JIPPII

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

emilia

Re: kaksi poikuetta samaan "huoneeseen"

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei vaan :smt006
Kiitti kaikki vastauksista

Nämä kanaset hautoivat välillä samassa pesässäkin yhdessä, kunnes toinen antoi periksi ja siirtyi muualle hautomaan. Siinä sitten siirreltiin munia paikasta toiseen.

Tämä kana joka sai ensimmäiset poikaset, vaihtoi välillä pesää ja minä kiidätin taas munia perässä. Ikäeroa tulee tipusilla olemaan viikko.

Täytyy nyt tarkaan miettiä mihin laitan toisen pesueen. Minulla on vain yksi katettu ulkoalue jossa nyt emo ja poikaset nyt ulkoilevat.

Tietenkin ulkoalueen voisi verkolla jakaa kahtia.

Jos joudun pitämään ne erillään niin milloin olisi mahdollista yrittää päästää ne yhteen ???? :smt017
emilia

lopetti haudonnan

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei taas tämäkin puoli :smt006

Minulla oli kaksi kanaa jotka hautoivat.

Toinen sai haudottua ja poikasia tuli 6 kpl:tta, mutta toinen hautoja lopetti hautomisen eilen. Ei ole mennyt pesään enään.

Nukkunut orella yön :smt015

Hautonut noin 3 viikkoa. Mitä pitää tehdä ??? Kanat ovat todella nuoria, voiko olla niin, ettei oikein vielä tiennyt mitä pitää tehdä.

Esim kun kana Mammeli tuli pikku tipujen kanssa muiden joukkoon, niin kana Arkajalka oli heti ilmeisesti omimassa niistä osaa itselleen. En ole varma oliko näin, mutta kamala meteli oli. Samanlaista meteliä ei kuulunut kun muut kanat olivat Mammelin luona.

Voiko olla, että yritti omia niitä itselleen ??

Siis mitä nyt niille haudotuille munille tehdään ???
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: lopetti haudonnan

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Eipä niille enää tässä vaiheessa taida olla mitään tehtävissä, kun eilisestä lähtien ovat olleet hautomatta, niin ovat melko varmasti kuolleet kylmyyteen :smt009 Noin puoli vuorokautta saattavat selvitä, mutta sen jälkeen erittäin epätodennäköistä.
Vastaa Viestiin