Hautomishulluus iski, voi ei!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Ushva kirjoitti:Meillä on jo tipu! Aamulla se oli jo ihan kuiva ja pirteä ja hirveän nälkäinen, eli onkohan se kuoriutunut jo tiistaina. Ihmeen aikaisin, sillä munat on laitettu alle vasta 3.4. :smt017
Ohoh, sepä on aikaisessa vaiheessa kuoriutunut. Eikös se niin olekin, että pienistä munista saattaa kuoriutua hieman aiemmin... Muistaakseni jostain olen lukenut niin.

Mulla on koneeseen laitettu nuo munat 4.4. ja parhaillaan odotellaan milloin alkaa tapahtua. Tarkoitus olisi vielä huomenna kääntää munia, ellei mitään ala tapahtua ennen sitä jo. Vai oliskohan parempi jo lopettaa kääntäminen? Munat on olleet tasan 21 vrk vasta lauantai-iltana, eli onhan siihen vielä 3vrk aikaa.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

kanamummo tiesi! Aamulla oli toinen tipu kuoriutunut, joten nyt on Raita-kultakin saanut omansa. =D>
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

Onnea meiltäkin!! :smt007 Joo ja vielä vaan lisää, eiköstä juu! Taidan kohta tulla pistävyyn..
kanatar

Viesti Kirjoittaja kanatar »

Voi miten ihanaa! Onnittelut! Tosi söpis pikkuinen.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Voisikohan olla niin, että tuo ensimmäinen tipu oliskin niistä mun omien kanojen munista mitkä jätin kanoille alle, vaikka lisäsin pari päivää myöhemmin Villiinalta saadut siitosmunat. :smt017
Nimittäin tällä ensimmäisellä alhotipun värisellä ei ole sulkia ollenkaan jaloissa, mutta toisella on kunnon karvakintut. Vaan eihän mun omien kanojen munat oo alkaneet vielä kertaakaan kehittymään!
Mielenkiinnolla odotan tuleeko lisää ja mitä tulee.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Raita ja hänen kaksi kääpiökochintipua:
Kuva

Ja TÖTTÖRÖÖ! :occasion9:
Tässä on ensimmäinen meidän kanojen jälkeläinen! Isästä kyllä en osaa sanoa, ehkä Oiva on saanut yhden laakin oikeaan paikkaan. :smt003
Kuva

Olen niin tyytyväinen kun en ottanut niitä kolmea omien kanojen munaa pois kun ajattelin että jätän ne "täytteeksi" ettei tule riitaa munista kun kanoja oli kerran kaksi hautomassa. Kolmesta alhomunasta kuoriutui siis tämä yksi ihana tipunen. Asia varmistui tänään kun pengottiin munat Raitan alta ja tutkittiin ne. Olen onnellinen! :smt054
Periaattessahan tulos ei ollut kovin hyvä, kun 2/6 käppänästä ja 1/3 alhosta kuoriutui. Vaan mitäs siitä!
Marika

Viesti Kirjoittaja Marika »

Onnea tipuista! :smt041
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Onnea tipusista, ja onnea Oivalle oivalluksesta :smt003
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Voi, miten mukavaa! Iiiiisot onnittelut ekasta omasta tipusesta! :smt007
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Ja hehkutus jatkuu! Meillä on nyt taas kaksi hautojaa samassa pesässä, Ansa ja Kyllikki. Ansa aloitti kuudella munalla pari päivää aiemmin ja Kyllikillä on neljä munaa. Välillä ne varastelee toisiltaan munia, joten määrät vaihtelevat.
Nämä munat oli tarkoitus valaisemisen jälkeen poistaa ja laittaa tilalle Villiinalle tulevat siitosmunat, mutta nyt kävikin niin että kun kuusi "vanhempaa" munaa läpivalaistiin niin ne oli KAIKKI lähteneet kehittymään. Mikä tarkoittaa sitä että meillä näköjään vihdoinkin toimii tämä homma ja munat on hedelmöittyneitä! :wav:

Enhän minä tietysti nyt raskinut poistaa noita omien munia, siellä ne nyt hautoo ja minä peukutan että tulis monta terhakkaa tipua! (Tuo samassa pesässä hautominen ja se että munat on eri aikaan laitettu on vähän riskitekijä, mutta jospa menis yhtä hyvin kuin Ainon ja Raitan tuplahaudonta.)
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Onnea vaan tuplahaudontaan! :smt002
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Jei! Ne lisääntyy sittenkin! Hyvä hyvä ja paljon onnea haudontaan!
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Iso peukutus molemmille :smt003
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Iiihania pipusia :smt007 ONNEA! Ja onnea muihinkin haudontoihin :thumbright:
wallen

Viesti Kirjoittaja wallen »

Onnea kaikille tipuihmisille!
Teki mieli printata tipukuvat ja näyttää mallia meiän kanoille että niille iskis "haudontahulluus". Pitää varmaan miettiä parempaa hatomislaatikkoa.
- olisko kellään kuvia hautomislaatikoista?
- jos kanat munivat seinällä olevissa munimislaatiskoissa, miten teette jos ne hautovat niissä?

:smt015 = haudontavietti nukkuu
Vastaa Viestiin