Hip hei! Löytyi sopiva topiikki - ei tarvi aloittaa uutta
Tänään se sitten tapahtui: ensimmäinen muna! (Moninkertaisesti jaettu ilo on tuhatkertainen ilo

)Onneksi ukkokulta sai pesäkopit poikain avustuksella valmiiksi.
Lapset ovat käyneet ahkerasti pesiä penkomassa, mutta mitään ei ole heinän seasta löytynyt. Iltapäivällä nuorimmainen päästi kanaset pihalle. Annikki Tähti erkaantui muista ja käyttäytyi epäilyttävästi. Annikki viipotti sisälle ja ulos, sisälle ja ulos - pesään ja pois, pesään ja pois. Minä vakoilemaan Annikkia (kyykistelin ja kurkistelin nurkan takana) ja Annikki tirkisteli minua kaula pitkällä pesästään, että mitähän tuo akka meinaa.

Aina, kun Annikki oli mennyt takaisin ulos, minä viuhahdin muina naisina munajahtiin. Mutta mitään ei löytynyt. Läksin sitten koiranuorikon kanssa tottelevaisuutta harjoittelemaan. Kun saavuimme takaisin kotiin, pihalla oli meitä vastassa munakulkue: juhlat pystyssä Annikki Tähden puserruksen kunniaksi. Muna oli kaunis - kuin PIENI pääsiäismuna. Painoa sillä oli 28 grammaa - puolet vähemmän kuin kaupan munilla. Mutta meidän mielestämme se oli maailman kaunein muna