haava jalassa

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
emilia

haava jalassa

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei taas
:smt006

kukolla on haava jalassa :smt009

mitä siihen voi laittaa ????

ei kovinkaan pahan näköinen, mutta jos sitä ei puhdista niin eikö se voi tulehtua ????

Yksi kanoista on vähän vaisun tuntuinen. Antaa ottaa syliin (ei yleensä anna) ja on aika paljon paikoillaan kanalan sisäpuolella.

Ei tule ulos mikäs sitä voisi vaivata ???

Ikävää jos ne nyt sairastuvat ???

Neuvoja kaivataan
gallia

Re: haava jalassa

Viesti Kirjoittaja gallia »

Hei,

Me ollaan hoidettu kanojen ja kukkojen jalkoja puhdistamalla haava hyvin ja suihkauttamalla siihen suihkelaastaria, Basibactia tai Terramyciniä, haavasta riippuen. Joskus, kun meillä oli enemmän entisiä häkkikanoja, meillä oli käytössä tervasuihkelaastari. Tervan haju ei juur houkuttele sen paremmin kanaa/kukkoa itseään kuin muitakaan "hoitamaan" haavaa lisää. :smt002
emilia

Re: haava jalassa

hei vaan :smt006

kiitti mulla sattuukin olemaan suihkelaastaria ei muuta kuin suihkuttamaan

en osannut ajatellakaan, että se olisi hyvä.

toinen kana on edelleenkin omituinen makaa ulkona ja menee orrelle kamalan aikaisin mikäköhän sitä mahtaa vaivata, olen yrittänyt tarjota herkkuja raejuustoa vaaleata leipää, mutta ei edes syö. Voisiko olla joku loinen :smt017
emilia

kanalla haava jalassa

hei vaan kaikki :smt006

mitä pitää tehdä ???? Yksi kanoista astunut lasiin tai jonkin muuhun terävään. :smt009 (olen asunut kohta seitsemän vuotta ko talossa ja aina vaan löytyy lasinpalasia). Sillä kanalla on verta vuotava haava jalassa. Ei onnu eikä muutenkaan se näytä vaivaan sitä, mutta pitääkö tehdä jotain ???. Ja jos pitää niin mitä pitää tehdä. huomasin aamulla kun menin kanalaan, että brahmikselta on tullut verta jalasta, tiedän missä se nukkuu.

Pitäisikö ottaa vaikka illalla kiinni ja laittaa laastari tai ainakin tutkia kuinka iso se haava on ja puhdistaa sitä. Nyt päivän aikana ei ole verta näkynyt missään.

Siis taas kerran auttakaa Kiitti etukäteen
helleena

Re: kanalla haava jalassa

Viesti Kirjoittaja helleena »

Kannattaa se koipi tarkistaa. Ja samalla hötlätä vaikka betadiinella. Jos ei ole viellä tulehtunut se betadine vois ennaltaehkäistä ettei tulehtuiskaan. Mulla on lisäksi sellasta hevosille tarkoitettua gentiana lila sprayta, joka kans desinfio ja ehkäsee tulehduksen syntyä. Mut se betadine on hyvä. Lisää sitä vaikka päivittäin kunnes alkaa haava parantumaan. Älä sit säikähdä se betadine värjää semmoseks ruskeen-mustan puhuvaks ( näyttää kun olis kuoliossa )
emilia

Re: kanalla haava jalassa

hei vaan Helleena vastauksesta

Kun ilta koittaa otan sen kiinni ja tutkailen ja laita ko ainetta, onneksi sitä on mulla, on todella ikävää kun niille sattuu jotain, ei edes tiedä kärsiikö se ja sattuiko sitä

kiitti vielä kerran
Vastaa Viestiin