

Re: Kanarouvat touhukkaina..vähän liikakin

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hitsi mullon kaima :smt005
Meillä tuli keväällä kolmen kanan nokkapokka tipusista ja Pipari voitti, annoin sit sen hoitaa tiput ja nakkasin toiset aikusten puolelle. Muualla on kaiketi yhteishuoltajuus onnistunut :smt017
mirri

Re: Kanarouvat touhukkaina..vähän liikakin

Viesti Kirjoittaja mirri »

Hienosti kanat paimentaa lapsiaan...ruokailussa yhtenä iiisona tipu katraana, ja sitten häviävät jokainen omaan suuntaansa päivätouhuilleen. Yhteishuoltajuus ei sitten muuten toimikkaan. Jos tipu eksyy väärään porukkaan niin tulee äkkipalutus ja kuritus. Alkuun pari tipua "unohtui" toikkaroimaan yksikseen ulos, mutta laitoin ne aina emolleen. Nyt ne osaa jo valita oikean äitiliinin itselleen.Miten ne tuntee omansa? Ja mistä kanat erotta noi tiput? Siis kun ne on suurin osa konehaudottuja.

Kuva
Ja tässä vielä Kanamummolle, Kanamummon harmaantunut profiili , tukka silläkin harmaantuu, kuin issekullakin :smt005
Vastaa Viestiin