Kaupan luomumunat

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
catitus

Viesti Kirjoittaja catitus »

maatiaiskukko kirjoitti:No höh. :smt018
Toivottavasti ei ollut ihan ainoita kehittyviä tuo abortoitu. Se on tuollaisen tummakuorisen ongelma, ettei läpivalaisu onnistu yhtä hyvin.

Millainen lämpö sinulla on koneessa? Ajattelin vain tuosta kun kerroit että 2days vaiheinen muna oli. Jos lämpö on liian matala, se voi jatkaa tuota haudonta-aikaa hieman.
Nyt on sitten hankittu lamppu misson 9 lediä. Että nyt kyllä näkee. 5 munaa jäljellä, joista 4 lähteny 100% varmana kehittymään; verisuonet näkyy. Tossa yhdessä on niin paksut kuoret, ettei tollakaan lampulla nää kunnolla läpi.

Lämpö on lootassa 37-38 astetta. Kantta avattaessa tietenkin lämpö tippuu pari astetta tuonne kolmeenviiteen.

Tää kyllä on tosi hyvä hedelmöittymis%; kuudesta munasta ainakin 5 lähtenyt kehittymään [laskin tuon abortoidun mukaan].
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

kivaa, taas tulee tipuja!
Kyllä noissa paksumpikuorisissa munissa on tiiraaminen. Minä en ole joinain kertoina ollenkaan läpivalaissut munia. Tuntuu että ne kerkiää paleltuman ennenkuin nään läpi :smt005
Laitappa Muusa ihmeessä kuvaa valaisu systeemistäsi.
Miten päi munat kannattaisi yleensäkin läpivalaista? Onko sillä pyörittelyllä alkuvaiheessa haittaa sikiölle?
Minä kun oon yleensä saanut ne verisuonet vasta näkymään, kun olen kyljelleen laittanut lampulle munan. Ja siinäkin on joutunut pyöritystä hiukka harrastamaan.
catitus

Viesti Kirjoittaja catitus »

Nyt sitten varmistus, että tuo yksi epävarma muna on kanssa lähtenyt kehittymään. Eli paketissa oli 6/6 hedelmöittynyttä munaa. :hello1:
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

catitus kirjoitti:Nyt sitten varmistus, että tuo yksi epävarma muna on kanssa lähtenyt kehittymään. Eli paketissa oli 6/6 hedelmöittynyttä munaa. :hello1:
Mitä munia ne olikaan? Eli onko sulla tietoa mistä kanalasta ovat lähtöisin ja minkä rotuisia sieltä on odotettavissa?
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
catitus

Viesti Kirjoittaja catitus »

Pirkan luomukananmunia nuo ovat, vihreä kenno. Täältä on munat lähtöisin:
http://www.020300200.com/yritykset/1364 ... TOSKANALA/. Eli munassa on leima 0FI11921.
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Ok. Eli odotettavissa jotain seuraavista. :)

Kanarodut:
Hy-Line, Hy-Line Brown, Hy-Line Variety Brown,
Hy-Line White, Shaver, Shaver-kana
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
catitus

Viesti Kirjoittaja catitus »

Minkäs näköinen tuo shaver on kun en goolella löytänyt siitä kuvaa?
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

catitus kirjoitti:Minkäs näköinen tuo shaver on kun en goolella löytänyt siitä kuvaa?
Shaver
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

mirri kirjoitti:en ole joinain kertoina ollenkaan läpivalaissut munia. Tuntuu että ne kerkiää paleltuman ennenkuin nään läpi :smt005
Ja musta taas joskus tuntui että ne paistuu :smt005 mulla kun oli polttimona 75w hehkulamppu niin sehän kuumentaa tosi nopeasti ja tehokkaasti tuollaisen peltipurkkivalaisinviritelmän :smt002
Mä koitan muistaa ottaa kuvan tuosta tee-se-itse-mallista...
catitus

Viesti Kirjoittaja catitus »

Jos mä nyt saan haudottua nuo kaupan munat eläviksi tipuiksi asti ja jäävätkin eloon niin olisiko joku mahdollisesti kiinnostunut adoptoimaan tipun/tipuset? :-k
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

No niin taas oppi uutta! en tiennytkään että tuommoinen kanakin on olemassa! Mulle mahtuu adoptio lapsia!
Piittelinkin vauvelit on jo niiiin isoja olevinaan. Kun tää sakki on muutenkin jo sekarotuista niin olkoon nyt sitten ihan samallailla jatkossakin :smt005
Kaikilla näyttää ainakin olevan mukavaa........
catitus

Viesti Kirjoittaja catitus »

Läpivalaisin nuo munat ja lopputulos; yksi näyttää kehittyvän loppuun asti. 2 munaa oli lakannut kehittymästä ensimmäisten verisuonien jälkeen ja yhdessä oli n.10cent kokoinen kuollut alkio sisällä. Tuo jäljellä oleva alkio kehittyy ihan hirveää vauhtia; vasta pari päivää sitten oli vielä selvästi näkyvissä ja nyt näyttää muna olevan melkein kokonaan musta, vähän näkyy reunoilla vaaleaa kun läpivalaisee munaa. Laskennallisesti 4pvän päästä on mennyt tuo 21vrk. Eilen lopetin munan kääntelyn. Saas nähdä, että onko täällä kohta teeny weeny tipu. :smt055
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Voi että yksinkös se pikkuinen nyt joutuu kuoriutumaan. No siitä tulee sitten sylikana...tai kukko.
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Mullekin kyllä mahtuis 1 pikkutipu lisää, kun on noita juuri kuotiutuneita muutenkin. Joku emo sen varmasri adoptoisi :smt002
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Ekkös Hannaw olekkin paljon lähempänä kun minä? Niin löytyy pikkuiselle koti :smt007 Ja kanamaista kaveriporukkaa oikeen adoptiotipinä.
Tosi hienoa!
Vastaa Viestiin