Minulla on ilo ilmoittaa, että nyt Munanetin “jäsenyydestä” on jopa rahallista hyötyä , sillä olemme tehneet tällaisen sopimuksen Moilasen ja Munanetin kesken:
Moilasen nettikauppa http://www.kennel-callex.fi/ tarjoaa Munanetin rekisteröityneille käyttäjille -20%: n alennuksen kaikista nettisivuilla olevista tuotteistaan. Valikoimasta löytyy monenmoista: linnuille, koirille, kissoille, jyrsijöille…villatakkeja, ovi/nimikylttejä jne…
Ostoksille pääsee yllä olevan linkin lisäksi Moilasen viestien alalaidassa olevasta www-kuvakkeesta.
Hieno homma :D :D :D Kiitokset Moilaselle! Olenkin odotellut että Moilaselle tulisi joitakin tavaroita jotka ovat jo pitkään olleet loppu niin pääsisin tekemään tilausta
Hitto! Mä huomasin vasta nyt tämän kirjoituksen... On tullut reissun jälkeen luettua vähän suurpiirteisesti näitä juttuja Suuret kiitokset Moilaselle! Kaikki vaan tilailemaan.
Joo, siellä sivuilla lukee joittenkin tuotteiden perässä, "tilapäisesti loppu". Minulla kun on tuo ulkopuolinen webmaster, ei aina kerkiä mukaan ja minullakin muisti pätkii, joten lopputuloksena saattaa olla se, että tuota "tilapäisesti loppu" tekstiä ei olekkaan poistettu.
Aikataulut/pikatiedotuksia osion hoitelen itse joten sinne saa tuotekuvia ym melko pikaisesti.
Luettelotavaroita siis on taas saatavilla tai sitten jostain tuotteesta saattaa olla korvaava.
Moilanen: Jos haluaisin hoitaa kyyhkyjäni parhaalla mahollisella tavalla, niin mitä niille kannattaisi hommata? Noita puluja kun ei ole kovin paljon, niin tuskin ne kovin suurta rahareikää tekee :D
Ajattelin vain, kun sulla on myytävänä tuolla sivuilla vaikka mitä jännää, että mitä sieltä kannaytaisi hankkia. Rehua, kylpysuolaa jne.
Yksi tärkein kyyhkysten hoidon kannalta ja miksei kaikkien lintujenkin, raikas juomavesi, päivittäin vaihdettava. Ruokinta-astia pitäisi olla samat kriteerit täyttävä kuin tuo juoma-astiakin. Kysymys on lintujen terveydestä.
Siis juoma-astia, joka on kyyhkyille suunniteltu, eli eivät pääse ulostamaan juomaveteen, sitten tärkeää on ns gritti, se on kuumakäsiteltyä kiveä, jossa on simpukankuorta joukossa, Pik-pot, mineraalituote joka on valettu tuommoiseen saviruukkuun ja Antiwermin spray, pintaloishäätöön, sitten ruuaksi riittää siemenseos, ihan kotoisia vijalaatuja. Näin talviaikaan 40% ohraa, 10% hernettä, 20% vehnää, 20% kauraa 10% maissia (maissin voi korvata ohrallakin).
Itse käytän Versele-Lagan Champion+ täysrehuseosta, tasapainoitettu rehuseos, jota kuluu paljon vähemmän grammoissa/lintu kuin itsekoottua siemenseosta. Itsekoottua siemenseosta menee n 50g/lintu/pv ja Champion+ n 30g/lintu/pv.
Kyllä se itsekoottukin seos menettelee ja on tietysti melkoisesti edullisempi kuin tuo valmisseos.
Noilla edelläluetelluilla pääsee alkuun jo aika mukavasti.
Pahus, unohdin mainita aivan oleellisen asian. Jos esim herneiden ja maissin rikkomiseen, esim litistämiseen on mahdollisuus, auttaa se aivan varmasti. Itse olen tosin aina syöttänyt jyvät kokonaisina.
Maissi on kanssa vähän ongelmallinen jos se on pohjois-eurooppalaista laatua, tahtoo olla kovin kovaa. Keski-Euroopan maissi on pehmeämpää siis kypsempää.
Tähän pitää nyt lisätä, että muistakaa, jotta Moilaselta saa paljon muutakin tavaraa, kuin linnuille!
Itselle nimittäin iski akuutti tarve ISOlle jyrsijänhäkille, ja Moilaseltahan se apu löytyi.
Mukavan hintainen ja pikaisesti! Eipä tarvinnut sen kummemmin ruveta muualta kyttäämään ja hintoja vertailemaan.
Oli ainakin viime viikolla kun punkkisprayta ostin kanapunkkien torjuntaan Jos kaiken ostaisin tuolta mitä haluaisin, sinne menis monta sataa euroo Onneks se on naapurissa niin voin käydä akuuttia tarvetta varten ostamassa asia kerrallaan...