Voiko kanan- ja fasaaninpojat olla samassa laatikossa?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Ehtoo-onni

Voiko kanan- ja fasaaninpojat olla samassa laatikossa?

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Jos kaikki menee hyvin, niin minulle kuoriutuu yhtäaikaa sekä fasaanin että kanan (tyrnäväläinen) tipusia. Saako niitä tipuja aluksi pitää sekaisin samassa laatikossa? Se helpottaisi lastentarhajärjestelyjäni, sillä aion perustaa sen pesuhuoneeseeni. Uskon erottavani ne toisistaan, sillä fasaaninmunat ovat selvästi pienempiä kuin kananmunat, niin eiköhän kuoriutuvat tiputkin ole pienempiä kooltaan.
Alholainen

Viesti Kirjoittaja Alholainen »

Kanatiput on huomattavasti isompia, erotat varmasti ne toisistaan. Jos samassa tilassa pidät, niin laita ainakin pari ruokapaikkaa. Kanatiput isompi kokoisina saattaa "vallata" ruokapaikat ja fasaanit ei pääse syömään. Seuraile myös ettei kanatiput rupea kovasti nokkimaan kavereitaan.
Ehtoo-onni

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Kiitos vastauksesta. Useamman ruoka- ja juomapaikan olin ajatellut laittaa, mutta tuota nokkimista en tullut ajatelleeksi. Taidan kehitellä niille omat osastot, niin minun ei tarvitse syytellä itseäni, jos nokkimista tapahtuu. Eikä pienemmät fasaanit lytisty kanatipusten alle, kun "taistelevat" parhaasta paikasta lämpölampun alla.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mulla on ollut aika useinkin sekasin kanat- ja fasaanitipulit. Menee ihan hyvin. Oon huomannu ihan päin vastaista. Pari viikkoa meni ihan ok, mutta sitten fasaanit alkaa pomottaa. Mulla on vieläkin kanat ja fassun poikaset sekasin, ja ne on tottuneet oikein hyvin. Ne on nut 4kk. Fassut oppii paremmin syömään, kanatipujen kanssa. Mutta Periaatteessa niitten poikasruoka on vähän erilaista. fassut vaatii vähn enemmän proteiinia ja valkuaista. Mutta ei näköjään ole haitannut näitä kananpoikasiakaan :smt017
Vastaa Viestiin