Laitan kuvia hökötyksestä heti kun ehdin ja tipuista, jos niitä kuoriutuu. Toivottavasti Bean on edes jotain haudonnassa olevan munan muninutta kanaa polkenut.
Beanin haudontakokeilu
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Bean
Beanin haudontakokeilu
Sisu-tipu syntyi pelkässä pahvilaatikossa olkien päällä ja lämpölampun alla. Nyt kun täältä munanetistä on saatu enemmän tietoa niin innostuin tekemään yksinkertaisen hautomakoneen, joka nyt on ensimmäistä kertaa koekäytössä. Hautomakoneena on styrox-laatikko, jossa lämpöä tuottaa hehkulamppu. Lämmön säätö tapahtuu termostaatin avulla. Styrox-laatikossa kosteutta tuovat pohjalle asetetut vesiastiat, joiden päälle on laitettu olkia estämään munien/tipujen tippuminen. Kosteutta seurataan lemmikkieläinkaupasta ostetun 10€ kosteusmittarilla. Täytyy toivoa, että saadaan Sisulle kavereita....tipujen isä on Bean-kukko. Pidetään peukkua, että edes joku tipu kuoriutuisi.
Laskettu päivä on ensi maanantaina, mutta saattaa kuoriutuminen hieman venyä lämpötilan alhaisuuden takia.
Laitan kuvia hökötyksestä heti kun ehdin ja tipuista, jos niitä kuoriutuu. Toivottavasti Bean on edes jotain haudonnassa olevan munan muninutta kanaa polkenut.
-
Eepi
Re: Beanin haudontakokeilu
Onnea!!! Oljet vaihtaisin toullaiseen hyttysverkkoon tai muuhun todella tiheäsilmäiseen. Muuten hienosti rakennettu kone! 
-
Bean
Hyvä idea...Kiitoksia!Eepi kirjoitti:Onnea!!! Oljet vaihtaisin toullaiseen hyttysverkkoon tai muuhun todella tiheäsilmäiseen. Muuten hienosti rakennettu kone!
-
Bean
Ensimmäiset piipitykset hautomakoneen kannen läpi kuultu!
Eli ainakin joku sieltä on tulossa
Huomenna olisi siis laskettu aika, 21 vrk.
-
Bean
Kyllä on hienoa kuunnella reipasta piipitystä hautomakoneesta, tosin piipitys kuuluu edelleen munan/munien sisältä, eli ketään ei ole vielä alkanut kuoriutumaan... Lapsetkin innoissaan ja nukkuvat ensi yön alakerrassa hautomakoneen vieressä 
-
Bean
Aamun tilannekatsaus: Kolmessa munassa särö. Eli toivottavasti saamme vähintään kolme tervettä pikkupiipertäjää. 
-
Bean
Do diin. Nyt sitten ensimmäinen musta tipu on kuoriutunut
Ensimmäinen tipu, vielä ilman nimeä

Tästä vekottimesta tipu kuoriutui, ei ihan huono laite kuitenkaan

Tuleva tipula, jahka isäntä (siis minä!) saa sen tehtyä valmiiksi

Lisää kuvia tipuista sitten kun niitä putkahtelee....siis toivottavasti tulee lisää...
Ensimmäinen tipu, vielä ilman nimeä

Tästä vekottimesta tipu kuoriutui, ei ihan huono laite kuitenkaan

Tuleva tipula, jahka isäntä (siis minä!) saa sen tehtyä valmiiksi

Lisää kuvia tipuista sitten kun niitä putkahtelee....siis toivottavasti tulee lisää...
Viimeksi muokannut Bean, 13 Heinä 2009, 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Kovasti onnea pikkuruisesta! Ja toivotaan paljon sisaruksia!
(Ihan ot, mutta mä oon luullut, että Bean on miespuolinen
<---Johtunee ilmeisesti säposta, joka taitaa olla isännän...)
(Ihan ot, mutta mä oon luullut, että Bean on miespuolinen
-
Bean
Kyllä, Bean-nimimerkin takana on 37 v. mieshenkilö. Tarkoitinkin edellä olevassa viestissäni isännällä itseäni... 
Viimeksi muokannut Bean, 13 Heinä 2009, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Bean
Kolmehan pientä avutonta sieltä kuoriutui, ainakin toistaiseksi. Odotellaan rauhassa jos jostain munasta vielä jotain tulisi, mutta tyytyväisiä ollaan näihinkin ihaniin rääpäleisiin..
Kolme nimetöntä Mr Beanin jälkeläistä

Kolme nimetöntä Mr Beanin jälkeläistä