JEEEEEE kanat karvalakkina!!!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

En! Mut mä vaan ajattelin... Mulla aina tulee 80% kukkoja ja 20% kanoja ni kai se on sulla samalla tavalla :smt003
Mun munien päällä ei heilurit pyöri!
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

jamppa kirjoitti: Mun munien päällä ei heilurit pyöri!
joskus miehen vaan pitää pitää puolensa :smt103
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 :smt005 :smt005 sitä vaan mietin, et nyt kun merkkaan noi kanamunat, niin ei se rasti taida niihin tipuihin siirtyä.... mutta oishan se hyvä jos vois valita kanakana munia haudotukseen!!! Ei niitä Kukkoja oo tosiaan kiva hävittää.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005
astrokivipelsepuupia ja kaikkia...taas tuli kielikuvia...
Paulikki

uusikuu-täysikuu

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

eiks tässä olis nyt yhtä mielenkinntoinen kokeilun kohde kuin nuo kaupan luomumunat, kokeillaan haudottaa uudenkuun ja täydenkuun aikana munittuja munia. katsotaan saatu kana prosentti. Ja varmenpaa tietoo saatais kun useapi tekis saman kokeen. Ja tulokset kirjattas tänne. Vai meneekö tää jo eläinkokeeksi?
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Se olis hyvä idea tulis kunnon otanta kun mahdollisimman moni kirjais ylös noi tulokset.

Ja ne joilla heiluri toimii voi tehdä omat tutkimustulokset siitä munien sukupuolilajittelusta.Siinä on vaan se ongelma että eri ihmisillä se saattaa toimia eri tavalla.Kannattaa kuitenkin kokeilla.Tärkeintä siinä on tutkia munat neutraalilla alueella ettei se heiluri heilu minkään maa-tai sähkösäteilyn takia.
Paulikki;se mikään eläinkoe on,soon munasolukoe :smt002
Paulikki

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

»Jos ensin olisi ollut mies, hänen olisi välttämättä pakko olla syntynyt ilman isää ja äitiä – mikä on luonnonvastaista. Sen vuoksi ei ole voinut olla ensimmäistä munaa, joka olisi antanut alun linnuille, tai olisi ollut ensimmäistä lintua, joka olisi antanut alun munille.»
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Gizzmo: Saisitko kuvaa laitettua siitä heilurista mitä käytät :smt006 .
Gizzmo

http://www.panthera.fi/?p=productsMore&iProduct=47

Tuolta löytyy samanlainen mitä mä käytän.Se on mun tärkein "työkalu".
Hätätapauksessa oon käyttäny mitä tahansa vehjettä mikä roikkuu jonkinlaisen narun ja ketjun tai johdon varassa.Jopa kännykän laturi toimii.Vanha ketjullinen taskukello on aika kätevä kanssa.Tai sitten voi laittaa sormuksen naruun,mutta se on niin kevyt ja reagoi hitaasti.
Minnimanni

Mun miehen sisko katsoi sellaisella sormus heilurilla silloin kun mentiin naimisiin, että minkä sortin kersoja meille tulee. Piti tulla kaks tyttöö ja poika mut kolme tyttöö tuli :smt005 . Kuinka se heiluri aluksi asetetaan että se näyttää jotain, pitikö sitä jotenkin pyörittää vai kuin se meni?
Gizzmo

Sitä ei mitenkään liikuteta,se alkaa itte liikkua jos on liikkuakseen.
Sen käyttö on sidoksissa karman lakiin,kerronpa nyt senkin.Henkimaailman hemmot sitä liikuttaa.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Meilläkin on yksi pannariharjoittelija, saas nähdä miten riittää into. Otin vielä munat pois, kun lupasin alhon munat muualle, mutta lauantain jälkeen jos vielä hautuu, niin sitten saakin oikein keon allensa :smt016

Olispa jännittävää, meillä on vaan ollut pikaisia päivän kestäviä harjoituksia, eikä saanut munia edes merkitä, kun kana paineli orrelle nukkumaan. Nyt sai tyhjentää munat ja kana jäi sinne nököttää. :smt007 Meillähän ei ole vielä koskaan haudottu, että sikälikin jännittävää...
Minnimanni

Meillä tunkee nyt toinenkin kääpiökochi väkisin samaan pesään hautoon ja siitähän ei tule mitään joten nyt täytyy hankkia sille siitos munia ja äkkiä. Voiko Käppänä hautoa kalkkunan munia tai jonkin ison rodun esim Brahman tai jättikochin munia??????En halua nyt enempää noita sekoitus tipuja :smt005
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnea ann75:n pannariharjoittelijalle sekä Minnimannin haudontoihin! Voi pikkukanaselle laittaa isompiakin munia, kunhan laittaa vähemmän kuin oman kokoluokan munia, että saa pidettyä varmasti lämpiminä.
Minnimanni

Minkä kokoisia kalkkunan munat on verrattuna esim Brahman munaan?
Vastaa Viestiin