Kaupan luomumunat

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Wiola

Viesti Kirjoittaja Wiola »

Jokohan nuo loput 10 arvaisi ottaa pois ja keittää elukoille? Niisä on keskellä tummempui möllykkä ja tylpässä päässä ilmaa. Nuo kehittyvät ovat tasaisen tummia ja se punainen häkkyrä näkyy... :smt017
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Ainahan niistä vois yhden ottaa ja katsoa mitä niissä on? Mutta eikö sen pitäis olla kirkas kokonaan jos ei oo mitään kehittynyt?
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Just samaa meinasin ehdottaa kuin mirrikin, että yksi tarkempaan tutkimukseen ja sen mukaan sitten muille läpivalaisussa täysin samannäköisille jatkotoimenpiteet.
Wiola

Juuh..kaksi avasin eikä ollut mitään lähtenyt kehittymään, paistoin kesyrotille. Huomenna otan loput tyhjät pois. :smt016

Tylpässä päässä oli ilmakupla ja keltuainen ilmeisesti senverran muuttunut että kuulsi tummempana. :smt017
Wiola

Otin tänään loput tyhjät munat pois ja 4 keitin lemmikeille. Oletteko itse syöneet viikon haudottuja munia?
Ihan kelpo munilta ne vielä näytti...Suurella kanatilalla jossa kynmmeniä vuosia sitten olin harjoittelijana, niin noita kyllä syötiin....

Hautomoon jäi kaksi ja siellä näkyy jo musta piste ja verisuonia..Mikä se musta piste on? Silmä?
:smt017
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Silmä se on. Kaikkein hitaimmin kehittyvä elin, alkaa siksi ensimmäisenä, kun pitää nähdä syödä itse heti luoriuduttua.
kanatar

Viesti Kirjoittaja kanatar »

Uskomatonta! Onnistuuko ilman hautomakonetta tai "valmista kanaa" :smt003 jotenkin kotikutoisesti? Tai jos ei niin, mistä sellaisia hautomakoneita saa ja mitä maksaa...
Wiola

Sivulla 14 tässä ketjussa selostin tuon "karvalakkihautomakoneen" rakenteen. Täytyy joskus laittaa kuvaa siitä.

Kanoja tarvitaan mutta ne on luomukanalassa munineet nämä munat jotka sitten ostin täkäläisestä Prismasta. Haettava vielä lisää noita samoja munia joskus...
Aika nopeasti nuo näyttävät kehittyvän. Toivotaan että saan ne tipuiksi saakka.
Loput tyhjät munat meni tänään sitten kääretortuksi kun olivat vielä niin hyvännäköisiä, rikottaessa ainoastaan keltuainen levähti mutta muuten mielestäni syömäkelpoisia. :smt005
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Wiola, siinä ihan asuinpaikkasi lähellä on yhden munanettiläisen pienkanalakin... että jos hingut paremmin hedelmöittyneitä munia, niin sieltä kannattaisi kysäistä :smt002
Wiola

^Kiitos vinkistä :smt003
Eipä ole lähimpään kanatilaan matkaa kuin alle kilsa... :smt005

Kyllä Munanetti vaan on hieno paikka... :smt020
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mie kun oon pääni puhki miettinyt missä se Wiolan asuma paikka on..enkä mää nyt keksi kun yhen munanettiläisen sillä suunnalla...miten mää en tajuu missä se paikka on vaikka oon siellä pyörinyt puol vuossataa... :smt013
Wiola

Laitoin sulle yksäriä, sultakin taitas saada siitosmunia? :smt016
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mut meillä ei oo mitään rotupuhdasta.. ihan on sotkuja joka lähtöön.. :smt005 Täysin sellainen 8 vuoden jalostuksen tulos :smt004 .. tai miten sen sanos paremmin ANTI- jalostuksen :smt005
Wiola

Mulle sopii oikein tommoset ANTI-jalostuksen munat joista seuraavaksi kokeilen sitten hautoa. Pitää ensin varmentaa että saanko nää 2 hedelmöitettyä luomumunaa haudottua tipuiksi saakka. Hulppeaa kun hautomonmunissa on punaiset leimat... :smt003
Selviääkö niistä leimoista se kanalakin..kun en muista mitä nuo kaikki leimat merkkaa...Löytyykö sen tuottajaleiman perusteella se kanalakin?

0Fi0 = suomalaisia luomumunia
11277 ja sitten KA131
Mitä noista merkeistä selviää?

Ainoa kriteeri on että mieluummin värikkäitä tirppoja.
Hivenen tää eläintarha rupeaa laajentumaan... :smt020
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Wiola: tällä löytyy kanala, josta munasesi ovat peräisin:
http://www.kultamuna.fi/kauppiassivut/i ... nta&page=1
Vastaa Viestiin