Tietoa kultafasaaneista?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Martta

Tietoa kultafasaaneista?

Viesti Kirjoittaja Martta »

Tulin tuossa kananhakumatkalla tilanneeni pariskunnan kultafasaaneja :smt037 En kertakaikkiaan voinut vastustaa niin upeaa näkyä. Nyt kuitenkin on tullut hieman järkeä päähän ensihuumasta ja haluaisin mahdollisimman paljon tietoa ja kokemuksia näistä otuksista. Tiedän etteivät tarvitse lämmintä tilaa, kunnollinen tarha katettuna jne, mutta eräs rouvashenkilö varoitteli tulevasta rottayhdyskunnasta fasaanien mukana. Rottia meillä taitaa jo olla muutenkin joten en niiden takia jättäisi ottamatta mutta kertokaapas muita huonoja puolia, jotta voin vielä peräytyä hankkeesta. Ah, upean näköisiä kyllä ovat :smt045 Entäs tiedättekö missä hinnoissa pariskunta liikkuu? Eli tässä taistelee nyt järki ja tunteet,argh :smt053
mirri

Re: Tietoa kultafasaaneista?

Viesti Kirjoittaja mirri »

Periaatteessa varmaan ihan sama, kun muutkin fasaanit. En minä ainakaan nää mitään syytä, miksi et ottaisi näitä lintuja.
Eihän pariskunta ole sukua keskenään?
Fasaanihan ei kesyynny samallailla kun kana, että silittämään et pääse :smt003
Upeita lintuja kuitenkin, ja jos saat niille riittävän suuren tarhan niin varmasti viihtyy.
Itse käyn parasta aikaa rotta sotaa, enkä kyllä keksi miksi ne fasaanien perässä tulis? Mutta ainakin fasaanin munia ne varastelee, ja fassu ei mahda sille mitään.
Martta

Kiitos mirri. Sukulaisuussuhdetta en osaa sanoa kun siinä vain hätäisesti katselin, se kun ei ollut se pääasia sillä reissulla. Useita aikuisia oli samassa häkissä. Minusta on kuva pienenä tyttönä joskus 80-luvun taitteessa Korkeasaaren eläintarhasta. Olen siinä kyykylläni pähkinä kädessä ja kulfasaani seikkailee vapaana parinkymmenen sentin päässä. Varmaan juuri tämä tapahtuma lisäsi nyt aikuisena kiinnostusta lajia kohtaan.
Mutta se hinta kiinnostaisi vielä! Eikö kenelläkään ole tietoa siitä?
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Ei taida kultafasut halvimmasta päästä olla, mutta kysy hinta myyjältä. Ja se vanha kuvahan on selvä enne, susta tulee kultien harrastaja. :smt002 :smt003 Ne on niin upeita lintuja, että hanki ihmeessä.
Martta

Hinta kutakuinkin tiedossa, hintavertailua vain tässä suoritan säästäväisenä ihmisenä :smt002
mirri

Ainakin minulle on kultafasaanien yhteydessä puhuttu satasista, halvenmalla jos niitä jostain löytää niin hyvä niin.
Selvitä kuitenkin tuo sukulaisuus suhde, kun lintuhan toimii ihan samallailla oli sukua tai ei.
Koska kuitenkin onhan ne poikasetkin sitten joskus ihania. Ja jos et niitä itse voi/halua kaikkia pitää, varmasti saat menemään hyviin koteihin.
Nämä värikkäät fasaanit on ja meillä ollut se jatkuva ruinauksen kohde( kaiken muun ohella).
Niitä tuskin on suomessakaan liikaa tarjolla.
Martta

Se rottahomma perustui ilmeisesti siihen, että linnut ruokitaan pihalle. Ruokitaanko muka? Samanlailla sitä viljaa on kanoilla nokan edessä joten en usko, että fasaani yksistään tuo rottalaumaa nurkille.
Alan sitten ilmeisesti kultafasaanifarmariksi ja irtisanoudun palkkatyöstä kun kerran noin hyvin niillä tienaa :smt030
mirri

Samalla lailla mä ainakin ruokin Fasaanin ja Kanan. Kuppiinrehua ja pehkuihin ja pihalle jyviä etsittäväksi.
En ulkona ole vielä törmännyt rottiin, ja nyt sotatilan aikana oonkin vain ulos ruokkinut lintuja.
Tosta rikastumisesta vielä, kyllä varmaan rahoissa rypee näitten lintujen kanssa :smt005
Elikkä raha on roskaa ja roska on paskaa.... siinä sitä sitten lampsitaan :smt002
Vastaa Viestiin